USZKODZONY PASEK ROZRZĄDU

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

czopor
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt sty 17, 2006 22:16
Lokalizacja: zielona góra
Kontakt:

USZKODZONY PASEK ROZRZĄDU

Post autor: czopor » śr sty 25, 2006 20:43

Witam.
Pare dni temu jak były te wysokie mrozy nie odpalił mi samochód pomyślałem że to pewnie paliwo przymarzło(kupiłem go niedawno i z powodu nie działającej pompy paliwa jeździłem tylko na gazie), wyładowałem akumulator, naładowałem ponownie i to samo nic ani drgnie. W końcu próbowałem go zaciągnąć też bez rezultatu. W końcu zauważyłem że przy rozruchu kręci się tylko koło napędowe się kręci a wałek rozrządu stoi. Podczas prób rozruchu nie słyszałem żadnych trzasków czy coś w tym rodzaju ale jak kręce kluczem rozrządem to idzie lekko tylko po kawałku w 2 strony następnie jest opór. Jest to passat z 90 roku model B3 1,8i. Powiedzcie mi co sie mogło rozwalić w silniku i czego sie spodziewać?
Dzięki Darek



malolat
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 600
Rejestracja: pn lut 07, 2005 17:41
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Post autor: malolat » śr sty 25, 2006 20:48

silniki sa kolizyjne, 100 razy an forum bylo. glowica w gole i oblukac co sie stalo, pewnie 2 -4 zawory do wymiany i dalej jazda. do tego jeszcze uszczelka, pasek, przy okazji mozna zmienic uszczelniacze :) bo to juz groszowe sprawy. raczej powinno wystarczyc... pozdrawiam

jwydaje mi sie ze jak nie wiesz co sie moglo stac to raczej musisz udac sie do mechanika ktory bedzie wiedzial co robic z tym dalej.



Awatar użytkownika
foxiu2k5
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: śr cze 22, 2005 21:49
Lokalizacja: Poznań

Post autor: foxiu2k5 » śr sty 25, 2006 20:49

ktos na forum kiedys pisal ze te silniki sa bezkolizyjne ... ale moge sie mylic



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » śr sty 25, 2006 21:07

1.8i jednopunkt, kat, 8-zaworowy? RP? Raczej nie jest kolizyjny (kolizyjne są wszystkie 1.3, 1.4, wszystkie 16V i diesle z tych roczników, co do 2.0 2E zdania są podzielone).
Opór będzie raczej wynikał z tego, że wałek zatrzymał się w położeniu takim, że obrót powoduje otwarcie któregoś zaworu. Stąd spory opór w jedną i drugą stronę. jak chcesz poruszać wałkiem rozrządu, najpierw wykręć świece, a potem poruszaj delikatnie wałem korbowym. Powinien dać się kręcić bez problemu z równą siłą o 360 stopni. Na wykręconych świecach opór będzie oznaczał tylko kolizję tłoka z zaworami, w co w tym silniku szczerze wątpię. Ale gdyby taki opór się pojawił (nie pojawi się prawie na pewno), nie forsuj go!
Jak da się kręcić wałem korbowym, to pokręć, ale potem ustaw na znak GMP (0 stopni) na kole pasowym/obudowie rozrządu lub na 0 bite na kole zamachowym. Cofnij wał korbowy o 90 stopni od tego położenia, a wtedy żaden z tłoków nie będzie w GMP (górny martwy punkt). Wtedy możesz kręcić wałem rozrządu do woli, bez ryzyka, nawet w silnikach kolizyjnych. Wałek będzie stawiał opór, ale potem sam "przeskoczy" kawałek i tak w kółko (8 razy na obrót).
W 1.8i RP 8V na 99% trzeba ustawić koła na znaki, wymienić rolkę napinacza (jeśli strzela pasek, zwykle rolka stoi na łożysku i przeciera pasek), założyć pasek, napiąć i ustawić zapłon. I powinno być oki, w tym silniku tłoki niepowinny były zetknąć się z zaworami.


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

Awatar użytkownika
tomyart
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 677
Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 16:50
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: tomyart » śr sty 25, 2006 21:33

A zobacz jeszcze znaki, czy faktycznie sie poprzestawial



kwiatekt11
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 160
Rejestracja: ndz mar 20, 2005 19:58
Lokalizacja: Lubaczów

Post autor: kwiatekt11 » śr sty 25, 2006 21:40

malolat pisze:silniki sa kolizyjne, 100 razy an forum bylo. glowica w gole i oblukac co sie stalo, pewnie 2 -4 zawory do wymiany i dalej jazda. do tego jeszcze uszczelka, pasek, przy okazji mozna zmienic uszczelniacze :) bo to juz groszowe sprawy. raczej powinno wystarczyc... pozdrawiam

jwydaje mi sie ze jak nie wiesz co sie moglo stac to raczej musisz udac sie do mechanika ktory bedzie wiedzial co robic z tym dalej.
Bzdury gadasz jezeli jest to RP a zapewne tak jest to na 100% jest bezkolizyjny. Zmieniaj pasek ustaw na znaki i gaz do dechy ma wszystko chodzic :okej: RP git motorek



Awatar użytkownika
Bondas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 842
Rejestracja: pt gru 30, 2005 16:52
Lokalizacja: okolice warszawy

Post autor: Bondas » śr sty 25, 2006 22:17

a PB jest kolizyjny czy nie? ( 1,8 8V GTI )



Awatar użytkownika
x86635
TOMEK
Posty: 283
Rejestracja: sob sie 27, 2005 19:00
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: x86635 » śr sty 25, 2006 23:07

wszystkie silniki 16V sa prawie na 100% kolizyjne



Peterus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 02:25
Lokalizacja: Gdansk
Kontakt:

Post autor: Peterus » śr sty 25, 2006 23:40

A 1.6 ABU 75KM jest kolizyjny czy nie??tak z samej ciekawosci pytam:)



fibolek

Post autor: fibolek » śr sty 25, 2006 23:57

Jesli jest on 8 V to napewno nie.Ale wniskując po mocy to nie jest 8v więc jesy bezkolizyjny.
Ale panowie jakie by one nie był nie zabijać i nie gnębić maszyn proszę.



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » czw sty 26, 2006 00:01

Peterus pisze:A 1.6 ABU 75KM jest kolizyjny czy nie??tak z samej ciekawosci pytam:)
Jest kolizyjny.



Awatar użytkownika
Bondas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 842
Rejestracja: pt gru 30, 2005 16:52
Lokalizacja: okolice warszawy

Post autor: Bondas » czw sty 26, 2006 02:14

No a ten moj PB jest kolizyjny czy nie? ( 1,8 8V GTI )



czopor
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt sty 17, 2006 22:16
Lokalizacja: zielona góra
Kontakt:

Post autor: czopor » czw sty 26, 2006 07:09

Dzięki za odpowiedzi, dzisiaj wszystko sie wyjaśni. Napisze czy są jakieś uszkodzenia.



Awatar użytkownika
tauka
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2270
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: tauka » czw sty 26, 2006 08:24

NO TO JA SIę SPYTAM, CZY 1.3 NZ JEST KOLIZYJNY??


Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 300 gości