Po wymianie płynu chłodniczego.......

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Andrew
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 21:14
Lokalizacja: Jelenia Góra

Po wymianie płynu chłodniczego.......

Post autor: Andrew » pn sty 23, 2006 16:53

Witam
Po wymianie płynu chłodniczego,nie mogę odpalać na samym gazie,
podobno zapowietrzony jest układ chłodzenia.Odpalanie na benzynie jest
ok.Golf 1.8L z 92r.Jesli to ta przyczyna ,jak mam odpowietrzyć?
Z góry dzieki za pomoc.
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
krzysio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 231
Rejestracja: pn sie 15, 2005 06:53
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzysio » pn sty 23, 2006 16:57

A odpalanie na gazie ma jakiś związek z płynem chłodniczym? Bo u mnie odpala na gazie tylko jak ciepły(nawet w lato)


[you] dobrze że jeździsz vw

fend18
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 295
Rejestracja: pt lis 04, 2005 15:01
Lokalizacja: Gorzów

Post autor: fend18 » pn sty 23, 2006 17:27

krzysio pisze:A odpalanie na gazie ma jakiś związek z płynem chłodniczym? Bo u mnie odpala na gazie tylko jak ciepły(nawet w lato)
oczywiscie ze ma, przeciez parownik jest ogrzewany przez plyn, brak plynu to parownik bardzo szybko zamarza, szytwnieja membrany i prawdopodobienstwo uszkodzenia znacznie wzrasta i uniemozliwia rozruch na gazie

andrew: tu masz o odpowietrzaniu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... wietrzenie jest to jeden z wielu watkow bo troche tego bylo



Awatar użytkownika
krzysio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 231
Rejestracja: pn sie 15, 2005 06:53
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzysio » pn sty 23, 2006 19:25

Tyle, że nie wiem co to parownik :bigok:


[you] dobrze że jeździsz vw

kkasper
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: pt wrz 02, 2005 10:53
Lokalizacja: SB
Kontakt:

Post autor: kkasper » pn sty 23, 2006 19:51

Parownik to taka największa (poza zbiornikiem) część instalacji gazowej, jest wpięty w układ chłodzenia aby przepływał przez niego ciepły płyn chłodniczy



Kosior
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: pn gru 05, 2005 19:33
Lokalizacja: łowicz/głowno
Kontakt:

Post autor: Kosior » pn sty 23, 2006 20:16

Odpalać powinno się na gazie,jest niska temperatura więc gaz potrzebuje się podgrzać .Odpowietrzać układ powinien się w zasadzie sam. sprubój dolać płynu i zaobserwować czy nie ubywa płynu.



fend18
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 295
Rejestracja: pt lis 04, 2005 15:01
Lokalizacja: Gorzów

Post autor: fend18 » pn sty 23, 2006 21:45

Kosior pisze:Odpalać powinno się na gazie,jest niska temperatura więc gaz potrzebuje się podgrzać .Odpowietrzać układ powinien się w zasadzie sam. sprubój dolać płynu i zaobserwować czy nie ubywa płynu.
chyba na benzynie chciales powiedziec, na gazie nie zaleca sie odpalania, choc jak jest pare stopni powyzej zera to tylko na gazie odpalam



Awatar użytkownika
Andrew
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 21:14
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Andrew » pn sty 23, 2006 22:18

Dzieki za pomoc, ale widzę że ile osób tyle opinii :grin:
Pozdrowienia z Jel. Góry



borys1966
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: wt sty 10, 2006 16:45
Lokalizacja: małopolska

Post autor: borys1966 » pn sty 23, 2006 22:26

odpowietrzanie przeprowadzasz w ten sposób że :odpalasz silnik na benzynie i niech sobie pracuje aż załączy sie wentylator Gorąca ciecz przepłynie przez cały układ i wypchnie resztki powietrza do zbiorniczka wyrównawczego



Awatar użytkownika
krzysio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 231
Rejestracja: pn sie 15, 2005 06:53
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzysio » sob sty 28, 2006 13:21

no to mam pytanie: parownik=reduktor? (takie włoskie kupa okrągłe?)


[you] dobrze że jeździsz vw

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » sob sty 28, 2006 13:28

krzysio pisze:no to mam pytanie: parownik=reduktor? (takie włoskie kupa okrągłe?)
Co prawda na gazie się nie znam, ale....gaz w butli jest pod ciśnieniem w stanie płynnym a do spalania musi być w stanie gazowym. Czyli trzeba zredukować ciśnienie i odparować, tak więc myślę, że parownik i reduktor to to samo.
Jeśli nie to niech ktoś poprawi.



fibolek

Post autor: fibolek » sob sty 28, 2006 13:43

bodzio_j masz rację.Parownik(reduktor) spełnia taką właśnie funkcę ora ogrzania gazu(wstępnego) bo gdyby trafiał bezpośrednio po zredukowaniu to by świece pozamarzać mogły itp. itd.
A auto powinno się odpalać tylko i wyłącznie na paliwie a nie na gazie.Chyba że temperatura silnika przekracza bodajże 22 czy 26 stopni celcjusza.A otoczenia 22 stopnie.



Awatar użytkownika
Red Spider
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: ndz kwie 10, 2005 09:59
Lokalizacja: Bialystok

Post autor: Red Spider » sob sty 28, 2006 13:47

borys1966 pisze:odpowietrzanie przeprowadzasz w ten sposób że :odpalasz silnik na benzynie i niech sobie pracuje aż załączy sie wentylator Gorąca ciecz przepłynie przez cały układ i wypchnie resztki powietrza do zbiorniczka wyrównawczego
dokladnie !!! to jest prawdziwa porada !!! - tak powinno sie robić zawsze po wymianie płynu chłodzącego !!! :okej:

[ Dodano: Sob Sty 28, 2006 12:50 ]
Dokladna temperatura wystarczająca do zalączenia gazu to 16-17 stopni celsjusza !!! :okej:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 258 gości