Jak sprawdzić termostat

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Rafał G2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 259
Rejestracja: sob gru 17, 2005 17:04
Lokalizacja: Żory
Kontakt:

Jak sprawdzić termostat

Post autor: Rafał G2 » śr sty 25, 2006 21:00

Witam...Szukałem dużo na ten temat i właściwie się pogubiłem. Jak można sprawdzić termostat bez wyciągania go z samochodu ??



Awatar użytkownika
SCRASH
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 229
Rejestracja: wt lis 15, 2005 13:58
Lokalizacja: KLUCZBORK
Kontakt:

Post autor: SCRASH » śr sty 25, 2006 21:11

Rozgrzej silnik i sprawdz dolny waz od chlodnicy.Jesli zimny to sie nie otwiera a jesli cieply to puszcza wode na chlodnice i dziala.
Jesli nie mozesz rozgrzac silnika wowczas termostat jest caly czas otwarty
Pozdrawiam


Byl Golf MK1 1.6 B+G pozniej Golf MK1 1.6 diesel
teraz jest Vectra 1.8 B+G

Awatar użytkownika
Rafał G2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 259
Rejestracja: sob gru 17, 2005 17:04
Lokalizacja: Żory
Kontakt:

Post autor: Rafał G2 » śr sty 25, 2006 21:19

Sprawdzałem dzisiaj i górny wąż jest gorący a dolny jest ciepły, czyli wyglada na to że sie otwiera, a jeśli chodzi o temperaturę wskazywaną przez wskazówkę to nie pokazuje mi pełnego 90 stopni tylko tak z 75-80, jak są cieplejsze dni to pokazuje 90stopni. Czy silnik nagrzewa się szybciej jeśli nagrzewnica jest wyłączona za pomocą regulacji ciepłego powietrza ??



Awatar użytkownika
aphex
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 247
Rejestracja: śr gru 01, 2004 16:51
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: aphex » śr sty 25, 2006 21:24

Ja mam tak na postoju dochodzi do okolo 90 stopni a podczas jazdy spada ponizej 70 stopni sadzicie ze termostat jest caly czas otwarty sadzicie ze termostat moze byc walniety dodam iz rozgrzac srodek samochodu podczas dluzszej jazdy jest ciezkie zimno najbardziej dokucza stopom :D heheh czy wymiana termostatu powinna poprawic taki stan obawiam sie ze magik wymienil mi termostat z mniejsza wartoscia sprawa jest tez taka jezdzilem tak od wakacji ale jednak dopiero teraz zwrocilem na to uwage czy silnik moze sie przez to zniszczyc oczywiscie zwiekszeniu spalania zabardzo nie odczulem


Vw Golf III 1.8 GL ABS

Awatar użytkownika
SCRASH
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 229
Rejestracja: wt lis 15, 2005 13:58
Lokalizacja: KLUCZBORK
Kontakt:

Post autor: SCRASH » śr sty 25, 2006 21:24

Moj nagrzewa sie szybciej.Masz dieselka ??? Jesli tak to musisz pamietac ze diesel zawsze bedzie sie dlugo nagrzewal. Poza tym po nagrzaniu silnika dolny waz powinien miec zblizona temperature do gornego.


[ Dodano: 25-01-2006, 20:32 ]
aphex pisze:Ja mam tak na postoju dochodzi do okolo 90 stopni a podczas jazdy spada ponizej 70 stopni sadzicie ze termostat jest caly czas otwarty sadzicie ze termostat moze byc walniety dodam iz rozgrzac srodek samochodu podczas dluzszej jazdy jest ciezkie zimno najbardziej dokucza stopom :D heheh czy wymiana termostatu powinna poprawic taki stan obawiam sie ze magik wymienil mi termostat z mniejsza wartoscia sprawa jest tez taka jezdzilem tak od wakacji ale jednak dopiero teraz zwrocilem na to uwage czy silnik moze sie przez to zniszczyc oczywiscie zwiekszeniu spalania zabardzo nie odczulem
Ja wsadzilem do swojego termostat na 87 stopni.Wymien termostat, kup wahlera na 90 stopni i bedzie gitez



Awatar użytkownika
aphex
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 247
Rejestracja: śr gru 01, 2004 16:51
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: aphex » śr sty 25, 2006 21:39

benzynka mowilem magikowi ze termostat jest dobry to mi wymienil eheh ah ci magicy


Vw Golf III 1.8 GL ABS

Awatar użytkownika
SCRASH
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 229
Rejestracja: wt lis 15, 2005 13:58
Lokalizacja: KLUCZBORK
Kontakt:

Post autor: SCRASH » śr sty 25, 2006 21:49

Zaraz, to sie zaczelo dziac po wymianie termostatu czy juz tak bylo ?
Bo jakci wymienil na jakiegos no name to moze on byc walniety od nowosci.Ja tak mialem bo kupilem tanszy i otwieral mi sie powyzej 100 stopni wiec wymienilem na nastepny i co sie okazalo tez walniety wiec wymienilem jeszcze raz na ta sama firme ale na 87 stopni i teraz jest ok.
Na twoim miejscu przyjzalbym sie nagrzewnicy bo moze zapchana albo ci sie nie otwiera doplyw cieplego powietrza



GregorG
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: ndz lis 06, 2005 21:02
Lokalizacja: Puck/Starzyno

Post autor: GregorG » śr sty 25, 2006 22:06

Witam Rafał G2
otóż termostat działaw ten sposób że ciągle pracuje , przy 87 st. otworzy to za chwilę domknie. Tak pracuje żeby na bloku była cały czas temp. ok 90 st.

U mnie było tak samo jak u Ciebie - w korku 90 a jak jechałem temp spadała do 70.

Po wymianie termostatu - jest SUPER.
Aż sam się zdziwiłem - po przejechaniu 5 km temp jest na 90 i to niezależnie od temper na zewnątrz, czy -10 czy +2 jest zawsze tak samo.

Także śmigaj po nowy termostat i wymieniaj , przy okazji nowy płyn G12 i będzie git.

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Rafał G2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 259
Rejestracja: sob gru 17, 2005 17:04
Lokalizacja: Żory
Kontakt:

Post autor: Rafał G2 » śr sty 25, 2006 22:16

GregorG pisze:Witam Rafał G2
otóż termostat działaw ten sposób że ciągle pracuje , przy 87 st. otworzy to za chwilę domknie. Tak pracuje żeby na bloku była cały czas temp. ok 90 st.

U mnie było tak samo jak u Ciebie - w korku 90 a jak jechałem temp spadała do 70.

Po wymianie termostatu - jest SUPER.
Aż sam się zdziwiłem - po przejechaniu 5 km temp jest na 90 i to niezależnie od temper na zewnątrz, czy -10 czy +2 jest zawsze tak samo.

Także śmigaj po nowy termostat i wymieniaj , przy okazji nowy płyn G12 i będzie git.

Pozdrawiam
Dziękuję bardzo :pub: Zrobię tak jak mówisz, bo jednak szkoda silnika żeby pracował przy niższej temperaturze...Pozdrawiam Rafał



Awatar użytkownika
kadet
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 428
Rejestracja: pt mar 25, 2005 19:11
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: kadet » śr sty 25, 2006 22:24

heh u mnie juz nawet do 70 nie dochodzi. Jutro robie zakup i pewnie montaz...czy Vernety sa ok?? bo tego Wahlera nigdzie dostac nie moge...



Awatar użytkownika
ultradźwięk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: pt cze 24, 2005 20:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: ultradźwięk » śr sty 25, 2006 22:36

Witam tez mialem ten sam problem i wymienilem termostat, ale co sie okazuje wskazówka ma spore przekłamania a jak sprawdzic oto link:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=33233

pozdrawiam



GregorG
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: ndz lis 06, 2005 21:02
Lokalizacja: Puck/Starzyno

Post autor: GregorG » śr sty 25, 2006 22:54

Co do marki termostatu - to kupiłem GATES i jest super

Pozdrawiam wszystkich co jeszcze nie wymienili.
A co do spalania wachy to także przyjemnie mnie zaskoczył mój golfer - bo mnij łyka :pub:



akocu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: czw paź 13, 2005 23:16
Lokalizacja: Brodnica
Kontakt:

Post autor: akocu » pt sty 27, 2006 00:59

Witam .Ja również mam gates. Chyba wszystko jest OK. temperatura tak około 90 st C, wiatrak załącza się około 92-95 stopni C. mechanik mówi, że wszystko wporządku!
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
kadet
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 428
Rejestracja: pt mar 25, 2005 19:11
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: kadet » pt sty 27, 2006 14:57

btw mam wlasnie zamiar sie zabrac za wymiane. Moze jakies rady odnosnie wymiany??



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 224 gości