Sprzegło w podłodze

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

saalat
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw sie 03, 2006 11:20
Lokalizacja: Sochaczew

Sprzegło w podłodze

Post autor: saalat » pn lip 13, 2009 11:41

Witam. Jadac dzisiaj do pracy pedał sprzęgła wpadł mi w podłogę i nie odbił. Poczatkowo myslałem ze pekła linka, ale okazało sie że jest ok. Czytałem gdzies ze mogła sie popsuc dzwigienka sprzęgła ,bo na biegu podczas pchania stawia opór. I teraz mam pytanie czy do wymiany tej dzwigienki trzeba wyjmowac szkrzynie czy da sie naprawic bez tego (podobno morzna to zrobic odkręcajac dekielek z boku skrzyni?).



Bartas_VW
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt lip 10, 2009 21:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Bartas_VW » pn lip 13, 2009 11:44

Jesteś pewien że to dźwigienka? Może wpadło ci łożysko oporowe w sprężynę od docisku?



saalat
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw sie 03, 2006 11:20
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: saalat » pn lip 13, 2009 12:02

Tego to nie wiem ,a można to jakos sprawdzic, czy trzeba wyjmowac skrzynie?



Bartas_VW
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt lip 10, 2009 21:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Bartas_VW » pn lip 13, 2009 12:06

a czy dochodzą jakieś dziwne dźwięki z okolic sprzęgła jak wciskasz pedał?



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10573
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pn lip 13, 2009 12:08

Bartas_VW pisze:Jesteś pewien że to dźwigienka? Może wpadło ci łożysko oporowe w sprężynę od docisku?
również to obstawiam



saalat
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw sie 03, 2006 11:20
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: saalat » pn lip 13, 2009 12:12

Bartas_VW pisze:a czy dochodzą jakieś dziwne dźwięki z okolic sprzęgła jak wciskasz pedał?
Zadnych dzwieków nie słychac sprzęgło wciska sie bardzo luzno praktycznie wpada w podłoge i nie ddbija.



Bartas_VW
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt lip 10, 2009 21:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Bartas_VW » pn lip 13, 2009 12:18

w takim razie jeżeli linka jest cała i nigdzie się nie wyczepiła to raczej nie pozostaje nic innego jak rozbierać i patrzeć co się rozleciało...



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » wt lip 14, 2009 15:54

Moim zdaniem raczej ta dźwigienka - to co koledzy piszą o łożysku nie ma racji bytu w skrzyni typu 020 (która najczęściej montowana była w mkII) - bo tam łożysko jest właśnie przy tej dźwigience, a docisk przy sprzęgle.



Awatar użytkownika
kelebrion
Zdrowy ABF
Zdrowy ABF
Posty: 305
Rejestracja: śr cze 27, 2007 15:03
Lokalizacja: Głowno
Kontakt:

Post autor: kelebrion » wt lip 14, 2009 16:04

na 100% łozysko oporowe, skrzynia do wyjecia


VW GOLF III GTI 2.0 16V+BLOS
[img]http://img218.imageshack.us/img218/9107/lisaann24.jpg[/img]

Awatar użytkownika
smad vw maniak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: sob maja 02, 2009 23:11
Lokalizacja: DWR
Kontakt:

Post autor: smad vw maniak » wt lip 14, 2009 18:49

hmmm... mi sie tak zdazylo trzy razy podczas 6 lat uzywania Golfa mi się blokowało przy pedale tam gdzie zaczepiasz linke była korozja i się potrafiło zablokować i nie odbijało popsikałem WD40 i działa do dziś,

a jak ci sie myk podobał?? starrt z pod świateł jeden ogień sprzęgło dwa zabierasz noge coś nie tak:D:D


<b>Dziś Jesteśmy Ludźmi Przed Którymi Ostrzegali Nas Rodzice ! ! !</b>

[img]http://img92.imageshack.us/img92/2944/001wn7.gif[/img]

[url=http://www.speedtest.net][img]http://www.speedtest.net/result/512071898.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » wt lip 14, 2009 21:10

kelebrion pisze:na 100% łozysko oporowe, skrzynia do wyjecia
- no jeju, tłumacz człowiekowi, a ten swoje. Nawet, jakby to było łożysko oporowe to i tak skrzyni nie trzeba wyciągać, bo łożysko jest pod dekielkiem, tam, gdzie ta dźwigienka, która moim zdaniem się posypała.

Trzbea spuścić olej, zdjąć dekielek i zobaczyć co tam się stało.



Awatar użytkownika
kelebrion
Zdrowy ABF
Zdrowy ABF
Posty: 305
Rejestracja: śr cze 27, 2007 15:03
Lokalizacja: Głowno
Kontakt:

Post autor: kelebrion » wt lip 14, 2009 21:47

heh porazka


VW GOLF III GTI 2.0 16V+BLOS
[img]http://img218.imageshack.us/img218/9107/lisaann24.jpg[/img]

marcelvw
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 180
Rejestracja: pn lis 17, 2008 14:42
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: marcelvw » wt lip 14, 2009 21:50

mialem taki przypadek w mk3 ze sprzeglo wpadlo w podloge...

do wymiany wowczas byl tzw wyspżęlik, czyli pompa sprzegła, umieszczona w komorze silnika zaraz na sciance za pedalami (tak przynajmniej bylo w mk3),

po wymianie wszystko smigalo



saalat
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw sie 03, 2006 11:20
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: saalat » śr lip 15, 2009 14:23

Lipek81 pisze:Moim zdaniem raczej ta dźwigienka - to co koledzy piszą o łożysku nie ma racji bytu w skrzyni typu 020 (która najczęściej montowana była w mkII) - bo tam łożysko jest właśnie przy tej dźwigience, a docisk przy sprzęgle.
Wczoraj z sasiadem wyjelismy skrzynie (zajeło nam to cały dzień bo 6 śrub w przegubach się omkło i kombinowalismy na rózne sposoby w koncu boshem wycielismy). Okazało sie ze tak jak piszesz pękła dzwigienka trzpienia i przeskoczyła kilka ząbków. Do kupienia chyba tylko w Inter Cars za 38 pln, przy okazji kupiłem tnową tarcze bo była zużyta. Na jutro zaplanowalismy składanie mam nadzieje ze pujdzie szybciej. Pozdrawiam.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 223 gości