Podnoszaca sie temp cieczy po zgaszeniu samochodu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » wt lip 07, 2009 21:37

może być,żółty lub niebieski



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt lip 07, 2009 21:39

j_a_r_o_o_o pisze:na pewno sie nie zalacza przy zgaszeniu zaplonu sam z siebie
rozumiem co piszesz. Ale nie sam z siebie tylko jak pisałem może być tak układ chłodzenia rozwiązany że jeśli zgaszony jest gorący silnik to w momencie wyłączenia zapłony dopiero wentylator się włączy, zwykle na 2 biegu wówczas.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » wt lip 07, 2009 21:41

j_a_r_o_o_o pisze:ale jak np wylaczym auto przy temp lekko powyrzej 90 st i wentylator akurat chlodzi to w momencie zgaszenia fury dalej chodzi jeszcze przez kilkanascie sek
i tak jest prawidłowo :bigok:
jak się wyłaczy wentyl. tzn ze temp spadła o kilka stopni ponizej 92st
jedynym wytłumaczeniem wzrostu temp po wył wentylatora
są błedne wskazania czujnika tego na króćcu

[ Dodano: Wto Lip 07, 2009 21:44 ]
j_a_r_o_o_o pisze:temp po wlaczeniu zaplonu jest juz na 100 st (dzis nawet przekroczyla 100).
jezeli wskazania czujnika były by prawidłowe to wentyl powinien przejsc juz na 2 bieg



Awatar użytkownika
j_a_r_o_o_o
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 221
Rejestracja: pt gru 21, 2007 21:48
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: j_a_r_o_o_o » wt lip 07, 2009 21:53

Paweł Marek pisze:
j_a_r_o_o_o pisze:na pewno sie nie zalacza przy zgaszeniu zaplonu sam z siebie
rozumiem co piszesz. Ale nie sam z siebie tylko jak pisałem może być tak układ chłodzenia rozwiązany że jeśli zgaszony jest gorący silnik to w momencie wyłączenia zapłony dopiero wentylator się włączy, zwykle na 2 biegu wówczas.
ło ciup nie sprawdze teraz tego bo ciemno juz :helm: ale wlasnie nie uwazasz ze racje moze miec DZIEJO skoro pokazuje 100 st a wentylator nie wlacza sie na bank przy wylaczonym zaplonie - sorki ze tak mące ale nie znam sie na tym a wiem ze wentyl sam mi sie nie wlacza na wylaczonym zaplonie NA BANK :hmm:



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » wt lip 07, 2009 21:56

j_a_r_o_o_o, nr 1 jak i 2 masz podane na ich pdst dobiorą zamienniki



Awatar użytkownika
mishabest
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 488
Rejestracja: czw mar 26, 2009 18:29
Lokalizacja: kraków

Post autor: mishabest » wt lip 07, 2009 23:36

u mnie wentylator nie raz się załącza po wyłączeniu zapłonu, pochodzi pare sekund i się wyłącza. Układ działa ok więc wnoszę że tak ma być. Co do rosnącej temperatury to również jest to samo, wydaje mi się jednak że dzieje się tak dlatego, że czujnik temperatury do wskaźnika znajduje się w króćcu przy silniku. jak wyłączysz silnik to pompa nie pracuje więc nie ma obiegu, a blok gorący.. to się nagrzewa, wentylator nie pracuje, ponieważ schłodził chłodnicę i swoją pracę wykonał, a chłodniejszy płyn do króćca nie napłynie , bo pompa nie tłoczy przy zgaszonym silniku.


Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt lip 07, 2009 23:38

mishabest, moim zdaniem nic dodać nic ująć


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
j_a_r_o_o_o
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 221
Rejestracja: pt gru 21, 2007 21:48
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: j_a_r_o_o_o » wt lip 07, 2009 23:43

Paweł Marek pisze:mishabest, moim zdaniem nic dodać nic ująć
czyli co, uwazacie ze to normalka?? ze tak powinno byc?



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » śr lip 08, 2009 10:06

powiem wam szczerze ze pierwszy raz spotkałem się z takim przypadkiem kiedy na postoju temp na wskazniku rosnie



Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » śr lip 08, 2009 17:19

jak czujnik temperatury w chłodnicy szwankuje to zawsze są takie akcje, + chłodnica zakamieniona to katorga dla silnika



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » śr lip 08, 2009 20:58

jak czujnik temperatury w chłodnicy szwankuje to zawsze są takie akcje
przeciez termo-wyłacznik działa prawidlowo



Awatar użytkownika
mishabest
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 488
Rejestracja: czw mar 26, 2009 18:29
Lokalizacja: kraków

Post autor: mishabest » śr lip 08, 2009 23:06

dokładnie, termowlacznik wentyla dziala ok, wiec chłodnica odpada. Ja dalej zostaje przy tym że tak ma być. Ale sprawa prosta, niech ktokolwiek po jeździe z zagrzanym silnikiem po zatrzymaniu poczeka chwilkę i przekręci stacyjkę (bez odpalania) i sprawdzi co na to wskaźnik temperatury.



Awatar użytkownika
j_a_r_o_o_o
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 221
Rejestracja: pt gru 21, 2007 21:48
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: j_a_r_o_o_o » pn lip 13, 2009 11:14

no wlasnie, czy moge miec do Was prosbe... sprawdzcie jak jest u Was. Zagrzejcie fure do 90 st, wylaczcie ja i przekreccie zaplon po ok 10 min. Napiszcie czy choc troche sie podniosla wskazowka temp. Aha wazna uwaga to to, ze dzieje sie tak najczesciej przy cieplejszych temperaturach zewnetrznych, przy chlodniejszych dniach i deszczowych zazwyczaj sie nie podnosi (albo doslownie milimetr)
pozdro raz jeszcze i dzieki


Fiat 126p - prawie jak Ferrari,
G.Rasiak - prawie jak piłkarz,
Real M., ManU, Inter - prawie jak Juventus!
Obrazek

Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » pn lip 13, 2009 22:00

zawsze można zamontować elektryczną pompe wody z t4



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 133 gości