podłączenie parownika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

splawik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 13:04

podłączenie parownika

Post autor: splawik » czw sty 26, 2006 22:55

Mam problem z podłączeniem parownika do instalacji chłodzenia silnika.Jak to ma być fachowo zrobione.silnil 1.6,dzięki za pomoc.



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » czw sty 26, 2006 22:58

sorki, ale to powinien Ci chyba zrobić fachowiec(b.dobry) od gazu(sam montujesz sobie instalkę gazową?)


:-k ...

splawik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 13:04

Post autor: splawik » czw sty 26, 2006 23:11

chcem sprawdzić czy mam dobrze podłączony bo mam prpblemy z ogrzewanim



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » czw sty 26, 2006 23:15

splawik pisze:chcem sprawdzić czy mam dobrze podłączony bo mam prpblemy z ogrzewanim
ok. tu już wiele osób ma z tym problem( warto poszukać), ja z mojej strony mogę Ci poradzić : spytaj gazownika czy załozył kryzę na instalacji do parownika


:-k ...

splawik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 13:04

Post autor: splawik » czw sty 26, 2006 23:25

żadnej kryzy nie ma bo już sprawdzalem,mam podłaczony równolegle do nagrzewnicy a chcem go podłaczyć szeregowo,czy to będzie dobrze.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw sty 26, 2006 23:26

splawik może zrobisz fotkę to zobaczymy. U mnie w trzech autach grzanie parownika było podłączone do rur od nagrzewnicy. W starej jettcie szerogowo z nagrzewnicą, w Vento i MK3 GTI równolegle, za pomoca trójników. Na reduktorze masz strzałki w którą stronę ma iść płyn i toi chyba wszystko. Kryz żadnych niemam, wszystko działa jak talala.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

splawik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 13:04

Post autor: splawik » czw sty 26, 2006 23:29

nie mam możliwości zrobienia zdjęcia,ale gdy go podłacze szeregowo za nagrzewnicą czy to będzie dobrze.



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » czw sty 26, 2006 23:34

Chyba lepiej jak jest połączony równolegle bo wtedy płyn o tej samej temperaturze dochodzi do parownika i nagrzewnicy.Przy szeregowym najpierw grzeje parownik a potem nagrzewnice.I nie wiem czy nie ma zwiększonego oporu przepływu na parowniku przez co może być mniejsza wydajność nagrzewnicy.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw sty 26, 2006 23:36

Ja tak miałem (przed nagrzewnica nie za) w jettcie II. Nic złego nie odczułem, ale mozna sobie wyobrazić że gorzej będzie grzało auto w środku z powodu płynu w nagrzewnicy schłodzonego przez reduktor. Więc chyba jednak rówenolege, trójnikami. Teraz chyba wszyscy tak montują, a tamtą instalkę w Jettcie robili mi 11 lat temu.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

splawik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 13:04

Post autor: splawik » czw sty 26, 2006 23:39

jak mam podłączony równolegle to mam problem z odpowietrzeniem nagrzewnicy isłysze jakieś bulgotanie w nagrzewnicy,czy mozna to odpowietrzyć poprzez zaciśnięcie węża od parownika na jakiś czas.



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » czw sty 26, 2006 23:46

To musisz popuścić opaske na węzu powrotnym z nagrzewnicy przy pracującej pompie wodnej i ci wypchnie powietrze.



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » czw sty 26, 2006 23:47

a widzisz zawsze ktoś się zanjdzie co Ci lepiej poradzi(ja nie mam w swoim golfie LPG, miałem dawno temu w BMW 735i ale te instalacje duzo się różnią od tej co miałem, powodzenia)


:-k ...

splawik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 13:04

Post autor: splawik » pt sty 27, 2006 00:09

to co ktoś konkretnie podpowie mi na ten temat jeszcze coś.

[ Dodano: Czw Sty 26, 2006 23:15 ]
może wypowiedzą się na ten temat fachowcy od gazu



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pt sty 27, 2006 00:15

splawik pisze:to co ktoś konkretnie podpowie mi na ten temat jeszcze coś.
na pewno tak, cierpliwości, zawsze znajdzie się jakiś fachowiec


:-k ...

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 310 gości