AND Szarpie silnikiem mk4 1,4 16V BCA

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
piopio81
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: pn paź 30, 2006 19:51
Lokalizacja: WARSZAWA

AND Szarpie silnikiem mk4 1,4 16V BCA

Post autor: piopio81 » śr lip 15, 2009 09:14

golf IV, 1,4 16V BCA
Witam,
dzisiaj stojąc na światłach mój golfik zaczął nierówno pracować, na wskazówce obrotomierza nie ma żadnych ruchów jednak na całym samochodzie czuć tak jakby silnik "strasznie się szarpał" obroty się nie zmieniły są tak jak dawniej. Dodam że auto straciło na mocy a dźwięk silnika przypomina troszkę pracę na trzech cylindrach. Przy wciśnięciu całego gazu auto równo przyspiesza jednak dużo wolniej niż dawniej.Na początku migała dioda silniczka ale potem przestała, mimo to silnik dalej pracuje nie tak jak powinien. Czy to może być cewka. lub czujnik położenia wałka rozrządu. Jak to sprawdzić bo w serwisie aso wyznaczyli mi termin naprawy dopiero za tydzień. Czy zna ktoś dobry warsztat vw w Warszawie co sobie z tym poradzą? Dodam że około 2000 km temu były wymieniane świece na ngk.
dzięki za pomoc.



_robert_s
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: wt cze 10, 2008 12:09
Lokalizacja: opolskie

Post autor: _robert_s » śr lip 15, 2009 09:35

Objawy pasują mi do padniętej cewki. Masz ten sam silnik co ja, u mnie było identycznie. Najlepiej sprawdzić VAGiem i wszystko będziesz wiedział. A wymiana to pryszcz - zamówisz sobie nową cewkę w sklepie lub serwisie (ok.120 zł) i sam wymienisz. Tylko najpierw musisz mieć pewność czy to na pewno cewka jest przyczyną. Jak nie masz dostępu do Vaga to musisz podjechać do jakiegoś elektronika, który diagnozuje VW.



Awatar użytkownika
piopio81
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: pn paź 30, 2006 19:51
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: piopio81 » śr lip 15, 2009 13:00

Oddałem samochodzik do warsztatu który specjalizuje się samochodami z grupy VAG.
Pierwsza diagnoza co wykazało na kompie to brak zapłonu na drugim cylindrze. Do wymiany cewka stwierdził mechanik na 90%. Czekam na odbiór samochodu. Boję się myśleć jak to się okaże coś innego!!!.
Mam nadzieje że następne cewki nie polecą "za chwilę". Chyba kupie sobie jedną i wrzucę do bagażnika bo co tu poradzić innego.
Pozdrawiam



_robert_s
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: wt cze 10, 2008 12:09
Lokalizacja: opolskie

Post autor: _robert_s » śr lip 15, 2009 14:43

To raczej będzie to. A cewki niestety lubią padać jedna po drugiej, oj lubią. U mnie już wszystkie cztery nie są te co wyjechały z fabryki ;)
Ale na zapas nie ma się co przejmować. Robota jest do wykonania samemu a i koszt jakoś nie zwala z nóg. Na jakiś czas wystarczy ;)



Awatar użytkownika
mirek99mtg
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: wt wrz 23, 2008 20:46
Lokalizacja: małopolskie

Post autor: mirek99mtg » śr lip 15, 2009 21:33

Przerobiłem ten temat tydzień temu, cewka oryginalna VW 152 zł plus 50 zł za diagnostykę komputerową. Ale nie ma reguły że padają jedna po drugiej, ja mam 95 tys. km przebiegu i jeszcze dwie cewki z fabryki, przy około 60 tys. padła pierwsza, a teraz druga. :grin:



_robert_s
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: wt cze 10, 2008 12:09
Lokalizacja: opolskie

Post autor: _robert_s » czw lip 16, 2009 09:03

Dlatego napisałem, że lubią padać, co nie znaczy że muszą. I faktycznie, odstępy czasowe też bywają różne, zgadzam się - nie ma reguły.



Tuthmozis
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: śr sty 02, 2008 17:04
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: Tuthmozis » czw lip 16, 2009 17:58

W moim przypadku problem rozwiązało założenie 4 nowych, TAKICH SAMYCH cewek. Od 24 miesięcy spokój z padaniem cewek - poprzednio średnio raz w roku 1 do wymiany.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 278 gości