Wymiana czujnika temperatury

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

borys1966
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: wt sty 10, 2006 16:45
Lokalizacja: małopolska

Wymiana czujnika temperatury

Post autor: borys1966 » pt sty 27, 2006 19:54

Mam w planie wymienić czujnik temperatury ( w trasie ok.30 km. niecałe 70 stopni.) Czy do jego wymiany trzeba spuszczać płyn chłodniczy czy można to jakoś szybko przerzucić?
Ten czujnik jest podobno na oringu i zabezpieczony zawleczką. To jest silnik 1.6 ABU czujnik jest żółtego koloru i ma 4 piny.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt sty 27, 2006 20:03

Po pierwsze czy już sprawdziłeś że to czujnik a nie zimny silnik z powodu termostatu?Jak ci sie zagrzewa na postoju ponad 90 (wg wskazań na liczniku) to termostat. A sam czujnik ma tylko taki zatrzask wyciągany w bok. Odkręć korek od zbiorniczka albo rób to na zimnym silniku, to stracisz niewiele płynu.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

borys1966
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: wt sty 10, 2006 16:45
Lokalizacja: małopolska

Post autor: borys1966 » pt sty 27, 2006 20:16

na postoju temp. rośnie . Jak jechałem w korku to wzrosła do ok. 80 st. niesprawdzałem węży czy są gorące. Czyli nietrzeba spuszczać całego płynu? I jeszcze jedno czy mogę dolać do tego płynu co mam ( niewiem co tam jest bo auto sprowadzone z Austrii) np. płynu Dynagell. To jest płyn do chłodnic alu.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt sty 27, 2006 20:22

Po prostu musisz wymienić termostat a nie czujnik bo masz prawie na 100% dobry. Z tym jest trochę roboty.Ale pełno opisów jest na forum jak to zrobić. Płyny raczej sa mieszalne, ale ja bym na twoim miejscu wymienił na nowy przy okazji zmiany termostatu.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
levi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: czw lut 17, 2005 20:46
Lokalizacja: ..:: 3MIASTO ::...
Kontakt:

Post autor: levi » pt sty 27, 2006 20:54

Jak byś wymieniał czujnik to moja rada nigdy nie kupuj czujnika innego niz orginalnego vw
poniewaz jak kupisz podrobe to bardzo szybko Ci bedzie zle działał
a co do spuszczenia płynu to przy wymianie czujnika musisz poczekać,az ostygnie całkowicie silnik bo inaczej Ci po zdjeciu jego wybije płyn chłodniczy.

Ale to rada na przyszłość jak bys coś z czujnikami robił,a narazie to termostatem sie zajmij spr. przedewszytkim czy duzy obieg sie włacza :)



borys1966
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: wt sty 10, 2006 16:45
Lokalizacja: małopolska

Post autor: borys1966 » pt sty 27, 2006 21:09

dobra może sprawdze rezystancje na stykach czujnika ten nowy i ten co mam w aucie. Opisy były na forum. I poza tym chyba zmienie termostat i cały płyn.

[ Dodano: Sob Sty 28, 2006 20:04 ]
Wymieniłem czujnik ( wylało sie troszkę płynu) ale nic to nie dało. Silnik rozgrzewany na postoju: przy 70 C. rura od termostatu zaczyna być gorąca ( to ta do chłodnicy)
przy 80 C. rura wylotowa z chłodnicy (dolna) zaczyna sie nagrzewać.

Silnik nagrzałem do ok.95C ale niezałączał sie wentylator. Przy jakiej temp. ma sie załączyć? Wentylator działa bo spinałem na krótko. ( czy on sie tak ciężko obraca ręką czy to może zatarte łożyska?)
Czeka mnie więc wymiana termostatu której firmy wybrać ? bo opinie na forum są rozbieżne.



Awatar użytkownika
levi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: czw lut 17, 2005 20:46
Lokalizacja: ..:: 3MIASTO ::...
Kontakt:

Post autor: levi » pn sty 30, 2006 11:51

A ktory czujnik wymieniałeś ??
Bo nie wiem czy mowisz o wyłaczniku termicznym ktory wchodzi do chłodnicy,czy o czujniku w silniku.Wez sprawdz najlepiej ten wyłacznik termiczny miernikiem,bo włąsnie on odpowida za załaczanie sie wentylatora,
a jak bedzie oki ten wyłacznik termiczny to jeszcze przeczysc styki złaczeniowe wentylatora.



borys1966
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: wt sty 10, 2006 16:45
Lokalizacja: małopolska

Post autor: borys1966 » pn sty 30, 2006 22:52

wymieniłem czujnik temperatury płynu chłodzącego w silniku. Styki wentylatora są czyste. Jakie wartości ma mieć ten wyłącznik termiczny w chłodnicy ? Czy wentylator można rozebrać bo coś ciężko sie obraca ręką?



Awatar użytkownika
levi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: czw lut 17, 2005 20:46
Lokalizacja: ..:: 3MIASTO ::...
Kontakt:

Post autor: levi » czw lut 02, 2006 16:50

Rezystancja jego powinna sie zmieniać dokładnie zmiejszać czym cieplejszy jest silnik ,a przy temp.90 stopni powina być bardzo mała jezli niee bedzie bardzo mała to nalezy wyminic.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 260 gości