Brak zimnego nadmuchu i gorąc w aucie!
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Brak zimnego nadmuchu i gorąc w aucie!
Problem tak jak w temacie - kiedy przejade samochodem kilkaset metrów i silnik sie zagrzeje nie ma możliwości włączenia zimnego nadmuchu - przy pokrętle temperatury ustawionym na minimum do auta jest wdmuchiwane ciepłe, żeby nie powiedzieć gorące powietrze, nawet wtedy gdy czujnik temperatury pokazuje mniej niż 70 stopni. Teraz w zimie da sie jakoś przeżyć, ale strach pomyśleć co bedzie latem... Czy ktoś wie w czym może tkwić problem?
[img]http://forum.vwgolf.pl/images/photos/5033bf4a45aa53dc659c3.jpg[/img]
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
To masz odwrotny problem jak zwykle. Po prostu wyciąg panel ogrzewania (4 śrobki pod zdejmowalną ramką i dwie nad popielniczką) i zobaczysz. Albo się przy panelu wymsknęło cięgno, albo przy mocowaniu do klapki, wtedy musisz jeszcze tunel z plastykiem pod popielkniczką zdjąć żeby sie tam dobrać.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- marek2907
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2610
- Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Kontakt:
ja takżetomcio666 pisze:i sprawdzenie cięgieł
ale problem zaiste dziwny przeważnie brakuje ciepłego a nie zimnego powietrza
[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]
No i problemu ciąg dalszy. Sprawdziłem pokrętła i wszystko jest z nimi w porządku. Czy macie jakieś inne pomysły? POMOCY lato idzie, a teraz nawet przy ujemnych temperaturach musze otwierać szyby, bo jak tylko włącze dmuchawe to w aucie jest nie do wytrzymania.
[ Dodano: 16 Lut 2007 08:54 ]
Ponawiam pytanie - niestety po zdjęciu panela okazało się, że wszystkie pokrętła działają, wszystkie linki są zaczepione i problem tkwi gdzieś głębiej. Czy ktoś domyśla się gdzie?
[ Dodano: 16 Lut 2007 08:54 ]
Ponawiam pytanie - niestety po zdjęciu panela okazało się, że wszystkie pokrętła działają, wszystkie linki są zaczepione i problem tkwi gdzieś głębiej. Czy ktoś domyśla się gdzie?
[img]http://forum.vwgolf.pl/images/photos/5033bf4a45aa53dc659c3.jpg[/img]
Mam identyczny problem, MK3 1.9D, stary bo 92r. ciepłe powietrze idzie od 1\4 regulatora, w 3\4 na full gorąco.
Na najzimniejszym (kompletne minimum) jest letnie ale to za dużo, bo w innych autach jest chłód a u mnie letnio, więc autko nie schładza się a grzeje. Ciężko tak jeździć.
Cięgna są OK przy sterowaniu i pod schowkiem. Słychać natomiast "puknięcie" przy ustawianiu na kompletne minimum gdzieś z wnętrza. Tak jakby przegroda się nie domykała, albo coś z nią związane nie domyka jej jak należy.
Cięgno od strony schowka ma lekki półcentrymetrowy luz przy zimnym, słychać puknięcia przy ruszaniu tym.
Jak się do tego zabrać? Tzn. którędy dostać się do tego i co z tym zrobić czy niczego nie połamać i nie zepsuć przy okazji?
Dzięki z góry za pomoc.
Na najzimniejszym (kompletne minimum) jest letnie ale to za dużo, bo w innych autach jest chłód a u mnie letnio, więc autko nie schładza się a grzeje. Ciężko tak jeździć.
Cięgna są OK przy sterowaniu i pod schowkiem. Słychać natomiast "puknięcie" przy ustawianiu na kompletne minimum gdzieś z wnętrza. Tak jakby przegroda się nie domykała, albo coś z nią związane nie domyka jej jak należy.
Cięgno od strony schowka ma lekki półcentrymetrowy luz przy zimnym, słychać puknięcia przy ruszaniu tym.
Jak się do tego zabrać? Tzn. którędy dostać się do tego i co z tym zrobić czy niczego nie połamać i nie zepsuć przy okazji?
Dzięki z góry za pomoc.
Zobacz od strony schowka czy to cięgno da się przesunąć jeszcze kawałek (ręcznie). Jeśli tak to problem z linką/mocowaniem pancerza linki. Jak się przesunie to powinno domknąć gorące powietrze - zobacz wtedy jakie leci. Jeśli to pomoże to możesz tymczasowo zaczepić jakiś sznureczek czy coś pod schowkiem by to jakoś domykać - wiem, rozwiązanie prymitywne, ale tak na szybko może w ostateczności być...
A jeśli to cięgno koło schowka chodzi Ci do końca to problem leży gdzieś w nieszczelnej klapie zamykającej ciepłe powietrze, ale tu Ci nie pomogę, bo nie rozbierałem tego. NIe wiem czy da radę bez wyciągania deski...
A jeśli to cięgno koło schowka chodzi Ci do końca to problem leży gdzieś w nieszczelnej klapie zamykającej ciepłe powietrze, ale tu Ci nie pomogę, bo nie rozbierałem tego. NIe wiem czy da radę bez wyciągania deski...
Dzięki za poradę. Faktycznie lekko przymyka, ale ciepłe powietrze dostaje się nadal.
Potrzebuję informacji jak rozebrać plastikowy tunel tam gdzie jest przegroda, bo z tego co widzę to jest to dwuczęściowy platik (góra i dół) który idzie od silnika dmuchawy po tył za sterowaniem, łączy się jeszcze pionowo między schowkiem a tunelem środkowym.
Rozbierał to już ktoś? Jak się do tego zabrał bez większych demontaży?
Przy okazji jakbym to ściągnął to bym od razu wyczyścił silnik dmuchawy bo w mojej wersji nie ma filtra i pewno też jakieś dziadostwa się tam dostały przez 17 lat.
Tylko czy to jest na zaczepach czy też klejone?
Potrzebuję informacji jak rozebrać plastikowy tunel tam gdzie jest przegroda, bo z tego co widzę to jest to dwuczęściowy platik (góra i dół) który idzie od silnika dmuchawy po tył za sterowaniem, łączy się jeszcze pionowo między schowkiem a tunelem środkowym.
Rozbierał to już ktoś? Jak się do tego zabrał bez większych demontaży?
Przy okazji jakbym to ściągnął to bym od razu wyczyścił silnik dmuchawy bo w mojej wersji nie ma filtra i pewno też jakieś dziadostwa się tam dostały przez 17 lat.
Tylko czy to jest na zaczepach czy też klejone?
Nie wiem czy myślimy o tym samym, ale jeśli chodzi o ten tunel, który idzie zaraz od dmuchawy to on jest na takich metalowych spinkach. Z przodu są chyba ze dwie-trzy, ze dwie z boku po lewej no i tak samo z tyłu. Zdjąć je łatwo, ale założyć te z tyłu może być ciężko. Poza tym pomiędzy tymi dwiema częściami tunelu jest taka uszczelka coś jak z gąbki, która przy demontarzu raczej się rozleci.
No ale przede wszystkim nie wiem czy sam demontarz tego tunelu pozwoli dostać się do tej nieszczęsnej przegrody. Jeśli tak to byłoby super biorąc pod uwagę, że nie trzeba byłoby demontować całej dechy, a jedynie musiałbyś się pobawić z tą uszczelką i spinkami. Ja ostatecznie tego nie zdejmowałem (a więc nie wiem dokładnie), bo u mnie wystarczyło cofnąć do końca to cięgno pod schowkiem.
A i nie wiem czy masz tak samo - ja mam benzynę 1,8 rocznik 96. Ale myślę, że akurat nawiewy są raczej takie same.
Nie wiem, najlepiej niech się jeszcze ktoś wypowie.
[ Dodano: 16 Lip 2009 10:35 ]
A żeby wyjąć dmuchawę nie musisz wcale rozbierać tego tunelu, wystarczy wyjąć schowek i tę osłonę pod nim. Sam wentylator wyjąć można bardzo łatwo, tam jest tylko parę wkrętów od spodu.
Szkoda, że nie masz tego filtra kabinowego, u mnie w pół roku jest tyle liści i innego syfu, że wolę nie myśleć co by było jakby się to dostało do samochodu.
Może właśnie wpadło Ci coś tam przy tej przegrodzie i powoduje, że nie może ona zamknąć się do końca.
Zwróć jeszcze uwagę, że to cięgno na dole można niechcący popchnąć wkładając tą osłonę pod schowkiem. Ja tak właśnie miałem i nie wiedziałem co jest zanim zauważyłem (a linka nie cofa mi tego do końca). No chyba, że sprawdzałeś temp. z wyjętym schowkiem itp.
No ale przede wszystkim nie wiem czy sam demontarz tego tunelu pozwoli dostać się do tej nieszczęsnej przegrody. Jeśli tak to byłoby super biorąc pod uwagę, że nie trzeba byłoby demontować całej dechy, a jedynie musiałbyś się pobawić z tą uszczelką i spinkami. Ja ostatecznie tego nie zdejmowałem (a więc nie wiem dokładnie), bo u mnie wystarczyło cofnąć do końca to cięgno pod schowkiem.
A i nie wiem czy masz tak samo - ja mam benzynę 1,8 rocznik 96. Ale myślę, że akurat nawiewy są raczej takie same.
Nie wiem, najlepiej niech się jeszcze ktoś wypowie.
[ Dodano: 16 Lip 2009 10:35 ]
A żeby wyjąć dmuchawę nie musisz wcale rozbierać tego tunelu, wystarczy wyjąć schowek i tę osłonę pod nim. Sam wentylator wyjąć można bardzo łatwo, tam jest tylko parę wkrętów od spodu.
Szkoda, że nie masz tego filtra kabinowego, u mnie w pół roku jest tyle liści i innego syfu, że wolę nie myśleć co by było jakby się to dostało do samochodu.
Może właśnie wpadło Ci coś tam przy tej przegrodzie i powoduje, że nie może ona zamknąć się do końca.
Zwróć jeszcze uwagę, że to cięgno na dole można niechcący popchnąć wkładając tą osłonę pod schowkiem. Ja tak właśnie miałem i nie wiedziałem co jest zanim zauważyłem (a linka nie cofa mi tego do końca). No chyba, że sprawdzałeś temp. z wyjętym schowkiem itp.
Problem rozwiązany już.
Wyczyściłem wszystko. Nie udało się otworzyć całkiem tunelu, ale udało się domknąć przegrodę. Ze względu na swój wiek, gąbki uszczelniające może i lekko przepuszczają wciąż letnie/ciepłe powietrze, ale zerwałem przy wlocie powietrza tę fabryczną "pieluchę".
Nie mam filtra kabinowego. Więc zamiast tej tetry która filtrowała wlot dałem naciągniętą powdójną parę ... rajstop
Wywaliłem z wewnątrz gąbki które były tak zasyfione że powietrze nie miało jak przejść.
Teraz dmucha jak szalone :green_fuck:
PS.Wentylator dmuchawy wyciągnąłem przekręcając go. Jest na plastikowych zaczepach. Wystarczyło go obrócić.
Pozdrawiam
Wyczyściłem wszystko. Nie udało się otworzyć całkiem tunelu, ale udało się domknąć przegrodę. Ze względu na swój wiek, gąbki uszczelniające może i lekko przepuszczają wciąż letnie/ciepłe powietrze, ale zerwałem przy wlocie powietrza tę fabryczną "pieluchę".
Nie mam filtra kabinowego. Więc zamiast tej tetry która filtrowała wlot dałem naciągniętą powdójną parę ... rajstop
Wywaliłem z wewnątrz gąbki które były tak zasyfione że powietrze nie miało jak przejść.
Teraz dmucha jak szalone :green_fuck:
PS.Wentylator dmuchawy wyciągnąłem przekręcając go. Jest na plastikowych zaczepach. Wystarczyło go obrócić.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony sob lip 18, 2009 13:53 przez BullRot, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 265 gości