MK3 1.9 TD skaczacy licznik

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

ReMaL
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: śr lip 08, 2009 21:58
Lokalizacja: Włocławek

MK3 1.9 TD skaczacy licznik

Post autor: ReMaL » śr lip 08, 2009 22:11

Witam

Problem polega na tym, ze rowno powyzej 3000 obrotow wskazowka od obrotow i predkosci opada, kontrolki od oleju i ladowania zapalaja sie. Dzieje sie tak na kazdym biegu lacznie z jalowym. Bylem u przydroznego elektryka i powiedzial zebym sobie regulator napiecia wymienil, ale nie pomoglo.
Nie wiem od kiedy tak sie dzieje i w jakim momencie usterka pojawila sie (znajomy mial zrobic lekka blachareczke wiec auto bylo u niego) z tego co wiem to prawdopodobnie spawal na podlaczonych klemach (akumulator nie padl)

z gory dzieki

MK3 1.9GTD '92r



arwam

Post autor: arwam » czw lip 09, 2009 00:12

sprawdź pasek alternatora i mniej prowdopodobne czujniki ciśnienia oleju



Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » czw lip 09, 2009 08:41

ReMaL pisze:regulator
A może stabilizator? Jest takie coś w liczniku (przynajmniej w mk2), wygląda jak tranzystor i ma 3 nóżki. Jest to element elektroniczny i mógł się uszkodzić podczas spawania. Odpowiada za to, aby napięcie w układzie elektrycznym zegarów było chyba 10,5V niezależnie od napięcia w reszcie instalacji elektrycznej auta. U mnie podawał trochę za wysokie napięcie i przez to miałem zawyżone wskazania temperatury i poziomu paliwa.
Tak to wygląda w mk2 (zakreślone na czerwono):
Obrazek
Ostatnio zmieniony czw lip 09, 2009 09:27 przez piori, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
KrystO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: pt gru 26, 2008 13:08
Lokalizacja: LCH

Post autor: KrystO » czw lip 09, 2009 11:35

Miałem podobną sytuację z tym że do opadających obrotów i prędkości dochodziło u mnie do kasowania przebiegu dziennego i przestawiania się zegarka(12:00).
Wina była w kabelku masowym(wychodzi z wtyku 17-pinowego) który jest przykręcony w miejscu gdzie z głowicy wychodzi króciec do nagrzewnicy. Obrazek



Awatar użytkownika
daaroo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1784
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
Kontakt:

Post autor: daaroo » ndz sie 02, 2009 14:52

U mnie jest podobnie, wystarczy od czasu do czasu docisnac wtyczke przy alternatorze i jest spokoj.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 79 gości