Podgrzewacz zasysanego powietrza golf III

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

borys1966
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: wt sty 10, 2006 16:45
Lokalizacja: małopolska

Podgrzewacz zasysanego powietrza golf III

Post autor: borys1966 » pn sty 23, 2006 17:51

Czy ktoś wie czy podgrzewacz zasysanego powietrza ma wpływ na zapalanie samochodu w zimie. Mam taki problem gdy auto stoi na polu niechce odpalić tzn. odpala za 4-6 razem. Załapie i gaśnie. Akumulator jest nowy , więc iskra jest dobra.



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » pn sty 23, 2006 17:56

Na sam rozruch raczej nie. On będzie miał znaczenie po nagrzaniu się kolektora wydechowego, więc po kilkunastu sekundach od momentu zapalenia silnika.


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

greg

Post autor: greg » pn sty 23, 2006 18:47

borys1966 pisze:Mam taki problem gdy auto stoi na polu
widać - człowieka z okolic Krakowa - podgrzewacz zasysanego powietrza czyli rura połączona z kolektorem wydechowym a raczej blachą nad nim i obudową filtra powietrza nie powinien miec wpływu na odpaanie tak jak pisze "czyś". to że akumulator jest nowy nie oznacza że iskra jest dobra - obejrzyj kopółkę i palec...



borys1966
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: wt sty 10, 2006 16:45
Lokalizacja: małopolska

Post autor: borys1966 » pn sty 23, 2006 18:57

nie, nie, chyba sie nie zrozumieliśmy . Mnie chodzi o podgrzewacz powietrza tzw. jeż który znajduje sie na kolektorze dolotowym a w zespole wtryskowym jest jeszcze czujnik zasysanego powietrza. Jest to zespół wtryskowy Bosch Mono-Motronic z 94 r. Nigdzie nie mogę znaleść informacji na temat tej części ale wynika z tego że ma on za zadanie podgrzanie powietrza podczas wtrysku paliwa.

[ Dodano: Pon Sty 23, 2006 19:49 ]
czyżby nikt nieznał tego tematu ?



greg

Post autor: greg » pn sty 23, 2006 20:54

borys1966 pisze:czyżby nikt nieznał tego tematu ?
faktycznie Cię nie zrozumiałem - podgrzewacz mieszaniki fdaktycznie służy do rozruchu i jak trupek to na mrozach będziesz miał problem. a nie możesz rozebrać by się do niego dostać? Przekręć stacyjkę i zobacz czy dział - ewntualnie trzeba by sprawdzić czy dochodzi do niego napięcie.



Awatar użytkownika
Arcturus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 473
Rejestracja: śr sie 03, 2005 14:06
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: Arcturus » pn sty 23, 2006 21:08

greg pisze:widać - człowieka z okolic Krakowa -
No widze ze "wielkie panstwo" przeglada forum co we dworze mieszka i wychodzi tez na dwór :rotfl:



greg

Post autor: greg » pn sty 23, 2006 21:25

Arcturus pisze:tez na dwór
no qrcze u nas się tak mówi - jak brat się przeprowadził do miasta Kraka to miałem ubaw z tekstów typu "wieje na polu" "idę na pole" - a ja qr*** masz tylko 10arów - jakie pole???



jusci
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: czw paź 07, 2004 18:25
Lokalizacja: Zamość LZ
Kontakt:

Post autor: jusci » pn sty 23, 2006 21:28

Może sypnął ci się czujnik sterujący podgrzewaniem kolektora. U mnie w RP to jest czerwony czujnik


pozdro!

borys1966
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: wt sty 10, 2006 16:45
Lokalizacja: małopolska

Post autor: borys1966 » pn sty 23, 2006 22:39

ten czujnik to jest ten w zespole wtryskowym? Ale chyba trzeba będzie faktycznie rozebrać cały układ wtrysku i sprawdzić czy ten `` jeż `` grzeje i czy dochodzi napięcie. Spotkałem się jeszcze z głosami że wpływ na to może mieć czujnik temp. płynu chłodzącego ??? Czyżby miał coś wspólnego z uruchamianiem silnika ( może błędny odczyt danych o temperaturze?)



greg

Post autor: greg » pn sty 23, 2006 22:44

borys1966 pisze: czujnik temp. płynu chłodzącego
to włąsnie ten czujnik o którym wyżej napisał "jusci" jemu właśnie chodziło o czujnik temperatury który tym steruje- nie wiem jak w twoim przypadku czy masz jeden czujnik czy dwa...

[ Dodano: Pon Sty 23, 2006 9:48 pm ]
wg ETKA masz jeden - czrano-żółty . Ale zacznij jednak od "jeżyka"



borys1966
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: wt sty 10, 2006 16:45
Lokalizacja: małopolska

Post autor: borys1966 » pn sty 23, 2006 22:57

ok dzięki za pomoc tylko zaczne sprawdzać jak sie troszku ociepli bo teraz nawet w garażu ręce marzną. Jeśli chodzi o czujnik to będzie jeden w trójniku tam gdzie jest termostat.
A nie wiesz gdzie można załatwić ten program ETKA? Niezła rzecz wszystkie części.



Awatar użytkownika
kudemac
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: sob maja 07, 2005 00:42
Lokalizacja: świdnik
Kontakt:

Post autor: kudemac » pn sty 23, 2006 23:02

a czy taki podggrzewacz jest mk2jak tak to gdzie i jak to sprawdzic



greg

Post autor: greg » pn sty 23, 2006 23:14

kudemac pisze:a czy taki podggrzewacz jest mk2jak tak to gdzie i jak to sprawdzic
jakbyś napisał jaki masz silnik to by nam to ułatwiło sprawę... albo w swoich danych wpisz literowy kod silnika



borys1966
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: wt sty 10, 2006 16:45
Lokalizacja: małopolska

Post autor: borys1966 » pn sty 23, 2006 23:18

Program ETKA ale po rosyjsku może sie komuś sprzyda http://etka.auto2.ru/



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 242 gości