Wyrzuca płyn chłodzący

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: PELE » pt kwie 17, 2009 13:47

Podklejam się do tematu. Proszę o pomoc

Mam AJM 115 ps. Na święta jechałem do rodziny, 200 km A4 ciągłą prędkością 160 km/h. Po przyjechaniu na miejsce zapalił się komunikat Stop i po niemiecku abym dolał płynu. Mam zalane koncentratem G12. Jest lato więc dolałem wody destylowanej. Ubyło dokładnie 1l. Po powrocie do Wrocławia sutyacja powtórzyła się i znowu ubyło 1litr płynu. Pojawił sie dodatkowy problem. Przy prędkości 180 - 200 km/h nagle podniosła się temperatura na 100 - 110 C. Od razu zwolniłem do 120 i momentalnie wskazówka wróciła do normy. W mieście na krótkich odcinkach jest ok, do pracy mam 10 km i jak jestem na miejscu autko ma równo 90 C. Płyn się nie gotuje i go na krutkich odcinkach nie ubywa

Wycykałem się, że poszła uszczelka pod głowicą. Na szczęście znalazłem miejsce w podwoziu gdzie płyn sobie kapie. Rozmawiałem ze znajomym mechaniorem i mówi, że możliwe są dwie opcje:

1. Korek puszcza, w zbiorniczku jest takie denko gdzie płyn się gromadzi, korek nie trzyma i płyn wypływa takim bocznym ujściem pod wysokim ciśnieniem. Są ślady po płynie, taki biały nalot. Mechanior mówi, że na krótkich odcinkach nie robi się duża temperatura i cisnienie to nie wywala płynu, na większych trasach jest odwrotnie,korek nie trzyma i wywala płyn.

2. Poszła uszczelka pod głowicą. W zbiorniczku nie ma plam oleju. poziom oleju jest ok,nie ubywa i nie przybywa... Silnik zachowuje się ok. Pod korkiem oleju brak śladów masła.

Jeśli to coś może pomóc to przy odkręceniu korka jest pssssss i słychać tak jakby jakieś bombelki przez sekunde.... Płynu nigdy nie wywala na zewnątrz.

Jeśli miał ktoś kiedykolwiek podobną akcję proszę o jakieś rady i uwagi.

W Październiku wymieniałem kpl. rozrząd z pompa wody Riuville. JEST MIEJSCE GDZIE PŁYN KAPIE, to na pewno jest płyn, ścieka po podłużnicy od strony pasażera.


PZDR
Ostatnio zmieniony pt kwie 17, 2009 13:48 przez PELE, łącznie zmieniany 1 raz.



extreme8818
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 383
Rejestracja: śr lip 25, 2007 13:47
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: extreme8818 » pt kwie 17, 2009 16:34

a mi tak robiło bo termostat był zepsuty... nie otwierał sie... wymieniłem i wszystko działa jak należy... pozdro...


White Wagon :)

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=4003674#4003674

Damian3942
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 557
Rejestracja: śr lut 25, 2009 13:30
Lokalizacja: okolice krakowa
Auto: Passat b5 fl 2003r Kombi
Silnik: AZM

Post autor: Damian3942 » pt kwie 17, 2009 16:46

odkręć korek zapal silnik i zobacz czy puszcza bąbelki zobaczysz jak puszcza to uszczelka :) :chytry:

lub

korek do wymiany źle odpowietrza :bigok:


passat b5 115KM AZM 2003r

Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: PELE » pt kwie 17, 2009 17:39

Damian3942 pisze:puszcza bąbelki zobaczysz jak puszcza to uszczelka
nie no, sprawdzałem i bąków nie puszcza

zacznę chyba od prostych napraw, najpierw korek, później termostat jak korek nie poskutkuje



CQ
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 631
Rejestracja: pn gru 05, 2005 23:04
Lokalizacja: Wieluń/Wrocław/Katowice

Post autor: CQ » pt kwie 17, 2009 18:01

Damian3942 pisze:odkręć korek zapal silnik i zobacz czy puszcza bąbelki zobaczysz jak puszcza to uszczelka :) :chytry:
Heh i najlepiej na gorącym hehe ;) wy się chyba jeszcze chłopaki nie opaliliście :grin:



Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: PELE » pt kwie 17, 2009 18:06

heheh takiem anewry robiłem na ciepłym motorze :) 90 C było, coś się mi wydaje, że to korek lub termostat hehehehe,



albert1973
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw lis 29, 2007 21:11
Lokalizacja: Elblag
Kontakt:

Post autor: albert1973 » pt kwie 17, 2009 21:35

zamiast kupować cały korek może wystarczy wymienić w korku uszczelkę (oring) -koszt około 1 zł



Awatar użytkownika
wojtek0231
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: pt sty 23, 2009 12:49
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: wojtek0231 » pt kwie 17, 2009 21:41

Witam panowie. U mnie wywalało płyn przy 120-130km/h (pewnie minimalnie pęknięta głowica) przerabiałem chyba wszystko co jest w tym temacie i zrobiłem układ bezciśnieniowy (wywierciłem cieniutkim wiertełkiem otworek w korku). Jak narazie płynu nie musze dolewać i zrobilem tak już ponad 4tyś.km :jezor:



Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: PELE » sob kwie 18, 2009 19:45

taaaaa ja nie chcę u siebie takich manewrów stosować, ma byś sprawnie a nie jakieś przeróbki, śmigam na korku od znajomego, zobaczymy co się będzie działo, za tydzień wyruszam w trasę A4 Wro - Kat więc zdam relację co się dzieje



Awatar użytkownika
JedrzeJ
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 239
Rejestracja: śr sie 30, 2006 01:09
Lokalizacja: Katowice-Centrum
Kontakt:

Post autor: JedrzeJ » śr lip 08, 2009 21:32

mam podobny problem u siebie w golfie II...

pożyczałem szwagrowi korek, do jego auta, przy odkręcaniu rozwalił mu się na częsci (sprężynka itd...) poskładal mi go i oddał... i teraz mam temp. powyżej 100`C i woda ucieka przez ten korek i słychac jak syczy, kupiłen nowy niebieski za 10zł i... dalej to samo, jutro zamienie jak będzie taki sam z Opla Astry F i sprobuję, nie wierzę, że przy wymianie korka poszła uszczelka, pompa wody lub chłodnica, jutro napiszę co i jak :)


[img]http://img246.imageshack.us/img246/6587/4960579dbf2f9931ah4.jpg[/img]
http://www.vwslask.pl/

Awatar użytkownika
Juby899
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 18:45
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Kontakt:

Post autor: Juby899 » śr lip 22, 2009 02:35

Ja mam podobny problem od jakiegoś czasu puszczają mi węże wymieniłem już 2 od nagrzewnicy jeden cieńki boczny i jeden gruby przy silniku oraz nagrzewnice bo też pękła, pękały mniej więcej w przeciągu 2 miesięcy i wymieniłem już 2 korki niebieskie i czy to może być uszczelka pod głowicą czy może ten korek ? kiedyś zaobserwowałem ze jak silnik był nagrzany to ze zbiorniczka wyrównawczego syczało a teraz jest cisza i gromadzi się ciśnienie jak się korek odkręci to wywala wszystko bokami pod duzym ciśnieniem nie zależnie czy samochód stoi zgaszony minute pięć czy pół godziny


mój golfindżer => http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2512411#2512411

Nowe tocze fele :)

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 217 gości