zawieszenie, luzy!!

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

gacekrallyteam
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: sob lip 04, 2009 12:50
Lokalizacja: opolskie

zawieszenie, luzy!!

Post autor: gacekrallyteam » sob lip 04, 2009 13:04

mam luzy na kole a dokladnie na tylnych tulejach przedniego wahacza gdzie byly one wymieniane pare dni temu

[ Dodano: 04 Lip 2009 13:08 ]
moze ktos by przeslal link zdjeciem lub wyjasnil jak prawidlowo powinny byc zamontowane gumy robil to meczanik niby ale mam watpliwosci czy je dobrze zamontowal
Ostatnio zmieniony sob lip 04, 2009 19:28 przez gacekrallyteam, łącznie zmieniany 1 raz.


gacek

gacekrallyteam
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: sob lip 04, 2009 12:50
Lokalizacja: opolskie

Post autor: gacekrallyteam » sob lip 04, 2009 16:47

tak tylko wszystko bylo wymieniane drazki, koncowki, sworzen mechanik stwierdzil ze tak ma byc lecz moim zdaniem nie moze tak byc kolo ma luz jakies 2cm


gacek

Toledziak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: ndz lut 22, 2009 00:45
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf MK7.5 Variant
Silnik: DGTE

Post autor: Toledziak » sob lip 04, 2009 17:06

A może coś nie jest skręcone do końca. W którą strone są te luzy wyczuwalne, tzn wzdłuż czy w poprzek auta?



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » sob lip 04, 2009 18:42

ostatnio robilem ibiza 2001 w gore i ona miala taki wlasnie luz. kolo chodzi tyl przod jakby miala wybite ostro gumy i ten typ tak podobno ma.. w starszych samochodach tak nie ma...
jaki masz samochod?


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

gacekrallyteam
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: sob lip 04, 2009 12:50
Lokalizacja: opolskie

Post autor: gacekrallyteam » sob lip 04, 2009 19:14

wszystko jest dokrecone sam osobiscie sprawdzalem kolo ma luzy w zdloz auta

[ Dodano: 04 Lip 2009 19:15 ]
ostatnio robilem ibiza 2001 w gore i ona miala taki wlasnie luz. kolo chodzi tyl przod jakby miala wybite ostro gumy i ten typ tak podobno ma.. w starszych samochodach tak nie ma...
jaki masz samochod?




ja mam golfa z 1999 roku

[ Dodano: 04 Lip 2009 19:17 ]
nie wiem jak te gumy sa prawidlowo zalozone u mnie w zdoz auta jest pelna a po bokach ma luz tzn to wyciecie nie bo niby nie idzie kupic pelnej gumy wozek jest na sztywno slyszalem wiec nie wiem co jeszcze moze byc


gacek

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14226
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » sob lip 04, 2009 19:32

gacekrallyteam pisze:nie wiem jak te gumy sa prawidlowo zalozone u mnie w zdoz auta jest pelna a po bokach ma luz tzn to wyciecie
Chyba powinno być na odwrót,przez to tył wahacza ma luzy na boki,a koło jezdne tył-przód.
Czy mechanik w te tuleje wstawił cienkie tulejki,przez które przechodzi śruba?No chyba,że w MK4 nie występują...


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

gacekrallyteam
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: sob lip 04, 2009 12:50
Lokalizacja: opolskie

Post autor: gacekrallyteam » sob lip 04, 2009 19:43

nie wiem czy wsadzal te cienkie tulejki nie wiem czy to wystepuje, mi tez sie wydaje iz to jest na odwrot zalozone, lecz nie mam dowodu aby to udowodnic meczanikowi

[ Dodano: 04 Lip 2009 19:44 ]
podstawialem deske pod kolo i delikatnie mi ktos podjezdzal na nia ja bylem w kanale i stwierdzilem iz tyl wachacza chodzi na boki jednak gdyby te gumy byly zalozone na odwrot to by tak nie bylo

[ Dodano: 04 Lip 2009 19:49 ]
My Green Madison
mysle iz masz tutaj racje, tak jak i ja tylko jak to udowodnic

[ Dodano: 04 Lip 2009 19:50 ]
My Green Madison
a co te cienkie tulejki dawaja??????? w sumie jak ja patrzylem pod autem to nie ma luzu na srobie mocujacej tylko ta guma chodzi


gacek

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14226
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » sob lip 04, 2009 20:10

gacekrallyteam pisze:tyl wachacza chodzi na boki
Na stówę źle założone tuleje.Trzeba wyprasować,obrócić o 90* i wprasować ponownie.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Toledziak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: ndz lut 22, 2009 00:45
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf MK7.5 Variant
Silnik: DGTE

Post autor: Toledziak » sob lip 04, 2009 20:42

Panowie robiłem wahacze i tak jak napisałem na tulei i wahaczu są znaki które trzeba zgrać. O ile pamiętam to przerwa ma być wzdłuż auta. Zresztą tak jak wspomniałem patrząc na znaki nie da się źle ich założyć, a i żadne dodatkowe tuleje na śruby nie występują.



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » ndz lip 05, 2009 10:54

guma ma dwie strzalki. strzałkama byc skierowana do gumy znajdujacej sie w predniej czesci wahacza.
guma poza strzalkami posiada jedno zgrubienie które ma być sierowane do wewnatrz czyli do sinika( jest po to aby przy hamowaniu to zgrubienie si opieralo i koło nie cofało sie za bardzo.

opisalem tu tuleje starego typu czyli takie jakie było w np golf 3
nowy typ jest chyba zawsze aluminiowe ale nie mam pewności...


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Toledziak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: ndz lut 22, 2009 00:45
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf MK7.5 Variant
Silnik: DGTE

Post autor: Toledziak » ndz lip 05, 2009 11:26

Tak, zgadza się, w mk4 są aluminiowe.



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » ndz lip 05, 2009 23:12

hm. z tego co pamietam brat ma golf 4 98 rok i ma stare zawieszenie. jutro sprawdze. w zawieszeniu aluminiowym ( przynajmniej w tej ibizie nowszej ) jest taki luz jak sie szarpie kolem tył przód ( czyli łapiesz koło i ruszasz nim do przodu i do tyłu) i to jest normalne ( sprawdzane na dwóch ibizach)...

a czy podczas nagłego hamowania słyszysz stuki w zawieszeniu. jesli nie daj sobie spokój...


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Toledziak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: ndz lut 22, 2009 00:45
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf MK7.5 Variant
Silnik: DGTE

Post autor: Toledziak » ndz lip 05, 2009 23:39

Hehe, o aluminiowym zawiasie myslałem że mówisz, że tuleja ma na zewnątrz i wewnątrz aluminiowy pierścień :D Tobie chodzi o wielowahaczowe, mk4 ma zwykłego mcpersona. Źle Cie zrozumiałem.
Ostatnio zmieniony ndz lip 05, 2009 23:40 przez Toledziak, łącznie zmieniany 1 raz.



Zimny Chirurg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: pn cze 22, 2009 21:31
Lokalizacja: Wałbrzych
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Zimny Chirurg » pn lip 06, 2009 00:33

Witam

Jak czytan te niketure fanaberie to az mnie skręca.
Kolego po 1 nie zakładaj nowych tulej tylko wymien na nowe wahacze bo oryginalne sa smiesznie tanie i mówie oryginalne a nie jakies made in china za 50 zł.
Co do luzów to nie ma być prawa zadnych luzów po naprawie zawieszenia i napewno tak jak Ty piszesz ze wzdłuż gabloty. Po 2 zmien mechanika bo musiał spaprać sprawe jak nie potrafi naprawić tak prostej zawiechy jaka jest w ibizie czy golfie 4 generacji to musi być dno z niego.

pozdrawiam

ZC



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 320 gości