Jakie ciśnienie 2.0 GTi 8v

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Jakie ciśnienie 2.0 GTi 8v

Post autor: Gawior » czw lip 16, 2009 23:05

Jak w temacie potrzebuje na szybko dowiedzieć się jakie powinno być ciśnienie na cylindrach w Golfie 3 2.0 GTi 8v, gdyż jutro jadę obejrzeć/kupić takie coś i mam manometr do mierzenia ciśnienia, ale nie wiem jakie powinno być w normie dla auta nigdy nie zasilanego gazem.

Z góry przepraszam jeżeli powieliłem temat/pytanie ale na tyle co szukałem to nie znalazłem, a zależy mi na szybkiej odpowiedzi. Z góry dziękuję.



haps
Forum Master
Forum Master
Posty: 1292
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 17:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: haps » czw lip 16, 2009 23:19

najwazniejsze aby mial na kazdym cylindrze takie samo cisnienie, a przynajmniej bardzo zblizone...

jak bedzie mial 11atm to silnik zyleta...



Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Gawior » pt lip 17, 2009 08:45

Mniej więcej do brać go jak będzie miał do ilu atmosfer? Tzn. ile atmosfer może mieć najmniej żeby było warto go brać ?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt lip 17, 2009 10:18

Patrz jak kolega wyżej napisał żeby było równe w cylindrach. Artości konkretne nie sa w pełni miarodajne, bo manometry nie sa zbyt dokładne. Ale jeśli masz "pewny" manometr to poniżej 11 bym nie brał.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Gawior » pt lip 17, 2009 12:54

OK. Wielkie dzięki za pomoc.
Według książki serwisowej ma być 10.4 plus/minys 0.5.
Dodam że mój Peugeot ma po remoncie głowicy trochę ponad 11.5, a manometr pożyczyłem od znajomego mechanika i sądzę że dość dobry.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt lip 17, 2009 13:37

Gawior pisze:Według książki serwisowej ma być 10.4 plus/minus 0.5.
kolego chyba mylisz stopień spręzania z ciśnieniem spręzania, to nie to samo.
Stopień to wartość wyliczona ( z srednicy tłoka, skoku tłoka i objetości komory spalania przy górnym położeniu tłoka) podawana w specyfikacji danego silnika
Ciśnienie to wartość realnie zmierzona, i zwykle serwisówki podają wartość 7 barów jako granicę do remontu, ale zdrowy silnik może mieć i 13 -14 atmosfer.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Gawior » pt lip 17, 2009 14:27

Dzięki za poprawienie i ukierunkowanie mojej wiedzy. Czyli sumując poniżej 11 atmosfer nie brać ? Mam tak rozumieć. Zwłaszcza że widnieje możliwość założenia do niego sekwencji w zależności ile będzie palił Pb pod moją nogą.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt lip 17, 2009 14:32

Gawior pisze:Czyli sumując poniżej 11 atmosfer nie brać ?
z tym że to nie jest jedyny wykładnik sprawności silnika, bo jeszcze ciśnienie oleju, szczelność silnika itd. Przyjmij że 11 mógłby być ale to już żadna rewelacja. Powyżej 12 byłoby dobrze.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Gawior » sob lip 18, 2009 01:43

Auto było strzelone w kolo ( skrzywione w pionie ) i całe lakierowane oprócz dachu, progi także do wymiany. Więc nawet ciśnienia nie zmierzyłem. Coś jeszcze z silnikiem było nie tak ( strzelał w filtr ).

[ Dodano: 20 Lip 2009 22:46 ]
Nabyłem autko z ciśnieniem na 3 cylindrach minimalnie poniżej 14 atmosfer i na 2 czy 3 cylindrze ( zależy od której strony się liczy ) miał deczko powyżej 13 atmosfer.
Tutaj teraz stawiam pytanie czy takie ciśnienie było by możliwe do uzyskania gdyby ktoś użył "moto doktora" ?
Silnik się zbiera dobrze i nie źle ciągnie.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 200 gości