Jak sprawdzić termostat
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Jak sprawdzić termostat
Witam...Szukałem dużo na ten temat i właściwie się pogubiłem. Jak można sprawdzić termostat bez wyciągania go z samochodu ??
Sprawdzałem dzisiaj i górny wąż jest gorący a dolny jest ciepły, czyli wyglada na to że sie otwiera, a jeśli chodzi o temperaturę wskazywaną przez wskazówkę to nie pokazuje mi pełnego 90 stopni tylko tak z 75-80, jak są cieplejsze dni to pokazuje 90stopni. Czy silnik nagrzewa się szybciej jeśli nagrzewnica jest wyłączona za pomocą regulacji ciepłego powietrza ??
Ja mam tak na postoju dochodzi do okolo 90 stopni a podczas jazdy spada ponizej 70 stopni sadzicie ze termostat jest caly czas otwarty sadzicie ze termostat moze byc walniety dodam iz rozgrzac srodek samochodu podczas dluzszej jazdy jest ciezkie zimno najbardziej dokucza stopom heheh czy wymiana termostatu powinna poprawic taki stan obawiam sie ze magik wymienil mi termostat z mniejsza wartoscia sprawa jest tez taka jezdzilem tak od wakacji ale jednak dopiero teraz zwrocilem na to uwage czy silnik moze sie przez to zniszczyc oczywiscie zwiekszeniu spalania zabardzo nie odczulem
Vw Golf III 1.8 GL ABS
Moj nagrzewa sie szybciej.Masz dieselka ??? Jesli tak to musisz pamietac ze diesel zawsze bedzie sie dlugo nagrzewal. Poza tym po nagrzaniu silnika dolny waz powinien miec zblizona temperature do gornego.
[ Dodano: 25-01-2006, 20:32 ]
[ Dodano: 25-01-2006, 20:32 ]
Ja wsadzilem do swojego termostat na 87 stopni.Wymien termostat, kup wahlera na 90 stopni i bedzie gitezaphex pisze:Ja mam tak na postoju dochodzi do okolo 90 stopni a podczas jazdy spada ponizej 70 stopni sadzicie ze termostat jest caly czas otwarty sadzicie ze termostat moze byc walniety dodam iz rozgrzac srodek samochodu podczas dluzszej jazdy jest ciezkie zimno najbardziej dokucza stopom heheh czy wymiana termostatu powinna poprawic taki stan obawiam sie ze magik wymienil mi termostat z mniejsza wartoscia sprawa jest tez taka jezdzilem tak od wakacji ale jednak dopiero teraz zwrocilem na to uwage czy silnik moze sie przez to zniszczyc oczywiscie zwiekszeniu spalania zabardzo nie odczulem
Zaraz, to sie zaczelo dziac po wymianie termostatu czy juz tak bylo ?
Bo jakci wymienil na jakiegos no name to moze on byc walniety od nowosci.Ja tak mialem bo kupilem tanszy i otwieral mi sie powyzej 100 stopni wiec wymienilem na nastepny i co sie okazalo tez walniety wiec wymienilem jeszcze raz na ta sama firme ale na 87 stopni i teraz jest ok.
Na twoim miejscu przyjzalbym sie nagrzewnicy bo moze zapchana albo ci sie nie otwiera doplyw cieplego powietrza
Bo jakci wymienil na jakiegos no name to moze on byc walniety od nowosci.Ja tak mialem bo kupilem tanszy i otwieral mi sie powyzej 100 stopni wiec wymienilem na nastepny i co sie okazalo tez walniety wiec wymienilem jeszcze raz na ta sama firme ale na 87 stopni i teraz jest ok.
Na twoim miejscu przyjzalbym sie nagrzewnicy bo moze zapchana albo ci sie nie otwiera doplyw cieplego powietrza
Witam Rafał G2
otóż termostat działaw ten sposób że ciągle pracuje , przy 87 st. otworzy to za chwilę domknie. Tak pracuje żeby na bloku była cały czas temp. ok 90 st.
U mnie było tak samo jak u Ciebie - w korku 90 a jak jechałem temp spadała do 70.
Po wymianie termostatu - jest SUPER.
Aż sam się zdziwiłem - po przejechaniu 5 km temp jest na 90 i to niezależnie od temper na zewnątrz, czy -10 czy +2 jest zawsze tak samo.
Także śmigaj po nowy termostat i wymieniaj , przy okazji nowy płyn G12 i będzie git.
Pozdrawiam
otóż termostat działaw ten sposób że ciągle pracuje , przy 87 st. otworzy to za chwilę domknie. Tak pracuje żeby na bloku była cały czas temp. ok 90 st.
U mnie było tak samo jak u Ciebie - w korku 90 a jak jechałem temp spadała do 70.
Po wymianie termostatu - jest SUPER.
Aż sam się zdziwiłem - po przejechaniu 5 km temp jest na 90 i to niezależnie od temper na zewnątrz, czy -10 czy +2 jest zawsze tak samo.
Także śmigaj po nowy termostat i wymieniaj , przy okazji nowy płyn G12 i będzie git.
Pozdrawiam
Dziękuję bardzo Zrobię tak jak mówisz, bo jednak szkoda silnika żeby pracował przy niższej temperaturze...Pozdrawiam RafałGregorG pisze:Witam Rafał G2
otóż termostat działaw ten sposób że ciągle pracuje , przy 87 st. otworzy to za chwilę domknie. Tak pracuje żeby na bloku była cały czas temp. ok 90 st.
U mnie było tak samo jak u Ciebie - w korku 90 a jak jechałem temp spadała do 70.
Po wymianie termostatu - jest SUPER.
Aż sam się zdziwiłem - po przejechaniu 5 km temp jest na 90 i to niezależnie od temper na zewnątrz, czy -10 czy +2 jest zawsze tak samo.
Także śmigaj po nowy termostat i wymieniaj , przy okazji nowy płyn G12 i będzie git.
Pozdrawiam
- ultradźwięk
- Ma gadane
- Posty: 163
- Rejestracja: pt cze 24, 2005 20:46
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Witam tez mialem ten sam problem i wymienilem termostat, ale co sie okazuje wskazówka ma spore przekłamania a jak sprawdzic oto link:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=33233
pozdrawiam
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=33233
pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 224 gości