alternator VALEO !!

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

pepo7
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: ndz paź 30, 2005 16:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

alternator VALEO !!

Post autor: pepo7 » sob sty 21, 2006 17:35

Mam problem z alternatorem ( świeci się dioda od ładowania ) chciałem wymienić szczotki
ale nie mam pojęcia gdzie to jest na wierzchu nbic nie ma może ktoś to kiedyś rozbierał
lub wymienial szczotki (szczotki i regulator napięcia podobno są razem w kpl.)Proszę o pomoc
w tej sprawie .
Ostatnio zmieniony czw gru 18, 2008 22:37 przez pepo7, łącznie zmieniany 1 raz.


lubie wiedziec co mam i czym jadę
GG 6546710
GOLFIK MK III 1.8 ADZ + LPG
Passata B5 1.6 AHL+LPG

Awatar użytkownika
Rafał G2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 259
Rejestracja: sob gru 17, 2005 17:04
Lokalizacja: Żory
Kontakt:

Post autor: Rafał G2 » sob sty 21, 2006 17:44

Dokładnie, szczotki są razem z regulatorem, ale podejrzewam że może jakiś przewód się urwał, sprawdź dokładnie, a jak nie to wykręć cały alternator i wtedy będziesz wiedział jak dostać sie do szczotek, przy okazji możesz wymienić łożyska jeśli mają luzy i szumią.



Awatar użytkownika
Bondas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 842
Rejestracja: pt gru 30, 2005 16:52
Lokalizacja: okolice warszawy

Post autor: Bondas » sob sty 21, 2006 17:47

niestety valeo nie ma tego na zewnatrz i musisz go troche rozebrac

warto faktycznie tez przyjrzec sie lozyska zeby potem miec swiety spokuj

ale najpierw postprawdzaj polaczenia przy alternatorze

pozdrawiam



pepo7
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: ndz paź 30, 2005 16:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: pepo7 » sob sty 21, 2006 17:56

Dzięki Panowie nie powiem zebym się cieszył ale truno trzeba to trzeba .Pozdro !


lubie wiedziec co mam i czym jadę
GG 6546710
GOLFIK MK III 1.8 ADZ + LPG
Passata B5 1.6 AHL+LPG

Awatar użytkownika
Bondas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 842
Rejestracja: pt gru 30, 2005 16:52
Lokalizacja: okolice warszawy

Post autor: Bondas » sob sty 21, 2006 18:10

a jakie masz ladowaie - mierzyles voltomierzem - to podstawa wiec ???
od tego zacznij i odpisz to pomozemy dalej



pepo7
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: ndz paź 30, 2005 16:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: pepo7 » sob sty 21, 2006 18:32

Tzn. czy jak odpale to muszę podłączyć miernik do przewodów które dochodzą do akumulatora tak ?? nie jestem debilem ale nie pamiętam jak to sie robiło bo jak miałem 126p to kilka razy szukałem ładowania ale nie pamiętam co i jak ?!


lubie wiedziec co mam i czym jadę
GG 6546710
GOLFIK MK III 1.8 ADZ + LPG
Passata B5 1.6 AHL+LPG

Awatar użytkownika
Bondas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 842
Rejestracja: pt gru 30, 2005 16:52
Lokalizacja: okolice warszawy

Post autor: Bondas » sob sty 21, 2006 18:37

voltomiesz na wlaczonym silniku do klem i sprawdzasz ile jest V
powinna byc miedzy 13,8V a 14,4V



pepo7
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: ndz paź 30, 2005 16:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: pepo7 » sob sty 21, 2006 19:31

Dobra jutro ide kupić miernik zawsze się przyda i zmierze dam znać co i jak . Dzięki !!


lubie wiedziec co mam i czym jadę
GG 6546710
GOLFIK MK III 1.8 ADZ + LPG
Passata B5 1.6 AHL+LPG

Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » czw sty 26, 2006 09:21

A powiedzcie czy zeby wymienic regulator napiecia i szczotki (caly bloczek) w alternatorze Valeo to czy trzeba wymontowac caly alternator ?? Czy da sie to zrobic jakos szybko i sprawnie (ach ten mroz) ?? Jesli tak to co musze odkrecic, odpiac ??
Podzrawiam


TDPower

emka2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: wt sty 17, 2006 15:55
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: emka2 » czw sty 26, 2006 15:30

witam, Valeo to ogólnie rzecz biorąc syf i konstukcja tesz jest nieciekawa, zeby dostac sie do łożyska i szczotek musisz zdemontowac alternator, bedzie ci znacznie wygodniej, (niesłyszałem zeby ktos naprawial na założonym i niewiem czy wogóle tak sie da), osobiście przy awarii alternatora będę wymieniał na boscha! -polecam
pozdro



pepo7
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: ndz paź 30, 2005 16:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: pepo7 » czw sty 26, 2006 18:26

A jeżeli bym chciał wpakować BOSCHA to mocowanie jest takie samo ? bo mam za 70 zl
do kupienia , do tego VALEO 80 zl kpl. szczotek+regul. to wolę BOSCHA reg+szcz.36 zł
jeśli mocowanie takie samo wolę Boscha .POZDRO


lubie wiedziec co mam i czym jadę
GG 6546710
GOLFIK MK III 1.8 ADZ + LPG
Passata B5 1.6 AHL+LPG

Awatar użytkownika
Agamek12
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 863
Rejestracja: wt sie 24, 2004 08:53
Lokalizacja: Radzymin / Warszawa

Post autor: Agamek12 » pt sty 27, 2006 08:25

Ja tydzień temu naprawiłem (zregenerowałem alternator VALEO). Za wymianę szczotek, łozysk, regulatora napięcia i jeszcze paru innych części zapłaciłem 210 zł. Duzo, ale przynajmniej nareszcie mam poprawne ładowanie.
PS. kiedyś sadziłem, ze niskie ładowanie spowodowane jest zepsutym regulatorem napiecia, ale po jego samodzielnej wymianie niestety nic sie nie zmieniło - dopiero kompleksowa naprawa alternatora spowodowała poprawne działanie.


Dawno temu był Golf mk2, potem cośtamcośtam, a teraz:
Ford S-max mk2 i Nissan Qashqai J10.

Awatar użytkownika
Arcturus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 473
Rejestracja: śr sie 03, 2005 14:06
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: Arcturus » pt sty 27, 2006 08:57

Trzeba go rozebraci tyle a tu jest schemat!
Nie jest to trudne ale niestety trzeba go wyciągnąc na stół i rozebrac, same szczotki tez da sie wymienic ale trzeba juz pokombinoeac i samemu przerabiac mocowanie ale da sie! Pozdrawiam!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » pt sty 27, 2006 14:38

Ja mialem padniety reulator napiecia w alternatorze Valeo : obajw byl taki ze cale oswietlenie (zegary, swiatla) delikatnie drgaly mrugaly na wolnych obrotach - wymiana zajela elektrykowi 10 minut. Acha do diagnozy potrzeba zmierzyc napiecie na klemach - na wolnych obrotach, i po lekkim (pow 2tys obr) dodaniu gazu. Nie powinno przekraczac 14,3 V. Ja mialem 14,8 V - to na dluzszy dystans grozi uszkodzeniem akumulatora. Wymiane da sie zrobic bez wykrecania alternatora. Koszt nowego regulatora i szczotek (caly bloczek) to 65 PLN zamiennik a ok. 170 oryginal Valeo. Generalnie elektryk powiedzial ze alternator Boscha jest lepszy bo ma prostsza konstukcje, trwalsze i tansze czesci zamienne - regulator juz za 30 PLN. Natomiast powiedzial ze poki Valeo chodzi to jezdzic :-) Moj problem rozwiazany. Pozdrawiam


TDPower

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 348 gości