Kontrolka cieczy chładzącej
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Kontrolka cieczy chładzącej
Przy jakiej temperaturze płynu chłodzącego powinna zapalić się kontrolka?
Ostatnio zmieniony pt sty 20, 2006 22:41 przez gienek, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Kontrolka cieczy chładzącej
Mi zaczęła mrygać jak sp..ił się czujnik temperatury - był to pierwszy raz gdy ją widziałem "w akcji" na pracującym silnikugienek pisze:Przy jakiej temperaturze płynu chłodzącego powinna zapalić się kontrolka?
był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG
jest Audi A6 C5 2.4+LPG
Dzis miałem dziwne objawy:bodzio_j pisze:Tak na 100% to nie wiem, ale wiatrak włącza się przy ok 100st, to kontrolka pewnie przy ok 110, płyn zaczyna się gotować.
wiem ze mam padniety termostat, temperatura nigdy nie przekraczala w trasie 80 stopni. Dzis nawet na trasie osignela prawie 110 stopni a olej mial 104 jak juz dojechalem na miejsce. Nie właczył sie wentylator a jest na 100% sprawny.
Skoro masz padnięty termostat to wymień jak najszybciej. Objaw rzeczywiście dość dziwny bo skoro silnik nie osiągał 90st tzn, że termostat był cały czas otwarty, a tu nagle 110st. Przy takiej temp wiatrak to już na pewno powinien się włączyć. Sam wiatrak może być dobry ale wyłącznik termiczny mógł paść. A czujniki temp. to czasem pokazują dziwne rzeczy. Jedynym prawdziwym sprawdzianem jest zmierzenie temp termometrem.gienek pisze:Dzis miałem dziwne objawy:
wiem ze mam padniety termostat, temperatura nigdy nie przekraczala w trasie 80 stopni. Dzis nawet na trasie osignela prawie 110 stopni a olej mial 104 jak juz dojechalem na miejsce. Nie właczył sie wentylator a jest na 100% sprawny.
teraz nie wiem czy moge jechac, bo troche strach, dodam ze kontrolka chłodzenia tez sie nie zapalilabodzio_j pisze:Skoro masz padnięty termostat to wymień jak najszybciej. Objaw rzeczywiście dość dziwny bo skoro silnik nie osiągał 90st tzn, że termostat był cały czas otwarty, a tu nagle 110st. Przy takiej temp wiatrak to już na pewno powinien się włączyć. Sam wiatrak może być dobry ale wyłącznik termiczny mógł paść. A czujniki temp. to czasem pokazują dziwne rzeczy. Jedynym prawdziwym sprawdzianem jest zmierzenie temp termometrem.gienek pisze:Dzis miałem dziwne objawy:
wiem ze mam padniety termostat, temperatura nigdy nie przekraczala w trasie 80 stopni. Dzis nawet na trasie osignela prawie 110 stopni a olej mial 104 jak juz dojechalem na miejsce. Nie właczył sie wentylator a jest na 100% sprawny.
-
- Mały gagatek
- Posty: 91
- Rejestracja: sob sty 14, 2006 17:29
- Lokalizacja: Dębica
Jeżeli masz padnięty termostat w ten sposób,że jest cały czas otwarty (chłodnica nagrzewa się) - możesz spokojnie jeździć. Jeżeli nie, a musisz jechać - pootwieraj wszystkie okna i włącz na maxa ogrzewanie z nadmuchemDzis miałem dziwne objawy:
wiem ze mam padniety termostat, temperatura nigdy nie przekraczala w trasie 80 stopni. Dzis nawet na trasie osignela prawie 110 stopni a olej mial 104 jak juz dojechalem na miejsce. Nie właczył sie wentylator a jest na 100% sprawny.
Co do wskazań - najprawdopodobniej pada czujnik.
Temperatura oleju u mnie dochodzi czasem do 108st przy 90st wody
Ostatnio zmieniony śr sty 18, 2006 12:51 przez Amanda, łącznie zmieniany 1 raz.
był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG
jest Audi A6 C5 2.4+LPG
Raczej to bedzie odwrotna sytuacja tak jak napisal Witek_Venta1.8 nie ma duzego obiegu. Wczesniej mialem tak ze sie nie nagrzewal widocznie teraz zaciol sie w innej pozycji. Termostat dzis chyba kupie, jaki najlepiej wg. Was słyszalem, że Wahler jest okAmanda pisze:Jeżeli masz padnięty termostat w ten sposób,że jest cay czas otwarty (chłodnica nagrzewa się) - możesz spokojnie jeździć.Dzis miałem dziwne objawy:
wiem ze mam padniety termostat, temperatura nigdy nie przekraczala w trasie 80 stopni. Dzis nawet na trasie osignela prawie 110 stopni a olej mial 104 jak juz dojechalem na miejsce. Nie właczył sie wentylator a jest na 100% sprawny.
Co do wskazań - najprawdopodobniej pada czujnik.
Temperatura oleju u nie dochodzi czasem do 108st przy 90st wody
Miałem podobny problem w ostatnich dniach w moim MK2. Padnięty termostat wymieniłem na nowy (był sprawny sam sprawdzałem) a problem nie zniknoł, silnik się grzeje, płyn przeszło 100stopni a chłodnica lekko ciepła (dlatego nie włącza się wentylator) Kombinowałem na różne sposoby (pompy, czujniki itp) aż wziołem zaczołem sprawdzać bezpieczniki - miałem spalony bezpiecznik czujnika temperatury, nie wiem ile to ma wspólnego z termostatem (żeby się otwierał, bo powinien tylko pod wpływem samej temperatury) ale po wymianie problem jak ręką odjoł momentalnie wskazówka spadła do 90 stopni i nawet przez chwilkę wentylator popracował.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 248 gości