MK IV 1.8T jak sprawdzic turbine ?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Wojtes3mkIII
- Ma gadane
- Posty: 164
- Rejestracja: śr paź 26, 2005 23:35
- Lokalizacja: Lubuskie
- Kontakt:
MK IV 1.8T jak sprawdzic turbine ?
Witam! chce kupić G4 1.8T. Byłem dzisiaj ogądać jedną sztukę i spodobało mi się ( szkoda tylko że 97r. przebieg 141 tys. + ksiazka serwisowa), ale byłem nieco rozczarowany co do mocy. Jeździłem mk III 2.0 115kM i nie czuć wielkiej różnicy mocy. Zastanawiam się czy może turbina nie siedzi i z tym wiąze sie moje pytanie: jak sprawdzić turbine ?? i drugie pytanie czy gdyby turbina była nieczynna to moc byla by podobna do zwykłego 1.8 ?
mieliśmy ostatnimi czasy w warsztacie 1.8 T w mk4 i powiem Ci ze odpychał sie masakrycznie porownania do 2.0 mk3 85kw nie ma :/ wiec chyba z tą sztuka co pomykałeś było coś nie teges
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=93557&start=0]Co z tymi szybami[/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images21.fotosik.pl/28/f649346d0807a928.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images21.fotosik.pl/28/f649346d0807a928.jpg[/img][/url]
- Wojtes3mkIII
- Ma gadane
- Posty: 164
- Rejestracja: śr paź 26, 2005 23:35
- Lokalizacja: Lubuskie
- Kontakt:
Oj brachu było coś z nim nie tak... jeżdżę GTI 1.8T z 2000r. już rok i MK III 2.0 115kM na kresce wygląda jakby wcale nie ruszał ::P
A tak konkretnie to... 1.8T powinien zaczynać ciągnąć już od 2500 obr./min - gdzieś tam włącza się turbinka. Wtedy przy otwartych szybach powinieneś usłyszeć charakterystyczny syk, ale nie za głośny.
Warto zwrócić uwagę na wydech. Ma prawo puścić szarego dymka przy mocnym depnięciu, w momencie zmiany biegu, ale wiecej raczej nie powinien dymić. Mówię tu o seryjnym silniku z seryjnym softem.
Jeśli chodzi o osiągi to na 2-gim biegu powinieneś osiągnąć jakieś licznikowe 110 km/h, na 3-cim niecałe 170 km/h. Z padniętą turbiną na bank tego nie zrobisz.
No i tak jak pisze sas_gti zawsze można zmierzyć doładowanie, jeśli się nie mylę to w seryjnym powinno dmuchać około 0,8 bara.
Lepiej sobie tego Gofra odpuść i poszukaj lepszego modelu. W książkę serwisową nie wierz póki jej sobie nie potwierdzisz w bazie danych Volkswagena. Jeśli pieczątki są z niemieckich stacji obsługi sprawdzą Ci to w każdym ASO w Polsce...
Trzymam kciuki za udany zakup, bo furka zajefajna - a jeśli miałbym zamienić to tylko na MK5 GTI
A tak konkretnie to... 1.8T powinien zaczynać ciągnąć już od 2500 obr./min - gdzieś tam włącza się turbinka. Wtedy przy otwartych szybach powinieneś usłyszeć charakterystyczny syk, ale nie za głośny.
Warto zwrócić uwagę na wydech. Ma prawo puścić szarego dymka przy mocnym depnięciu, w momencie zmiany biegu, ale wiecej raczej nie powinien dymić. Mówię tu o seryjnym silniku z seryjnym softem.
Jeśli chodzi o osiągi to na 2-gim biegu powinieneś osiągnąć jakieś licznikowe 110 km/h, na 3-cim niecałe 170 km/h. Z padniętą turbiną na bank tego nie zrobisz.
No i tak jak pisze sas_gti zawsze można zmierzyć doładowanie, jeśli się nie mylę to w seryjnym powinno dmuchać około 0,8 bara.
Lepiej sobie tego Gofra odpuść i poszukaj lepszego modelu. W książkę serwisową nie wierz póki jej sobie nie potwierdzisz w bazie danych Volkswagena. Jeśli pieczątki są z niemieckich stacji obsługi sprawdzą Ci to w każdym ASO w Polsce...
Trzymam kciuki za udany zakup, bo furka zajefajna - a jeśli miałbym zamienić to tylko na MK5 GTI
http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=20825
- Wojtes3mkIII
- Ma gadane
- Posty: 164
- Rejestracja: śr paź 26, 2005 23:35
- Lokalizacja: Lubuskie
- Kontakt:
dzięki BPL2324, to mi już troche pomoże, jutro jade jeszcze raz go przetestować, bo nie daje mi to spokoju ta golfina. Zależy mi na nim bo stan auta jest naprawde b.dobry, widać, ze ktoś dbał o niego, silnik suchy i czyściutki jakby miał z 20 tys. zawieszenie super, no i cena jest niezła (19500 PLN). Może jeszcze ktoś ma jakiś w jaki sposób mozna prosto sprawdzić turbine ?
ojej czepiasz sięsas_gti pisze:iekawe co masz mysli piszac ze sie "włączyła" ?
zaczyna ładować, czyż nie? wiadomo, że niżej zmierzysz podciśnienie... potem im wyższe obroty tym bliżej 0,8 bara (jeśli się nie mylę).
chodziło mi o odczuwalny przyrost mocy - u mnie to jakieś 2500 obr/min i im wyżej tym lepiej.
Wojtek: jeśli Golfik taki ładny, a jedynym problemem będzie turbinka to może warto go brać po dobrej cenie i zainwestować w nową... chociaż przy poprawnej eksploatacji nie powinna padać po 140 tys. Poza tym to może być 10 innych powodów - lepiej go dobrze sprawdzić przed zakupem.
Powodzenia!
http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=20825
Witam. jestem od niedawna posiadaczem golfa IV GTI 1.8 T. mam problem tego typu. raz turbina sie zalącza i rwie auto jak szalone juz od ok 2700 obr/min. ( na 2 biegu 115Km/h). a czasem wogole jakby sie nie zalączala. nie wiem co jest grane bo jak dziala to idzie jak burza a jak nie dziala to wogole nic nie slychac nawet charakterystycznego świstu. mam tam założona instalacje LPG (zalozyl ja poprzedni wlasciciel). teraz pytanie czy ta instalacja cos kopci w komputerze ze czasem ta turbina sie zalacza a czasem nie?? bo jak jezdze na benzynie czasem tez nie dziala turbina. czy to wina turbiny?? wiem ze wystepowaly bledy mieszanki po podlaczeniu go przez komputer. no i przeplywomierz (czy cos takiego) byl wymieniany i jest nie orginalny. nie wiem do kogo sie zglosic? czy cos z turbina czy instalacja LPG cos tam robi niedobrego??
- chmurapawel
- Gadatliwa bestia
- Posty: 711
- Rejestracja: wt kwie 08, 2008 14:46
- Lokalizacja: LKR
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 355 gości