[Mk IV oświetlenie] Problem z prawym ksenonem
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[Mk IV oświetlenie] Problem z prawym ksenonem
witam- jestem posiadaczem golfa IV 1,9 TDI, mam mały problem z ksenonami - na marginesie dodam że są to światła fabryczne a nie zamienniki, otóż problem polega na tym że kiedy auto jest zimne, np po nocy obydwie żarówki ksenonowe zapalaja sie bez problemu, ale jeśli jadę autkiem do pracy i po drodze zatrzymam się np na stacji benzynowej i siłą rzeczy muszę wyłączyć silnik, po odpaleniu auta prawa żarówka nie świeci.Problem znika jeśli autko postoi jakieś 30 minut, wtedy znowu obydwa światła świcą. Ale wystarczy przejechać kilka kilometrów wyłączyć oswietlenie, i przy próbie ponownego włączenia mam ten sam problem- czyli prawa żarówka nie świeci-ktoś może wie o co chodzi z tym ustrojstwem? - pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony ndz lip 05, 2009 22:20 przez djanus, łącznie zmieniany 2 razy.
Na początek spróbowałbym zamienić miejscami żarniki.
Jeśli po zamianie to z lewą będzie się to działo wiesz w czym problem.
Jeśli po zamianie to z lewą będzie się to działo wiesz w czym problem.
. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .
gdzie znajduje sie przetwornica to wiem ale nie mam pojecia jak wyglada ten zarnik- jak to dokladnie wyglada, a druga sprawa - czy to prawda ze jak sie grzebie przy ksenonach to trzeba odlaczyc aku?
Ostatnio zmieniony pn lip 06, 2009 11:07 przez djanus, łącznie zmieniany 1 raz.
Żarnik w xenonach jest zamiast żarówki.djanus pisze:gdzie znajduje sie przetwornica to wiem ale nie mam pojecia jak wyglada ten zarnik- jak to dokladnie wyglada, a druga sprawa - czy to prawda ze jak sie grzebie przy ksenonach to trzeba odlaczyc aku?
Jak otworzysz dekielek z tyłu lampy to musisz zdjąć gniazdo żarnika (takie czerwono-czarne z kablem). Zdejmujesz to przekręcając lekko. Potem odkręcasz pierścień mocujący żarnik i masz wyjęty sam żarnik.
A co do odłączenia akumulatora.. Nie słyszałem o tym. Jedyne co, to raczej robiłbym na wyłączonym zapłonie i światłach Z przetwornicy wychodzi 20-coś tysięcy volt, a to już potrafi fajnie popieścić
. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .
djanus, sluchaj mam pytanko do Ciebie. Mam też u siebie fabryczne ksenony ale strasznie slabo mi swieca tzn. patrząc na lampe jej barwa jest normalna (zarniki wygladaja na ok gdyż nie mają jeszcze charakterystycznej różowej poświaty, barwa swiatla tak na oko to cos okolo 5000k). Ale w nocy swiatla sa naprawde slabe. Wg mnie lepiej swieca zwykle fabryczne lampy na zarowke halogenowa. I sie zastanawiam czy te lampy po prostu tak mają (jest tam bardzo mala soczewka) czy moje zarowki mają dość. Chcialem sie zapytać jakie są Twoje odczucia co do swiecenia tych lamp? W poprzednim aucie (mk3) mialem projektory helli + chinskie ksenony i swiecily przynajmniej ze 2x lepiej
:)
przelozylem zarniki i teraz swiatlo mi nie swieci po lewej stronie,czyli przyczyna znaleziona a jesli chodzi o intensywność światla to jest bardzo dobra,w nocy swiatelka naprawde daja rade,wiec myślę że powinienes sprobowac wlozyc inne zarniki i sprobowac jaki bedzie efekt.
[ Dodano: 06 Lip 2009 16:57 ]
i znowu pytanie odnosnie zarnikow- wyczytalem gdzies w necie ze zalecana jest wymiana dwoch na raz- czy to prawda?
[ Dodano: 06 Lip 2009 16:57 ]
i znowu pytanie odnosnie zarnikow- wyczytalem gdzies w necie ze zalecana jest wymiana dwoch na raz- czy to prawda?
Ostatnio zmieniony pn lip 06, 2009 13:59 przez djanus, łącznie zmieniany 1 raz.
Tak, zaleca się wymienić oba. Przy wymianie jednego będziesz miał jeden nówkę, a drugi już trochę wypalony i będzie gorzej świecił.djanus pisze:i znowu pytanie odnosnie zarnikow- wyczytalem gdzies w necie ze zalecana jest wymiana dwoch na raz- czy to prawda?
W oryginalnych xenonach są żarniki D2S.
Na alledrogo jest tego od groma.
Z tym, że nie brałbym najtańszych, a odżałował trochę więcej kasy i kupił dobre
Najtańsze można kupić za 40zł/szt. Lepsze niestety to wydatek 100-150zł/szt.
Osobiście chyba wziąłbym Philipsa lub Osram
Tu masz przykładowe oferty:
http://www.allegro.pl/search.php?string ... nge_view=1
. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
lepiej wymieniać parami...tak samo jak ze zwykłymi żarówkami...djanus pisze:wyczytalem gdzies w necie ze zalecana jest wymiana dwoch na raz- czy to prawda?
Ostatnio zmieniony pn lip 06, 2009 18:19 przez Qto, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 272 gości