Akumulator?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
834
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: czw maja 21, 2009 23:45
Lokalizacja: Zielona Góra

Akumulator?

Post autor: 834 » wt lip 14, 2009 21:47

Witam serdecznie

Ostatnio borykam się z nie małym problemem - chodzi o elektrykę. Nie wiem co się dzieje, ale zbyt szybko pada mi akumulator. Ostatnio pojechałem na szkolenie do jednego z hoteli w moim mieście i zapomniałem wyłączyć świateł. Efekt - po trzech godzinach szkolenia samochód nie chciał odpalić.

Drugim razem jechałem długą trasę z Czech do Polski. 40 km od mojego miasta zrobiłem postój na parkingu. Wyłączyłem cały sprzęt, ale po przerwie auto nie chciało odpalić. Z pomocą przyjechał kumpel i po chwili odpaliliśmy auto z kabli. Dodam, że całą drogę z Czech przemierzałem z włączoną dmuchawą, światłami i radiem. Rozrusznikiem kręciłem podczas trasy 4 razy. Po powrocie do mojego miasta udało mi się odpalić Golfine jeszcze raz, ale ostatecznie zgasł na stacji benzynowej po tankowaniu.

Powyższe objawy wskazują na konieczność wymiany akumulatora czy alternatora? Oba sprzęty wyprodukowane są przez Boscha (akumulator 44Ah)


P.S. Pożyczyłem od kumpla multimetr do prądu. Chciałbym przeprowadzić pomiary napięcia, ale dokładnie nie wiem jak to zrobić. Szukałem odpowiedniego tematu na forum, ale znalazłem tylko szczątkowe porady. Czy ktoś może mi krok po kroku wyjaśnić jak się do tego zabrać?



Awatar użytkownika
Byku21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: śr cze 25, 2008 19:29
Lokalizacja: TSK 54HH
Kontakt:

Post autor: Byku21 » wt lip 14, 2009 21:53

Na włączonych światłach alternator powinien ładować coś koło 14,4 Volta...


Sprzedam tłokorozdzielacz z falą z pompy 11mm

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » wt lip 14, 2009 21:53

Zmierz napięcie bezpośrednio na klemach akumulatora. Raz bez odpalonego silnika a potem po odpaleniu, będziesz wiedział czy alternator doładowuje i jakim napięciem.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » wt lip 14, 2009 22:04




Awatar użytkownika
834
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: czw maja 21, 2009 23:45
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: 834 » śr lip 15, 2009 16:25

Zrobiłem pomiar:

Napięcie aku - 12,6V (przy wyłączonym silniku i zapłonie)
- 12,4V (z włączonym zapłonem)
- pobór prądu na wyłączonym silniku - 0,03mA (najpierw długo się wacha, później zostaje na tym poziomie)

Ładowania nie sprawdziłem - silnik nie odpalał :(



Awatar użytkownika
PAPAYOS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: PAPAYOS » śr lip 15, 2009 17:38

Więc tak.

Sprawdź napięcie ładowania, jak pisali koledzy przy włączonych światłach i uruchomionym silniku... Napięcie powinno wynosić od 13,7 - 14,4 V. Jeśli jest mniej lub więcej to pierwsza rzecz jaką planowałbym wymienić to byłby regulator napięcia lub szczotki w alternatorze...

Sprawdź też przy wyłączonym silniku i wszystkich urządzeniach pobór prądu przez auto. Zdejmij jedną klemę i między klemę a akumulator włącz multimetr z nastawionym zakresem na pomiar prądu. Miernik powinien wskazywać prawie zero...

Jeśli wskazuje wartości ponad 1 A szukaj jakiegoś urządzenia które się nie wyłącza i cały czas pracuje rozładowując akumulator...

Lub jest jeszcze jedna możliwość, że akumulator po prostu domaga się wymiany. Sprawdzić to może tylko sklep, hurtownia która handluje akumulatorami. Powinni ci to wykonać za free.


A jeśli chodzi o pojemność to zależy od tego jaki masz silnik, jeśli 1,4 lub 1,6 to 44/45 Ah spokojnie wystarczy.

Pozdrawiam
PAPAYOS

[ Dodano: 15 Lip 2009 17:41 ]
834 pisze:Pożyczyłem od kumpla multimetr do prądu. Chciałbym przeprowadzić pomiary napięcia, ale dokładnie nie wiem jak to zrobić. Szukałem odpowiedniego tematu na forum, ale znalazłem tylko szczątkowe porady. Czy ktoś może mi krok po kroku wyjaśnić jak się do tego zabrać?
Zrób zdjęcie multimetra to ci opiszę co i jak i co po kolei robić...

[ Dodano: 15 Lip 2009 17:48 ]
A jeszcze jedno...

Jak ci nie odpala?
1. Czy podczas odpalania gasną ci wszystkie kontrolki i słychać syk/szum z okolić akumulatora? A klemy są mocno zasiarczone (żółty osad w koło klemy)?
2. Czy przygasają ci kontrolki i nie ma siły przełamać?

1. Bo może akumulator jest dobry tylko poluzowały ci się klemy na baterii i sprawę załatwi wyczyszczenie i ponowne dokręcenie klem...
2. Może powybijane masz tuleje na rozruszniki i to rozrusznik trzeba naprawiać a nie szukać winy akumulatora i alternatora...

Ale najpierw podjedź i sprawdź akumulator w sklepie z akumulatorami.


https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313

Awatar użytkownika
artur1902
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 346
Rejestracja: sob mar 08, 2008 19:28
Lokalizacja: RJS

Post autor: artur1902 » śr lip 15, 2009 18:48

co do tulejek na rozruszniku zgadzam sie w 100% jeśli nie pomogą poradyPAPAYOS, to pozostaje ci rozrusznik. Sam wczoraj wymieniałem tulejki i auto zapala od strzału a przedtem rozładowywało mi akumulator i winy szukałem w alternatorze i akumulatorze
Co do poboru prądu na zgaszonym zapłonie i wyłaczonych odbiornikach pobór powinien wynosić coś koło 50mA


Old volkswagen's never die...

McViRR
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: pn kwie 13, 2009 19:53
Lokalizacja: NorthCost

Post autor: McViRR » śr lip 15, 2009 21:42

eh

1. ile lat ma akumulator?
2. nie masz możliwości sprawdzić aku sprzętem z tzw "obciążeniem"? jeśli auto nie zapala podepnij drugi aku na kable tak jak pisałeś wcześniej
3. jeśli odpali od kabli to 80% wina aku, poprostu się zużył



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » śr lip 15, 2009 21:48

Miałem podobną sytuację,niby aku dobry,godzinna jazda,zostawienie radia włączonego na 5 minut-kaplica...
Wymień akumulator i po kłopocie.



DanWlo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: wt lip 29, 2008 09:42
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: DanWlo » czw lip 16, 2009 09:52

ja tez miałem taki problem, podjechałem do sklepu zajmującego się wyłącznie aku oni maja do tego sprzęt pan podszedł do auta pomierzył ładowanie pobór prądu i wytrzymałość aku na obciążenie i stwierdził że aku się skończył wymieniłem i problem z głowy. Porządni fachowcy zmierzą ci to za darmo bo zajmuje to dosłownie 2 min. Pozdro


MK3 TDI GT SPECJAL DanWlo

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images35.fotosik.pl/27/598a675a11260f55.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
834
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: czw maja 21, 2009 23:45
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: 834 » sob lip 18, 2009 20:28

McViRR pisze:eh

3. jeśli odpali od kabli to 80% wina aku, poprostu się zużył
Tak, odpala z kabli. Chwile pomieli, ale odpala.

Oto pomiary multimetrem:

Napięcie na klemach akumulatora:
- 12,6V (przy wyłączonym silniku i zapłonie)
- 12,4V (z włączonym zapłonem)
- 14,03V (na włączonym silniku)
- 13,83 (na włączonym silniku - z zapalonymi światłami)

Pobór prądu
- 0,03mA

To chyba oznacza śmierć akumulatora, ale czy ładowanie alternatora jest w porządku?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob lip 18, 2009 20:37

tak sądzę


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Dragon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1001
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 21:33
Lokalizacja: Jordanów Śląski k. Wrocławia
Kontakt:

Post autor: Dragon » ndz lip 19, 2009 00:12

Ładowanie ok, jedź do firmy z akumulatorami niech zrobią test pojemności (zwykłym miernikiem tego nie sprawdzisz). 99 % aku swoje odsłużył...


Wyślij głupka po flaszkę, to przyniesie jedną...
Wyślij kobietę po piwo to też przyniesie jedno...
Piąty bieg wrzucony...............................................

Awatar użytkownika
PAPAYOS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: PAPAYOS » ndz lip 19, 2009 07:25

Dragon pisze:99 % aku swoje odsłużył...
Ja powiem inaczej: na 100% akumulator swoje odsłużył...

Wymień i będzie gitara. Ale tak jak pisałem wcześniej i pisali koledzy to podjedź i sprawdź baterie.

Pozdrawiam
PAPAYOS


https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 399 gości