panowie przymierzam się do wymiany tych dwu uszczelniaczy
1. jak się zabrać do demontaży tych plastików
2. czy będę musiał wyjmować razem z tym plastikiem pompę wody
3. czy na wale muszę najpierw odkręcić koło pasowe wielo rowkowe a potem koło od paska rozrządu czy z chodzą razem
4. jak zablokować wał przed przekręceniem się go , bo rozumiem ze pasek powinien być założony prawie do końca demontarzu zęby nie walnąć tłokiem w zawór czy wystarczy 1 bieg
1.4 abd
wymiana uszczelniaczy na wale i wałku roz...
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
wymiana uszczelniaczy na wale i wałku roz...
Ostatnio zmieniony czw lip 16, 2009 18:25 przez dziabi3, łącznie zmieniany 1 raz.
był golf3 ABD 1,4 60km
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0
1. Jeżeli chodzi o simering wałka rozrządu, to musisz ściągnąć górną osłonę, pokrywę zaworów i odkręcić koło zębate rozrządu. Potem luzujesz wałek na panewkach i wymieniasz simering. Ewentualnie jak nie dasz rady odkręcić koła, to wykręć cały wałek, wsadź w imadło (najlepiej owiń go grubo szmatą zanim zakręcisz w imadło). Odkręć koło, wymień simering i poskładaj do kupy. Z tego co pamiętam to moment przykręcania wałka to chyba 20Nm, ale sprawdź w książce lepiej. Przykręcaj równomiernie na wszystkich panewkach.
Co do simeringu na wale sie nie wypowiem, bo nie wymieniałem
2. Pompy wody nie musisz wyciągać, jedynie ściągnij koło z pompy, by móc ściągnąć plastikową obydowę. jak będziesz rozbierał do simeringu na wale.
3. Koło na wale musisz odkręcić (pasowe i wielorowkowe) nie ma innej opcji by się tam dostać. Zostanie Ci tylko zębate kółko na wale.
4. Przed rozebraniem ustaw sobie rozrząd na OT, potem wyłącz bieg, by nie przesunąć niczego. Jak będziesz rozbierał, to staraj się nie kręcić wałkiem/wałem za dużo. Gdy będziesz składał, to ustaw punkty na wałku i wale. Jak podczas roboty przesunie ci się rozrząd lub wał trochę to bez obawy, nic sie nie stanie. Ważne by przed złożeniem ustawić wszystko spowrotem.
Co do simeringu na wale sie nie wypowiem, bo nie wymieniałem
2. Pompy wody nie musisz wyciągać, jedynie ściągnij koło z pompy, by móc ściągnąć plastikową obydowę. jak będziesz rozbierał do simeringu na wale.
3. Koło na wale musisz odkręcić (pasowe i wielorowkowe) nie ma innej opcji by się tam dostać. Zostanie Ci tylko zębate kółko na wale.
4. Przed rozebraniem ustaw sobie rozrząd na OT, potem wyłącz bieg, by nie przesunąć niczego. Jak będziesz rozbierał, to staraj się nie kręcić wałkiem/wałem za dużo. Gdy będziesz składał, to ustaw punkty na wałku i wale. Jak podczas roboty przesunie ci się rozrząd lub wał trochę to bez obawy, nic sie nie stanie. Ważne by przed złożeniem ustawić wszystko spowrotem.
Ostatnio zmieniony czw lip 16, 2009 22:19 przez URGI, łącznie zmieniany 4 razy.
kurcze mi się zdaje ze lepiej wciskać zymeryng kiedy panewka będzie skręcona wtedy się lepiej ułoży
bo kiedyś tak robiłem jak piszesz przy wymianie samo regulatorów
i wydała mi się ta metoda trochę nie fachowa
do wyjmowania ok ale do montażu nie
a koło pompy jest zdejmowalne
bo ja mam pompę napędzana z paska rozrządu i koło chyba jest mniejsze niż otwór w plastiku
bo kiedyś tak robiłem jak piszesz przy wymianie samo regulatorów
i wydała mi się ta metoda trochę nie fachowa
do wyjmowania ok ale do montażu nie
a koło pompy jest zdejmowalne
bo ja mam pompę napędzana z paska rozrządu i koło chyba jest mniejsze niż otwór w plastiku
był golf3 ABD 1,4 60km
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0
A widzisz, ja pisze jak jest w silniku ABS a ty przecież nasz ABD ehh... To Ci nie powiem dokładnie, bo nie robiłem tego w 1.4dziabi3 pisze:bo ja mam pompę napędzana z paska rozrządu ...
Co do simeringu na wałku - ja wiem czy to nie fachowo? Montowałem tak kilka razy i nigdy nie było problemów. Zrobisz, jak uważasz
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 442 gości