czujnik czy termostat

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

pawel1985x
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: czw paź 23, 2008 20:40
Lokalizacja: milicz

czujnik czy termostat

Post autor: pawel1985x » sob cze 27, 2009 14:24

witam dzisiaj rano podlaczylem Vag silnik blok 7 wartosci podobne. Na zegarach temp 17 st .Na wagu powietrza 17.2 paliwa 18 i chlodniczy tez 18.Wiec niby ok.Nastepnie proba nagrzania silnika wskazowka pokazuje 90 st zas w vagu widoczne maks 78.Dodam ze wez od chlodnicy gorny goracy dolny lekko cieply roznica ciepla w dotyku ogromna .Czy ma ktos pomysl co jest nie tak?dodam ze za dziada nie moglem nagrzac autka nawet do 80st.i jeszcze pytanie jakie moze miec konsekwencje jazda na niedogrzanym silniku bo dodam ze chyba sporo czasu tak jezdzilem bo zawsze bylo 90 na wskazowce a cos mnie tknelo aby to sprawdzic



stempel72
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: pt mar 24, 2006 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: stempel72 » sob cze 27, 2009 14:30

Na początek wymień termostat. Silnik niedogrzany napewno ciut więcej pali. U Ciebie nie jest to jakieś duże niedogrzanie, więc nie powinno zaszkodzić silnikowi.


VR6 + STAG 300

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob cze 27, 2009 14:36

zanim się weźmiesz za wymianę termostatu to porównaj wskazania temp. z pola 4 grupy 007 w 01 Engine ze wskazaniami z pola 1 grupy 003 w 17 Instruments - przy sprawnych obydwu czujnikach tj. G62 i G2 powinny być one identyczne lub zbliżone (wtedy termostat nadaje się do wymiany) a jeśli nie będą to walnięty jest jeden z tych dwóch czujników umieszczonych w jednej obudowie.


Obrazek

pawel1985x
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: czw paź 23, 2008 20:40
Lokalizacja: milicz

Post autor: pawel1985x » sob cze 27, 2009 14:44

Sztomel pisze:zanim się weźmiesz za wymianę termostatu to porównaj wskazania temp. z pola 4 grupy 007 w 01 Engine ze wskazaniami z pola 1 grupy 003 w 17 Instruments - przy sprawnych obydwu czujnikach tj. G62 i G2 powinny być one identyczne lub zbliżone (wtedy termostat nadaje się do wymiany) a jeśli nie będą to walnięty jest jeden z tych dwóch czujników umieszczonych w jednej obudowie.



a mozna to porownac na zimnym silniku np tak jak teraz stoi na parkingu czy musze go grzac?bo w sumie jak nie trzeba to zaraz bym poszedl i porownal



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob cze 27, 2009 14:49

porównać te wartości temperatur możesz w każdej chwili nawet jak silnik jest zimny po dłuższym postoju a nawet przez dłuższy czas podczas jazdy również możesz je na bieżąco monitorować - sprawdzenia w każdych warunkach temperaturowych silnika będzie bardziej miarodajne - bierz Vaga i idź do samochodu.


Obrazek

pawel1985x
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: czw paź 23, 2008 20:40
Lokalizacja: milicz

Post autor: pawel1985x » sob cze 27, 2009 15:09

Sztomel pisze:porównać te wartości temperatur możesz w każdej chwili nawet jak silnik jest zimny po dłuższym postoju a nawet przez dłuższy czas podczas jazdy również możesz je na bieżąco monitorować - sprawdzenia w każdych warunkach temperaturowych silnika będzie bardziej miarodajne - bierz Vaga i idź do samochodu.


a wiec temperatura w engine pole 4 blok 007 59st w zegarach blok 003 pole pierwsze 58 st czyli termostat siedzi?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 265 gości