Pasek rozrządu 1.6 ABU

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

filip85
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: wt cze 09, 2009 12:42
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Kontakt:

Pasek rozrządu 1.6 ABU

Post autor: filip85 » ndz lip 12, 2009 12:26

Proszę o napisanie w którą stronę obraca się pasek rozrządu w 1.6 ABU patrząc od strony paska, stojąc naprzeciw paska. Zgodnie czy przeciwnie do obrotu wskazówek zegara?



steyr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: ndz paź 12, 2008 21:31
Lokalizacja: okolice Wadowic

Post autor: steyr » ndz lip 12, 2009 12:41

kolego wszystkie silniki kręca sie w prawo,stojac z boku auta przy prawym błotniku majac przd soba mechanizm napedu rozrzadu,pasek kreci sie zgodnie z zegarem.



filip85
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: wt cze 09, 2009 12:42
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: filip85 » ndz lip 12, 2009 14:36

Dzięki bardzo, a patrząc od tej samej strony, napędu wałka rozrządu to jest pierwszy cylinder czy czwarty?

I czy to normalne, że kręcąc wałem korbowym w jednym miejscu jest taki opór, że muszę się o ścianę zapierać żeby go obrócić dalej? Nie mogę przez to trafić w punkt.

Pierwszy raz to robię, więc stąd te pytania, auto w garażu rozebrane więc bardzo proszę o odpowiedź.



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » ndz lip 12, 2009 14:40

filip85 pisze:I czy to normalne, że kręcąc wałem korbowym w jednym miejscu jest taki opór
jak najbardziej normalne
Pierwszy raz to robię, więc stąd te pytania, auto w garażu rozebrane więc bardzo proszę o odpowiedź.
pamietaj o znakach przy zakładaniu paska :bigok:
życzę powodzenia
i gratuluje determinacji :bigok:



filip85
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: wt cze 09, 2009 12:42
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: filip85 » ndz lip 12, 2009 15:04

tak znaki już mam, tylko żeby być pewnym muszę wiedzieć z której strony jest pierwszy cylinder??
Ostatnio zmieniony ndz lip 12, 2009 15:04 przez filip85, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
GMS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn sie 11, 2008 00:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GMS » ndz lip 12, 2009 15:12

od strony rozrządu masz pierwszy cylinder



steyr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: ndz paź 12, 2008 21:31
Lokalizacja: okolice Wadowic

Post autor: steyr » ndz lip 12, 2009 16:04

kolejnosc cylindrów zawsze sie liczy od strony napedu rozrządu,to ze wał raz kreci sie lekko a raz ciężko jest związane z cyklami pracy 4-suwa.



Awatar użytkownika
GMS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn sie 11, 2008 00:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GMS » ndz lip 12, 2009 16:54

steyr pisze:kolejnosc cylindrów zawsze sie liczy od strony napedu rozrządu
prawie zawsze w większości auto po za francuskimi tam jest dokładnie odwrotnie



steyr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: ndz paź 12, 2008 21:31
Lokalizacja: okolice Wadowic

Post autor: steyr » ndz lip 12, 2009 17:46

GMS pisze:
steyr pisze:kolejnosc cylindrów zawsze sie liczy od strony napedu rozrządu
prawie zawsze w większości auto po za francuskimi tam jest dokładnie odwrotnie
dobrze wiedziec :bigok:



filip85
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: wt cze 09, 2009 12:42
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: filip85 » ndz lip 12, 2009 19:58

Koledzy poskładałem wszystko i nie odpala :(

Kręcę i nie odpala i mam świece suche, jak by paliwa nie podawał, mogło się coś stać przy zmianie tego paska rozrządu?



steyr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: ndz paź 12, 2008 21:31
Lokalizacja: okolice Wadowic

Post autor: steyr » ndz lip 12, 2009 20:58

filip85 pisze:Koledzy poskładałem wszystko i nie odpala :(

Kręcę i nie odpala i mam świece suche, jak by paliwa nie podawał, mogło się coś stać przy zmianie tego paska rozrządu?
sprawdz czy znaki na wale i na kole wałka rozrządu sie zgadzaja.



filip85
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: wt cze 09, 2009 12:42
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: filip85 » pn lip 13, 2009 19:18

tak zgadzają się, nurtuje mnie tylko jedno, jak na początku odkręcałem koło na wale był duży opór, ja to przekręciłem, teraz tego oporu nie ma i wałem dość lekko kręcę, czy mogłem pogiąć zawory albo zrobić dziurę w tłoku?



Awatar użytkownika
krzycho85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 820
Rejestracja: pt lis 11, 2005 22:13
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: krzycho85 » pn lip 13, 2009 19:22

czy mogłem pogiąć zawory albo zrobić dziurę w tłoku?
Jeśli kręciłeś kluczem za śrubę w wale to nic nie pogiąłeś :chytry:



filip85
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: wt cze 09, 2009 12:42
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: filip85 » pn lip 13, 2009 19:26

Aha, dzięki to mnie uspokoiłeś

[ Dodano: 13 Lip 2009 19:38 ]
Aha, ale kręciłem, mając zdjęty pasek, nic nie mogłem pogiąć?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 305 gości