Golf IV 1.9 TDI 90 km ALH nie odpala (klapa gasząca!!)
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Golf IV 1.9 TDI 90 km ALH nie odpala (klapa gasząca!!)
Witam, od 3 dni miałem jakieś problemy z autem. Zaczęło się gdy pojechałem do Apteki wracam po 10 min odpalam a tu nic. Rozrusznik kręci ale auto nie odpala... Za 3 razem cyk i odpalił. Przyjeżdżam do domu gaszę to samo, ale za drugim razem.
Kolejny dzień znowu za 3 razem.
Dzisiaj przed chwilą idę do auta odpalać i nic. 7 razy próbowałem nie chce odpalić.
Wyszedł błąd na komputerze po chwili " OIL PRESSURE STOP " i zapaliła się ikonka oleju. Sprawdzam więc poziom oleju i jest na połowie...
Tak to po odpaleniu jezdził normalnie, miał kopa, nie kopcił i spalanie było niskie. Co to może być ??
Kolejny dzień znowu za 3 razem.
Dzisiaj przed chwilą idę do auta odpalać i nic. 7 razy próbowałem nie chce odpalić.
Wyszedł błąd na komputerze po chwili " OIL PRESSURE STOP " i zapaliła się ikonka oleju. Sprawdzam więc poziom oleju i jest na połowie...
Tak to po odpaleniu jezdził normalnie, miał kopa, nie kopcił i spalanie było niskie. Co to może być ??
Ostatnio zmieniony ndz lip 12, 2009 14:29 przez xplo, łącznie zmieniany 3 razy.
Nic nie mruga . Rozrusznik słyszę ale silnik nie odpala. Po dłuższym kręceniu po jakichś 3 sekundach wyjdzie ten błąd OIL PRessure Stop. Ale to chyba przez to, że nie udalo sie odpalić auta.
Gdzie jest ten przekaźnik nie mogę go znaleźć
Gdzie jest ten przekaźnik nie mogę go znaleźć
Ostatnio zmieniony ndz lip 12, 2009 12:05 przez xplo, łącznie zmieniany 1 raz.
ten przekaźnik jest pod kierownicą!! Ja ostatnio tak miałem swoim!! Jak go puknąłem to zaskoczył!!
[ Dodano: 12 Lip 2009 12:21 ]
tutaj masz trochę info:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... %BCnik+109
[ Dodano: 12 Lip 2009 12:21 ]
tutaj masz trochę info:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... %BCnik+109
Uwaga znalazłem przyczynę !! Proszę o pomoc co z tym zrobić. Podejrzewam, że jest to klapa gasząca.
Gdy gaszę silnik ona się powinna zamknąć i spowrotem otworzyć. U mnie się ona nie otwiera za każdym razem !! Gdy pchnąłem ją palcem otworzyla się i auto odpaliło w sekundę.
Tak to wygląda:
http://uznam.net.pl/~mattpl/SNV10731.JPG
Jakie zadanie spełnia klapa gasząca. Czy jest za razem odpowietrzeniem karteru.
http://uznam.net.pl/~mattpl/SNV10732.JPG
Co tym steruje i jak się nazywa. ( czy podciśnienie z karteru) ?
http://uznam.net.pl/~mattpl/SNV10733.JPG
Gdy gaszę silnik ona się powinna zamknąć i spowrotem otworzyć. U mnie się ona nie otwiera za każdym razem !! Gdy pchnąłem ją palcem otworzyla się i auto odpaliło w sekundę.
Tak to wygląda:
http://uznam.net.pl/~mattpl/SNV10731.JPG
Jakie zadanie spełnia klapa gasząca. Czy jest za razem odpowietrzeniem karteru.
http://uznam.net.pl/~mattpl/SNV10732.JPG
Co tym steruje i jak się nazywa. ( czy podciśnienie z karteru) ?
http://uznam.net.pl/~mattpl/SNV10733.JPG
Ja tego całkowicie nie wykręcałem bo było by za dużo roboty. Odczepiłem jedynie wąż który zaznaczyłem na tej fotce czerwoną strzałką http://uznam.net.pl/~mattpl/SNV10732.JPG , po zdjęciu węża widać dokładnie tą klapę, wziałem szmatę i skrobałem palcem z 30 minut, później prysknąłem na szmatę WD40 i znowu paluch wcisnąłem przemyłem, póżniej ponownie wytarłem. Można było w moim przypadku zauważyć jak się blokuje na nagarze (nie chciała się otworzyć). A sufu to tam było od cholery zapewne od nowości "7 lat" nikt tam nie zaglądał.
Dzięki wyczyściłe, tak dużo nagaru nie było.xplo pisze:Ja tego całkowicie nie wykręcałem bo było by za dużo roboty. Odczepiłem jedynie wąż który zaznaczyłem na tej fotce czerwoną strzałką http://uznam.net.pl/~mattpl/SNV10732.JPG , po zdjęciu węża widać dokładnie tą klapę, wziałem szmatę i skrobałem palcem z 30 minut, później prysknąłem na szmatę WD40 i znowu paluch wcisnąłem przemyłem, póżniej ponownie wytarłem. Można było w moim przypadku zauważyć jak się blokuje na nagarze (nie chciała się otworzyć). A sufu to tam było od cholery zapewne od nowości "7 lat" nikt tam nie zaglądał.
Ponownie to samo mineło 5 mięsięcy, co prawda teraz to wygląda troche inaczej. Nie chce znowu odpalić, rozrusznik kręci. Wysiadłem podniosłem maskę ta wajcha od klapy gaszącej w dobrej pozycji. Więc wziąłem poruszałem tą wajchą i zauwazylem, że znowu sie zatrzymuje prawdopodobnie od nagaru . Tylko dziwne, że auto nie chciało odpalić gdy wajcha była w pozycji leżącej :/. Poruszałem nią i odpalił. To nie jest chyba normalnym objawem... Czy ktoś mógłby pomóc ??
Chodzi o tą wajchę http://uznam.net.pl/~mattpl/SNV10732.JPG , ona powoduje poruszanie się elementu w tej czarnej gruszce. Tak to wygląda przykładowo na allegro http://motoallegro.pl/item864448787_vw_ ... m_egr.html
Chodzi o tą wajchę http://uznam.net.pl/~mattpl/SNV10732.JPG , ona powoduje poruszanie się elementu w tej czarnej gruszce. Tak to wygląda przykładowo na allegro http://motoallegro.pl/item864448787_vw_ ... m_egr.html
Ostatnio zmieniony sob sty 09, 2010 12:45 przez xplo, łącznie zmieniany 1 raz.
Jutro mam zamiar znowu, zdjąć tą rurę i w miejscu zamykania się klapy wyczyscic. Jednak co mnie dziwi, dlaczego on nie chce odpalać nawet jak klapa jest otwarta :/. Muszę palcem ruszyć dźwigienką jakby zamknąć ją i otworzyć (jak na zdjęciu) dopiero odpali.
Dobrze rozumiem, że ona się tylko zamyka w momencie gaszenia silnika a tak podczas postoju jest otwarta ?
Dobrze rozumiem, że ona się tylko zamyka w momencie gaszenia silnika a tak podczas postoju jest otwarta ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 295 gości