Dmuchawa przestała działać

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

tata_bananka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: pt lut 29, 2008 13:11
Lokalizacja: Tarczyn
Kontakt:

Dmuchawa przestała działać

Post autor: tata_bananka » wt lip 14, 2009 19:05

Witam od pewnego czasu dmuchawa w moim mk2 działał tylko na 3 biegu. Na 1 i 2 nie było nawiewu. Dzis jechałem do pracy i w korku chciałem troche ciepłego powietrza wpuścic. Przekręciłem na 3 i nić. Przestało działać. Dodatkowo poczułem jakby z nawiewu zawało spalenizną. Co moze byc przyczyna awarii. proszę o pomoc, czy mozna to wymienić samemu?


Rafi

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » wt lip 14, 2009 19:12

wiem że upały dają znac o sobie i nie chce się szukac :bajer:
http://www.google.pl/custom?domains=for ... %3A1&hl=pl



tata_bananka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: pt lut 29, 2008 13:11
Lokalizacja: Tarczyn
Kontakt:

Post autor: tata_bananka » wt lip 14, 2009 23:59

Ok dzieki. Ta porada jest przy działajacym 3 biegu chyba? A czy jak mi nie działają wszystkie to jest też wina tego opornika termicznego? Jeszcze chciałem się zapytć jak sie podłącza na krótko silnik od dmuchawy. wyjałem go i odpiąłem kostke, na której sa 4 piny.


Rafi

Awatar użytkownika
majster heniek
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2145
Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 11:04
Lokalizacja: Głuchołazy
Auto: ni ma
Silnik: nima

Post autor: majster heniek » śr lip 15, 2009 06:13

Ok dzieki. Ta porada jest przy działajacym 3 biegu chyba? A czy jak mi nie działają wszystkie to jest też wina tego opornika termicznego? Jeszcze chciałem się zapytć jak sie podłącza na krótko silnik od dmuchawy. wyjałem go i odpiąłem kostke, na której sa 4 piny.
TAM W SUMIE WSZYSTKO JEST NAPISANE , ale przypuszczam że zatarło łożyska ślizgowe wirnika - sprawdż czy wiatrak się lekko obraca bez luzów na boki po osiowe luzy mogą być minimalne chcąc na krótko zasilić silnik - ściągnij całą płytkę z opornikiem termicznym i opornikiem zmiejszającym obroty , tam są dwie wsówki odłącz je i wtedy podłącz zasilanie ( tylko wtedy gdy wiatrak lekko się obraca w innym przypadku musisz go rozruszać )
Ostatnio zmieniony śr lip 15, 2009 06:14 przez majster heniek, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr lip 15, 2009 06:14

Myślę że najpierw padł ten opornik przy dmychawie, a teaz dodatkowo przypaliły się styki przy włączniku dmuchawy. Po za samą naprawą tych dwóch rzeczy trzeba podejrzewać że łożyska silnika dmuchawy się skończyły co powoduje duży pobór prądu i stąd te awarie.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
niko02
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 177
Rejestracja: pn mar 30, 2009 22:31
Lokalizacja: Sadówka
Kontakt:

dmuchawa

Post autor: niko02 » czw lip 16, 2009 15:06

jeżeli jest tak, jak mówią koledzy, to nie opłaca się naprawiać, poszukaj na szrocie lub forum.
Sam nowy opornik kosztuje około 80 zł na alledrogo, a dmuchawę znajdziesz za 40 zł.



Awatar użytkownika
mazio_leczna
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: pt lut 08, 2008 11:49
Lokalizacja: Dratów Kolonia
Kontakt:

Post autor: mazio_leczna » czw lip 16, 2009 15:53

kolego ja tak samo mialem nie pchaj sie w koszta na poczatku sprawdz ja na krotko i zobaczysz czy dziala ja tak mialem ze przestala dzialac i nie bylo masy podlaczylem mase i dzialalo pozniej ten bezpiecznik termiczny poszedl to wyjelem go i w niego wlozylem kawalek drucika i smiga teraz na 3 biegach ladnie i bez problemu po co masz kupowac sprawdz to co ci mowie a moze pomoc i obejdzie sie bez kosztow napewno masz prostownik lub jakis stary aku a i drucika kawalek powinienes miec to napewno nie bedzie cie kosztowalo sprawdzenie a mozesz duzo zaoszczedzic bo na szrotach wolaja za dmuchawe od 50zl do 100zl wiec zbedny koszt sprawdz i napisz jaki efekt


vw VENTO 2E-130PS
Perełka w modyfikacji :)

Awatar użytkownika
niko02
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 177
Rejestracja: pn mar 30, 2009 22:31
Lokalizacja: Sadówka
Kontakt:

dmuchawa

Post autor: niko02 » czw lip 16, 2009 20:19

Fakt, może też być masa ale wsadzając drucik w instalację gdzie powinien być odpowiedni rezystor można się nabawić większych kosztów, bo plastik,pianka i materiał, w którym są przewody wentylacji mogą szybko zapłonąć.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw lip 16, 2009 20:31

niko02 pisze:80 zł
bezpiecznik przy oporniku się zmienia, a nie cały opornik, jakieś 2 złote lub mniej


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
niko02
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 177
Rejestracja: pn mar 30, 2009 22:31
Lokalizacja: Sadówka
Kontakt:

bezpiecznik

Post autor: niko02 » czw lip 16, 2009 21:05

Też racja, a wymieniałeś??
Możesz mi podać przybliżone wartości rezystancji tych oporników??



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw lip 16, 2009 22:35

szukajka, dział porad , wsio jest


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pt lip 17, 2009 00:45

bezpicznik termiczny sie wymienia :) koszt w okolicach zł , temp ma mic okolo 190 stopni


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

tata_bananka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: pt lut 29, 2008 13:11
Lokalizacja: Tarczyn
Kontakt:

Post autor: tata_bananka » śr lip 29, 2009 12:41

Sorry ze tak długo nie odpisywałem, ale urlop był:) Więc wyjałem wentylator i miał bardzo duże opory, w ogóle nie chciał się kręcic. Zdjąłem kólko plastikowe i te dwie podkładkii psiknałem tam wd 40. Opory troche zmalały. Potraktowałem jeszcze go troche spręzarką. Podłaczyłem na krótko i działał.
Następnie kupiłem bezpiecznik termiczny 192 oC na 10A za 1 zł na volumenie, wyciałem obcinaczkami stary i docisnałem w jego miejsce ten nowy bezpiecznik ( nie mozna go chyba przylutować gdyż cyna topi sie w temp ~ 220oC i by sie spalił). Złozyłem wszystko i podpiąłem kostke. na 3 biegu kreci jak oszalały- wczesniej tak nie krecił. Na 2 biegi krecił wolno i czasami w ogóle nie krecił a na 1 biegu w ogóle nie kreci.
Czy ten wiatrak po wyjeciu powinien sie krecic jak go rusze reką, bo u mnie ma te opory i nie wiem własnie. I drugie pytanie czy moge go całego rozebrac, bo tam sa 3 szpilki i on sie wysuwa z obudowy ale dalej juz z tym nic nie moge zrobic. Robił to ktos ??


Rafi

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr lip 29, 2009 13:26

oczywiście że ułożyskowanie jest zepsute i najprościej wymienić wentylator na używany. Naprawa nieopłacalna, opcja raczej dla złotych rączek.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 286 gości