Alternator i wahlujące koło pasowe :P

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
ace-mati
VWMANIAK
VWMANIAK
Posty: 689
Rejestracja: śr paź 24, 2007 17:33
Lokalizacja: Czarna Białostocka
Kontakt:

Alternator i wahlujące koło pasowe :P

Post autor: ace-mati » pt lip 17, 2009 21:09

Witam wszystkich.

Mam dwa problemy ze swoim golfikiem 1.6 RF, otóż pierwszy to to że zaczęły huczeć mi łożyska alternatora :bajer: , więc kupiłem łożyska SKF i zabrałem się do wymiany :food: , wymontowałem alternator i moja przygoda skończyła się na tych czterech długich szpilkach :grrr: co zaznaczyłem na zdjęciu. Ale przed tym jedną urwałem :food: a jedną wykręciłem a dwie pozostają nie wzruszone :ass: po prostu sprężynują można przekręcić w trochę w jedną stronę ale zaraz same wracają :D I tu pytanko do Was macie na to jakieś rady??? Próbowałem psikać to WD40 i innymi tego rodzaju specyfikami. to zdjęcie jakby ktoś nie wiedział o co chodzi:



Obrazek


A drugi problem to majtające się koło pasowe na wale. Strasznie mnie to denerwuje, myślę że to ono załatwiło mi łożyska w altku bo strasznie się macha. I tu też pytanie do was:

Da się takie koło dokupić??? (nowe)
Mam dostęp do maszyn typu frezarka i tokarka i specjalisty który twierdzi że takie coś może dorobić. Próbował już ktoś z was tego??

a to zdjęcie jeśli ktoś nie wiedziałby o co chodzi:

Obrazek


Za pomoc z góry dziękuję i obiecuje punkciki :D Pozdrawiam ace-mati



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pt lip 17, 2009 21:22

Na te szpilki to odpowioednio dopasowany srubokręt i puknąc do młoktiem. Popukać kilka razy -może wtedy odpuści. Co do koła pasowego - trzeba zobaczyć przede wszystkim, czy to wina koła, czy może oś jest uszkodzona. Kółko dostaniesz na szrocie - zobacz tylko, cz6y nie za mocno wytarte i będzie ok.



Awatar użytkownika
ace-mati
VWMANIAK
VWMANIAK
Posty: 689
Rejestracja: śr paź 24, 2007 17:33
Lokalizacja: Czarna Białostocka
Kontakt:

Post autor: ace-mati » pt lip 17, 2009 21:24

Lipek81 pisze:Co do koła pasowego - trzeba zobaczyć przede wszystkim, czy to wina koła, czy może oś jest uszkodzona. Kółko dostaniesz na szrocie - zobacz tylko, cz6y nie za mocno wytarte i będzie ok.

Jak poznać czy to koło jest uszkodzone czy oś??? Bo ono jest bodajże na 4 śruby mocowane.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pt lip 17, 2009 21:33

Koło pasowe alternatora mocowane jest na jedną dużą narkętkę. Musisz ją odkrecic blokująć jednocześnie koło pasowe. Potem ściągasz podkładkę i uwaga, żeby klin nie wypadł. Ściągasz koło z ośki i patrzysz, czy ośka nie ma bicia jak sie obraca. Kółko to raczej chyba tylko na oko sprawdzisz, czy jest proste - możesz przyłożyć je do jakiejś płaskiej powierzchni i zobaczyć, czy nie odstaje z którejś strony.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt lip 17, 2009 21:50

koledze chodzi o koło pasowe wału. Ktoś się z nim delikatnie mówiąc niedelikatnie obszedł. Zdejm je, powinno udać się wyprostować u tego znajomego tak żeby nie biło. To jest dość cienka i miękka blacha. Po zamocowaniu w uchwycie tokarskim da się naprostować, albo szrot


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
ace-mati
VWMANIAK
VWMANIAK
Posty: 689
Rejestracja: śr paź 24, 2007 17:33
Lokalizacja: Czarna Białostocka
Kontakt:

Post autor: ace-mati » pt lip 17, 2009 21:54

dzięki bardzo za odpowiedzi, jutro jadę walczyć z alternatorem a w poniedziałek koło ląduje ja tokarce :D



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pt lip 17, 2009 21:58

A kurcze, znowu nie doczytałem... No to oprócz krzywego kola pasowego może być jeszcze chyba problem z rozwalonym klinem na wale - tak mi się wydaje.Trzeba by zaobserwować, czy małe kółko rozrządu też lata na boki, czy nie. Koło pasowe jest przykrecane do tego małego od rozrządu.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt lip 17, 2009 22:10

Lipek81, tylko że ja już przerabiałem temacik. Nie mogłem wyjąć śróby dolnej od altka bo opeirała się o podłużnicę. To wziąłem wajchę i odciągnąłem cały silnik w lewo troszkę no i niestety wajcha oparła się o to koło. Wcale mocno nie ciągnąłem a skrzywiło się ze 3 mm. No ale stuk puk młoteczkiem tylko nie po brzegu i już jest ok.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pt lip 17, 2009 22:17

Tzn. ja nia zaprzeczam, że kólko pasowe jest krzywe - ale przyczyną może też być właśnie krzywe osadzenia kółka rozrządu. Ojciec miał kiedyś do czynienia z passatem B3 1.8 - konstrukcja ta sama - i tam właśnie był uszkodzony akurat wał - a konkretnie te gniazdo od klina chyba, jak dobrze pamietam.



Awatar użytkownika
ace-mati
VWMANIAK
VWMANIAK
Posty: 689
Rejestracja: śr paź 24, 2007 17:33
Lokalizacja: Czarna Białostocka
Kontakt:

Post autor: ace-mati » sob lip 18, 2009 17:06

jednak krzywe jest kółko pasowe :D nic z nim nie da się zrobić bo strach że rozpadnie się w ręku :bajer: zaczynam poszukiwania na szrocie lub u znajomego bo doszły mnie słuchy że rozbił golfa.


co do alternatora to było potrzebne większe zaangażowanie, musiałem poprzecinać szpilki rozwiercić otwory nagwintować i wkręcić większe szpilki z alternatora z audi 100 z 74r :D ale jakoś sobie poradziłem :okej: Dzięki chłopaki za pomoc.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 297 gości