wymiana uszczelniaczy na wale i wałku roz...

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
dziabi3
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 905
Rejestracja: pt maja 16, 2008 15:34
Lokalizacja: xxxxxxxx

wymiana uszczelniaczy na wale i wałku roz...

Post autor: dziabi3 » czw lip 16, 2009 18:24

panowie przymierzam się do wymiany tych dwu uszczelniaczy

1. jak się zabrać do demontaży tych plastików

2. czy będę musiał wyjmować razem z tym plastikiem pompę wody

3. czy na wale muszę najpierw odkręcić koło pasowe wielo rowkowe a potem koło od paska rozrządu czy z chodzą razem

4. jak zablokować wał przed przekręceniem się go , bo rozumiem ze pasek powinien być założony prawie do końca demontarzu zęby nie walnąć tłokiem w zawór czy wystarczy 1 bieg


1.4 abd
Ostatnio zmieniony czw lip 16, 2009 18:25 przez dziabi3, łącznie zmieniany 1 raz.


był golf3 ABD 1,4 60km
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0

Awatar użytkownika
URGI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:03
Lokalizacja: SosnoVWiec

Post autor: URGI » czw lip 16, 2009 22:06

1. Jeżeli chodzi o simering wałka rozrządu, to musisz ściągnąć górną osłonę, pokrywę zaworów i odkręcić koło zębate rozrządu. Potem luzujesz wałek na panewkach i wymieniasz simering. Ewentualnie jak nie dasz rady odkręcić koła, to wykręć cały wałek, wsadź w imadło (najlepiej owiń go grubo szmatą zanim zakręcisz w imadło). Odkręć koło, wymień simering i poskładaj do kupy. Z tego co pamiętam to moment przykręcania wałka to chyba 20Nm, ale sprawdź w książce lepiej. Przykręcaj równomiernie na wszystkich panewkach.
Co do simeringu na wale sie nie wypowiem, bo nie wymieniałem :bigok:

2. Pompy wody nie musisz wyciągać, jedynie ściągnij koło z pompy, by móc ściągnąć plastikową obydowę. :bigok: jak będziesz rozbierał do simeringu na wale.

3. Koło na wale musisz odkręcić (pasowe i wielorowkowe) nie ma innej opcji by się tam dostać. Zostanie Ci tylko zębate kółko na wale.

4. Przed rozebraniem ustaw sobie rozrząd na OT, potem wyłącz bieg, by nie przesunąć niczego. Jak będziesz rozbierał, to staraj się nie kręcić wałkiem/wałem za dużo. Gdy będziesz składał, to ustaw punkty na wałku i wale. Jak podczas roboty przesunie ci się rozrząd lub wał trochę to bez obawy, nic sie nie stanie. Ważne by przed złożeniem ustawić wszystko spowrotem.
Ostatnio zmieniony czw lip 16, 2009 22:19 przez URGI, łącznie zmieniany 4 razy.



Awatar użytkownika
dziabi3
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 905
Rejestracja: pt maja 16, 2008 15:34
Lokalizacja: xxxxxxxx

Post autor: dziabi3 » czw lip 16, 2009 22:51

kurcze mi się zdaje ze lepiej wciskać zymeryng kiedy panewka będzie skręcona wtedy się lepiej ułoży

bo kiedyś tak robiłem jak piszesz przy wymianie samo regulatorów

i wydała mi się ta metoda trochę nie fachowa

do wyjmowania ok ale do montażu nie


a koło pompy jest zdejmowalne

bo ja mam pompę napędzana z paska rozrządu i koło chyba jest mniejsze niż otwór w plastiku


był golf3 ABD 1,4 60km
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0

Awatar użytkownika
URGI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:03
Lokalizacja: SosnoVWiec

Post autor: URGI » pt lip 17, 2009 12:01

dziabi3 pisze:bo ja mam pompę napędzana z paska rozrządu ...
A widzisz, ja pisze jak jest w silniku ABS a ty przecież nasz ABD ehh... To Ci nie powiem dokładnie, bo nie robiłem tego w 1.4 :(
Co do simeringu na wałku - ja wiem czy to nie fachowo? Montowałem tak kilka razy i nigdy nie było problemów. Zrobisz, jak uważasz :pub:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 442 gości