Rozsypany katalizator-co nowego założyć
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Rozsypany katalizator-co nowego założyć
Witam
Od kilku dni w moim golfiku dochodzi mocnę brzęczenie w okolicach 1100obr. Diagnoza-obrywająca się ceramika katalizatora. Przebiegu mam 193tyś więc w sumie ma do tego prawo Problem polega na tym że mam dwie sondy (euro 3 norma) więc wspawanie rurki czy tłumika przelotowego chyba odpada. Tłumikarz u którego byłem powiedział by założyc kata uniwersalnego spełniającego norme euro 3. Koszt około 600zł jakiś polski a bosal dedykowany kosztuje w ic przeszło tysiąc Panowie doradzcie co robić? Naczytałem się tyle tematów na forum i coraz większy mętlik mam w głowie.
Od kilku dni w moim golfiku dochodzi mocnę brzęczenie w okolicach 1100obr. Diagnoza-obrywająca się ceramika katalizatora. Przebiegu mam 193tyś więc w sumie ma do tego prawo Problem polega na tym że mam dwie sondy (euro 3 norma) więc wspawanie rurki czy tłumika przelotowego chyba odpada. Tłumikarz u którego byłem powiedział by założyc kata uniwersalnego spełniającego norme euro 3. Koszt około 600zł jakiś polski a bosal dedykowany kosztuje w ic przeszło tysiąc Panowie doradzcie co robić? Naczytałem się tyle tematów na forum i coraz większy mętlik mam w głowie.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Był niedawno temat o tym. Koledzy mają uniwersalne i są ok. Ale wiadomo - jest ryzyko, więc kupuj i zakładaj tak żeby móc ewentualnie zrealizować gwarancję
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Wiesz nie mam własnych doświadczeń z mk4. Napisałem że opieram się na opiniach które przeglądałem na forum. Musisz jeszcze poczekać na odzewy. Jasne że super byłoby mieć gotowy kat dobrej firmy ale jednak to dużo kasy i jeśli równie dobrze działałby wspawany uniwersalny to po co prepłacać. W mk3 nie ma trakich problemów, jedna sonda, czy kat sprawny czy nie to na jedno wychodzi poza składem spalin, a uniwersalny kat kosztuje 250-300 zeta a nie 6..
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
ja mam dedykowanego bosal-a. nie narzekam.
jedyną niedogodnością było to, że trzeba było dospawać flansze do rury wydechowej za kolektorem -w oryginale katalizator jest zespawany z rurami wylotowymi. w dobrym zakładzie tłumikarskim poradzą sobie bez problemu (powinni mieć taką flansze).
jeżdze już ok 50tyś na tym katalizatorze i nie mam żadnych problemów -no może jakiś tam drobny rezonans -ale to najprawdopodobniej jest spowodowane konstrukcją katalizatora. Bosal ma wkład metalowy -oryginał (zdaje sie Eberspracher) jest ceramiczny.
jedyną niedogodnością było to, że trzeba było dospawać flansze do rury wydechowej za kolektorem -w oryginale katalizator jest zespawany z rurami wylotowymi. w dobrym zakładzie tłumikarskim poradzą sobie bez problemu (powinni mieć taką flansze).
jeżdze już ok 50tyś na tym katalizatorze i nie mam żadnych problemów -no może jakiś tam drobny rezonans -ale to najprawdopodobniej jest spowodowane konstrukcją katalizatora. Bosal ma wkład metalowy -oryginał (zdaje sie Eberspracher) jest ceramiczny.
Rozmawiałem ze swoim mechanikiem i jeszcze raz z tłumikarzem u którego bedzie robiona wymiana. Dedykowany bosal w hurtowni kosztuje ze znizkami mojego mechanika 1125zł W IC ze znizkami jednego naszego kolegi z forum 750zł ale jest niedostepny i brak mozliwosci sprowadzenia. Tak mu powiedzieli przez telefon. Za tą cene moze bym się i skusił ale jak na złośc go nie ma. Tłumikarz powiedział że uniwersalny jak najbardziej może być ale podstawa musi byc dostosowany do euro 3 i byc ceramyczny i rzecz jasna dobrany do pojemnoscu auta. Moze mi go kupic w hurtowni za około 550-650zł. Ponoć jakiś polski. Za robocizne 100-120zł. Nie zdziera on ze mnie? Za polski kat uniwersalny i z jego znizkami taka kasa?
Niedawno też przerabiałem temat katalizatora. W kilku warsztatach mówili mi o uniwersalnym w okolicach 700-800 zł (łącznie z montażem). Z normą EURO2 sa sporo tańsze. Sam kat uniwersalny EURO3 to koszt 600-700 zł. Ja zdecydowałem się na dedykowanego bosala. Kosztował 1050 zł ale wolałem dołożyc te 200-300 zł i mieć pewnośc że druga sonda nie bedzie się do niczego czepiać.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 473 gości