Wymiana ciegien skrzyni biegow

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

wiewioreqezg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: sob maja 23, 2009 00:07
Lokalizacja: zgierz

Wymiana ciegien skrzyni biegow

Post autor: wiewioreqezg » czw lip 09, 2009 12:30

Witam!!!
Chce wymienic ciegna skrzyni bo na cieplym silniku cos ciezko mi wchodza i chcialem sie dowiedziec tak mniej wiecej w jakich granicach wacha sie cena ciegien i ich wyminana?? i jak długo mechanik moze je wymieniac?? czy to jest takie skomplikowane??



SiNi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: wt cze 30, 2009 09:34
Lokalizacja: prawie z Częstochowy

Post autor: SiNi » czw lip 09, 2009 13:13

Nie wymieniałbym tak pochopnie tych cięgien skoro nie zidentyfikowałeś problemu. Jak z cięgnami jest problem to raczej trudno trafić w bieg, a same biegi normalnie wchodzą (no chyba, że nie trafiasz to się wydaje, że ciężko). Cięgna powinny działać tak samo bez znaczenia czy silnik jest ciepły czy zimny.

Ja na Twoim miejscu najpierw bym sprawdził czy jest odpowiednia ilość oleju w skrzyni. Gdy się nagrzewa szybciej spływa na sam dół skrzyni i przez to synchronizatory schną i nie działają jak należy, co prowadzi do tego, że ciężej wrzuca się biegi.


Politycy są ludźmi nazbyt głupimi, aby można przewidywać ich postępki rozumowaniem - Stanisław Lem "Szpital Przemienienia"

_robert_s
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: wt cze 10, 2008 12:09
Lokalizacja: opolskie

Post autor: _robert_s » czw lip 09, 2009 18:06

Nie ma co od razu straszyć olejem w skrzyni. Ja miałem dokładnie taki problem jak opisuje kolega wiewioreqezg i winne były cięgna! A właściwie gniazda i główki przegubów na który cię łączą i wzajemnie "popychają". Przeczyszczone i posmarowane smarem teflonowym i biegi chodzą aż miło. A wcześniej było właśnie tak, że im gorętszy silnik i dłuższa jazda tym gorzej drążek chodził i nie wracał do pozycji zero po wybiciu biegu, bo resztki smaru podsychały i stary kurz i syf powodował że zwiększało się tarcie.
Żeby nie było nieporozumień - ja mówię o cięgnach, które widać tuż nad skrzynką, pod maską silnika, silnik 1.4 BCA.



wiewioreqezg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: sob maja 23, 2009 00:07
Lokalizacja: zgierz

Post autor: wiewioreqezg » czw lip 09, 2009 23:25

Ja juz wymieniłem olej i powiem ze jednak jakas poprawe da sie wyczuc lepiej wchodza tee biegi. I jutro planuje pojechac do mechanika niech mi obejrzy zobaczy co tam sie dzieje i sie zrobi jak juz cos. :)



SiNi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: wt cze 30, 2009 09:34
Lokalizacja: prawie z Częstochowy

Post autor: SiNi » czw lip 09, 2009 23:46

Olejem nie chciałem straszyć. Chodziło o wyeliminowanie jednej z przyczyn - tylko odkręcenie jednej śruby żeby się upewnić, że skrzynia nie wysycha. Po co wymieniać wszystko po kolei i w końcu trafić na to co się psuje lub niedomaga, jak można bez kosztów (poza własnym czasem) znaleźć przyczynę usterki.


Politycy są ludźmi nazbyt głupimi, aby można przewidywać ich postępki rozumowaniem - Stanisław Lem "Szpital Przemienienia"

wiewioreqezg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: sob maja 23, 2009 00:07
Lokalizacja: zgierz

Post autor: wiewioreqezg » pt lip 10, 2009 00:00

Wiem wiem ale o mozliwosci ze ciegna moga szkodzic jescze wtedy niewiedziałem i dlatego wymieniłem olej . Wydawało mi sie to naj tansza opcja poprawienia czegos w tym. Ale teraz jescze niejest doskonale dobrze wiec chce zobaczyc wlasnie co jest z tym grane. A moze orientuje sie ktos jesli to juz tylko brudne ciegna ile kosztuje taki interes??



_robert_s
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: wt cze 10, 2008 12:09
Lokalizacja: opolskie

Post autor: _robert_s » pt lip 10, 2009 07:38

Nie wiem dokładnie co mój mechanik z nimi robił, czy musiał to rozbierać czy nie (ale wątpię że jakoś mocno ingerował). Prawdopodobnie zna sposób jak to nasmarować i zrobił mi to przy okazji innej roboty, nic mnie dodatkowo to nie kosztowało, tak że nie sądzę że to jakaś wielka filozofia.
A co do oleju w skrzynce, chodziło mi o to że wielu tu na forum, goście w ASO i mój mechanik twierdzą, że póki stan jest OK oleju w skrzynce się nie wymienia. Uzasadnić tego jednak nie potrafię - wiedza nabyta :grin:
Pozdrawiam



SiNi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: wt cze 30, 2009 09:34
Lokalizacja: prawie z Częstochowy

Post autor: SiNi » pt lip 10, 2009 08:26

Producent przewidział, że oleju się nie wymienia aż do śmierci auta, więc wszyscy tego się trzymają. Z tego względu mówiłem byś sprawdził tylko jego poziom. W przypadku gdy go ubywa trzeba wymienić, bo niestety raczej nie kupisz takiego samego jak był w skrzyni by uzupełnić stan.


Politycy są ludźmi nazbyt głupimi, aby można przewidywać ich postępki rozumowaniem - Stanisław Lem "Szpital Przemienienia"

wiewioreqezg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: sob maja 23, 2009 00:07
Lokalizacja: zgierz

Post autor: wiewioreqezg » pt lip 10, 2009 13:42

Byłem dzisiiaj u mechanika i powiedział mi ze jednak zaczniemy raczej od oczyszczenia ciegien. Ze od poczatku trzeba eliminowac te najtansze i naj mniej skomplikowane rzeczy a potem jak cos zagłebiac sie dalej. Mam nadzieje ze to cos pomoze :) wiec czekam do poniedziałku. pomęcze sie taka trudną jazda jescze te 2 dni ;



_robert_s
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: wt cze 10, 2008 12:09
Lokalizacja: opolskie

Post autor: _robert_s » pt lip 10, 2009 15:26

To daj znać potem czy pomogło ;)



wiewioreqezg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: sob maja 23, 2009 00:07
Lokalizacja: zgierz

Post autor: wiewioreqezg » pt lip 10, 2009 18:21

i jescze jedno my ciagle rozmawiamy o czyszceniu tych cięgienktorre sa pod samochodem tak??



_robert_s
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: wt cze 10, 2008 12:09
Lokalizacja: opolskie

Post autor: _robert_s » pt lip 10, 2009 18:37

Ja pisałem o cięgnach które widać po otwarciu maski. Między grodzią a skrzynką widać cały system cięgien jak na dłoni. O tym fragmencie mówię.



Awatar użytkownika
Jazz_Blue
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 875
Rejestracja: pt lis 07, 2008 21:01
Lokalizacja: BB
Kontakt:

Post autor: Jazz_Blue » pt lip 10, 2009 18:44

_robert_s pisze:Ja pisałem o cięgnach które widać po otwarciu maski. Między grodzią a skrzynką widać cały system cięgien jak na dłoni. O tym fragmencie mówię.
I te się smaruje co kolega wyżej pisze, nasmaruj obficie i pozmieniaj biegi, żeby się dobrze rozprowadził.
Ostatnio zmieniony pt lip 10, 2009 18:45 przez Jazz_Blue, łącznie zmieniany 1 raz.



wiewioreqezg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: sob maja 23, 2009 00:07
Lokalizacja: zgierz

Post autor: wiewioreqezg » pt lip 10, 2009 19:37

a ma ktos zdjecie zebym zobaczył gdzie doksladnie one sa??

[ Dodano: 10 Lip 2009 20:35 ]
Kurde szukam tych ciegien i niemoge zobaczyc od gory. A niema mi kto pozmieniac biegow bo na tydzien jestem sam w domu :( fuck.A te cięgna na dole pod samochodem to tez mozna je czyscic??

[ Dodano: 10 Lip 2009 21:39 ]
Ile jest tych ciegien?? czy obe sa gdzies w okolichach akumulatora??



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 440 gości