co lepsze ... albo sensowniejsze...
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
co lepsze ... albo sensowniejsze...
Witam wszystkich maniaków volkswagena! Mam pytanko o swój samochodzik a mianowicie nie wiem co lepsze....
Niedawno kupiłem vw golfa MK2 w stanie nie mal że klasycznym wszystko fabryka. Silnik 1.8 przejechane nie całe 160 tys tylko cyka ale i pali... a z uwagi ze jestem studentem nie stac mnie jezdzic na benzynie. Dlatego tez zastanawiam się czy włożyć mu lpg czy zrobić słapa na TDI .... Poradzcie albo naprowdzcie na najbardziej sensowne rozwiązanie... Dzięki z góry !
Niedawno kupiłem vw golfa MK2 w stanie nie mal że klasycznym wszystko fabryka. Silnik 1.8 przejechane nie całe 160 tys tylko cyka ale i pali... a z uwagi ze jestem studentem nie stac mnie jezdzic na benzynie. Dlatego tez zastanawiam się czy włożyć mu lpg czy zrobić słapa na TDI .... Poradzcie albo naprowdzcie na najbardziej sensowne rozwiązanie... Dzięki z góry !
Re: co lepsze ... albo sensowniejsze...
Jak dla mnie LPG... dlaczego? Dlatego ze swap na TDi to duze koszty dla studenta, nieporownywanie wieksze jak zagazowanie benzyniaka... i na lpg jazda wychodzi taniejrozbojnik pisze:Witam wszystkich maniaków volkswagena! Mam pytanko o swój samochodzik a mianowicie nie wiem co lepsze....
Niedawno kupiłem vw golfa MK2 w stanie nie mal że klasycznym wszystko fabryka. Silnik 1.8 przejechane nie całe 160 tys tylko cyka ale i pali... a z uwagi ze jestem studentem nie stac mnie jezdzic na benzynie. Dlatego tez zastanawiam się czy włożyć mu lpg czy zrobić słapa na TDI .... Poradzcie albo naprowdzcie na najbardziej sensowne rozwiązanie... Dzięki z góry !
[img]http://i5.photobucket.com/albums/y182/johnnie_oo/zakaz-1.jpg[/img]
różne są teorie, ale fakty mówią same za siebie. Jak ci dobrze LPG zrobią to będziesz na nim jeździł do końca świata. I nie ma co słuchać gadania "gaz to do kuchenek" albo "silnik się rozpadnie". Bzdury i tyle. Za dobrą instalkę zapłacisz z 2-3 razy mniej niż za taki swap na TDI. Sam silnik diesla cię wyniesie kupę kasy a do tego jeszcze przekładka.
LPG będzie tańsze, łatwiejsze, szybsze w realizacji i jeszcze raz tańsze.
pozd
LPG będzie tańsze, łatwiejsze, szybsze w realizacji i jeszcze raz tańsze.
pozd
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 8027
- Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
heh dobre wybacz ale nie masz kasy na paliwko a chcesz zakladać TDI pod maskę lub wkładać LPG :prozbojnik pisze:z uwagi ze jestem studentem nie stac mnie jezdzic na benzynie. Dlatego tez zastanawiam się czy włożyć mu lpg czy zrobić słapa na TDI ...
Ja bym proponował zapakować tam TD bardzo dobre i żywotne jednostki.... taki swap jeśli zrobisz go sam wyniesie cie 1500-2000 zł w zależnoci od twoich możliwości
TDI to już troszkę droższa sprawa bo koszt rzędu 4tyś (bo +/- tyle 3a dać za rozbitego mk3 tdi by z niego wsio powyciągać co CI potrzeba oczywiście mozna szukać części taniej ale nie licz ze zejdziesz poniżej 3k i zrbisz to w ciągu miesiąca + tam inne drobne wymiany itd) przy twojej pracy
LPG to nie wiem za ile zakładają - jedź i zapytaj.
Ja proponowałbym swapa na TD'ka w razie czego mogę wykonać
- Janosik
- Mały gagatek
- Posty: 71
- Rejestracja: śr lut 02, 2005 01:21
- Lokalizacja: Obecnie Norwegia
- Kontakt:
Popieram rade To_mas'a, TD'ka kupisz za mniejsze pieniazki i podalczenie wszystkiego tez nie jest takie skoplikowane jak w TDI
Zalezy jak kto sie zdecyduje ja bym pakowal tylko i wylacznie Dieselka
Zalezy jak kto sie zdecyduje ja bym pakowal tylko i wylacznie Dieselka
Ostatnio zmieniony czw lip 09, 2009 01:01 przez Janosik, łącznie zmieniany 1 raz.
A-point Audi Service Amsterdam
- PAPAYOS
- Gadatliwa bestia
- Posty: 805
- Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
- Lokalizacja: Zambrów
- Kontakt:
Witam
Taniej wychodzi wmontowanie LPG.
Ale ja bym najpierw przeanalizował koszta montażu instalacji, czy tobie jako studentowi się to opłaca... Bo jak robisz 5000 km rocznie, koszt instalacji jest ok 1500-2000 zł, a autem zamierzasz pojeździć 2 lata, to to nigdy ci się nie zwróci... I powstaje pytanie: po co to robić???
A poza tym z gazem są tylko problemy...
Pozdrawiam
PAPAYOS
Taniej wychodzi wmontowanie LPG.
Ale ja bym najpierw przeanalizował koszta montażu instalacji, czy tobie jako studentowi się to opłaca... Bo jak robisz 5000 km rocznie, koszt instalacji jest ok 1500-2000 zł, a autem zamierzasz pojeździć 2 lata, to to nigdy ci się nie zwróci... I powstaje pytanie: po co to robić???
A poza tym z gazem są tylko problemy...
Pozdrawiam
PAPAYOS
https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313
sekwencyjna instalacja (do mk3 AEE) to koszt 2600zł, doTo_mas pisze:LPG to nie wiem za ile zakładają - jedź i zapytaj.
będzie taniej, no chyba że zamontujesz lepsiejszą (nie sekwencyjną) instalację to koszta powinny wynieść tyle samorozbojnik pisze:Silnik 1.8
może chłopina ma przypływ większej gotówkiTo_mas pisze:wybacz ale nie masz kasy na paliwko a chcesz zakladać TDI pod maskę lub wkładać LPG :p
...
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 557
- Rejestracja: śr lut 25, 2009 13:30
- Lokalizacja: okolice krakowa
- Auto: Passat b5 fl 2003r Kombi
- Silnik: AZM
hmm na gażniku to koszt 1300-1500 zł, na pełnym wtrysku 1500 a z MPi 1800 takie ceny są u mnie... a przeliczenie diesel spala
6l/100 (licząc przy 1,6) teraz chyba coś po 4zł jest ON = 24zł/100km
lpg: 8l/100km * 1.93 = 15,44 (licząc przy 1,6)
i teraz kwestia częsci...
a tak pytanie długo planujesz nim jeździc?
6l/100 (licząc przy 1,6) teraz chyba coś po 4zł jest ON = 24zł/100km
lpg: 8l/100km * 1.93 = 15,44 (licząc przy 1,6)
i teraz kwestia częsci...
a tak pytanie długo planujesz nim jeździc?
Ostatnio zmieniony czw lip 09, 2009 08:39 przez Damian3942, łącznie zmieniany 1 raz.
passat b5 115KM AZM 2003r
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 557
- Rejestracja: śr lut 25, 2009 13:30
- Lokalizacja: okolice krakowa
- Auto: Passat b5 fl 2003r Kombi
- Silnik: AZM
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Ja także poprę wypowiedź kolegi To_mas, .
Kupno dobrego silnika 1,6TD to wydatek 800-1200zeta (przynajmniej w mojej okolicy są takie ceny).
Skrzynia zostaje z Twojego silnika (zapewne 4S).
Nie trzeba nic rzeźbić.Jedynym mankamentem jest brak uchwytu do cięgna rozruchowego w desce rozdzielczej benzyniaka,ale zawsze można przeciągnąć linkę i dorobić jakiś sprytny uchwyt.Trzeba też zmienić chłodnicę na taką od TD.
Oszczędnie jeżdżąc taki TD spali ok.4,5l ON w cyklu mieszanym .
Pozdr.
Kupno dobrego silnika 1,6TD to wydatek 800-1200zeta (przynajmniej w mojej okolicy są takie ceny).
Skrzynia zostaje z Twojego silnika (zapewne 4S).
Nie trzeba nic rzeźbić.Jedynym mankamentem jest brak uchwytu do cięgna rozruchowego w desce rozdzielczej benzyniaka,ale zawsze można przeciągnąć linkę i dorobić jakiś sprytny uchwyt.Trzeba też zmienić chłodnicę na taką od TD.
Oszczędnie jeżdżąc taki TD spali ok.4,5l ON w cyklu mieszanym .
Pozdr.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 232 gości