PCJR pisze:I jeszcze jedno o czym wiekszosc zapomina albo blednie stosuje. Wszyscy najwieksi producenci opon zalecaja montaz nowych lub mniej zuzytych opon na os tylna. Potwierdza to zawsze pracownicy profesjonalnych serwisow opon - w odroznieniu od garazowcow.
I na nic sie zdaja opowiesci mistrzow kierownicy ze lepiej miec lepsze z przodu bo niby lepsza kontrola nad pojazdem.
To przewaznie tyl traci przyczepnosc i zaczyna sie "jazda", wiec naprawde lepiej jest miec lepsze gumy z tylu.
Zgadza sie, ja sie do tego stosuje, ale w tym przypadku musialem zrobic wyjatek, nowe zalozylem na przod, poniewaz opony przednie byly troche bardziej zuzyte niz tylne, wlasnie mija 2-gi sezon uzywania tych opon, w przyszlym roku chcialem zamienic tyl z przodem.
Opony przebite to lewa strona, czyli 1 z przodu w gorszym stanie i 1 z tylu w lepszym stanie, wiec delikatnie roznia sie stanem, dlatego te co zostaly (przednia i tylnia z prawej strony) nie chcialem dawac do przodu z wiadomych wzgledow.
Wydaje mi sie, ze dobrze zrobilem dajac je na tyl, a nowe na przod.