uciekający płyn

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

horian
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: pt gru 30, 2005 00:53
Lokalizacja: Poznań

uciekający płyn

Post autor: horian » pn sty 23, 2006 16:28

Przez zbiorniczek wyrównawczy ucieka mi płyn chłodniczy. Jest to możliwe że termostat mi zamarzł i się nie otwiera - temperatura płynu wynosi 110 stopni. Cały układ jest "pod ciśnieniem" - węże są twarde.



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pn sty 23, 2006 16:30

horian pisze:Przez zbiorniczek wyrównawczy ucieka mi płyn chłodniczy. Jest to możliwe że termostat mi zamarzł i się nie otwiera - temperatura płynu wynosi 110 stopni. Cały układ jest "pod ciśnieniem" - węże są twarde.
Jeśli masz płyn to raczej nie zamarzł tylko się zawiesił, na Twoje nieszczęście w pozycji zamkniętej. Prawdopodobnie do wymiany



horian
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: pt gru 30, 2005 00:53
Lokalizacja: Poznań

Post autor: horian » pn sty 23, 2006 16:35

Zawiesił się - tzn że już z nim nic nie można zrobić? Wymieniełem go 2 tygodnir temu



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pn sty 23, 2006 16:38

Nie można jednoznacznie powiedzieć czy na pewno do wymiany. Może przy niskiej temp. zablokował się i odpuści, ale to mało prawdopodobne - powinien po nagrzaniu silnika puścić płyn na duży obieg. A jakiej marki założyłeś?



Awatar użytkownika
krzysio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 231
Rejestracja: pn sie 15, 2005 06:53
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzysio » pn sty 23, 2006 17:00

A da się coś zrobił z termostatem zablokowanym przy otwartym obiegu?


[you] dobrze że jeździsz vw

horian
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: pt gru 30, 2005 00:53
Lokalizacja: Poznań

Post autor: horian » pn sty 23, 2006 18:28

VERNET - podobno dobra firma - ehh



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pn sty 23, 2006 18:45

Wahler- to dobra firma.



wara99

Post autor: wara99 » pn sty 23, 2006 19:43

bodzio_j pisze:Wahler- to dobra firma.
jak bylem w inter carsie i powiedzialem ze vernet to lipa to gostek mnie wysmial i powiedzial ze to jedna z lepszych firm francuskich, to jest poprostu loteria . wahlery tez pewnie w 100% nie sa idealne .



horian
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: pt gru 30, 2005 00:53
Lokalizacja: Poznań

Post autor: horian » wt sty 24, 2006 14:16

Zmieniełem termostat i cały czas to samo - płyn wylewa się przez zbiorniczek wyrównawczy. Diagnoza to uszczelka pod głowicą. Ale ja do tej teorii nie jestem przekonany ze względu na brak wydostających sie bąbli powietrza w zbiorniku. Czy można to inaczej sprawdzić? A jakie są objawy źle działającej pompy wodnej?



Awatar użytkownika
Pabloss
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 224
Rejestracja: sob lut 05, 2005 22:08
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: Pabloss » wt sty 24, 2006 14:22

A masz z zbiorniku wyrównawczym olej. Jaki masz zbiornik czysty czy trochę czarny ????? ja mam trochę czarny i też mówią mi że to uszczelka pod głowicą. Zbiornik wyczyściłem (na tyle na ile sie dało) i nie obserwuje aby zachodził olejem. Może to pozostałości po awarii poprzedniego właściciela ?????????



fend18
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 295
Rejestracja: pt lis 04, 2005 15:01
Lokalizacja: Gorzów

Post autor: fend18 » wt sty 24, 2006 14:39

krzysio pisze:A da się coś zrobił z termostatem zablokowanym przy otwartym obiegu?
da sie trzeba wymienic i bedzie ok

horian: ale puszcza Ci termostat na duzy obieg? czy weze do chlodnicy sa zimne, mozesz tez zlozyc wszystko bez termostatu i wtedy zobaczyc, mozliwe ze ktorys waz sie przytkal jakims syfem i nie moze go plyn przepchac, albo masz zapowietrzony uklad, z nagrzeniwcy idzie cieple powietrze?



horian
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: pt gru 30, 2005 00:53
Lokalizacja: Poznań

Post autor: horian » wt sty 24, 2006 15:34

Kupiłem nowy termostat sprawdziłem go był ok i wymieniłem. Zalałem płynem i właczyłem silnik przy temp 95 stopni termostat otworzył obieg na duży włączył sie wentylator. Podejrzewam że termostat sie zamknął ... i już drugi raz sie nie otworzył.Przy temp 100 stopni płyn wyrzuciło przez zbiorniczek wyrównawczy. Nowa diagnoza dostało sie powietrze do układu i przez to termostat sie nie otworzył - wina uszczelka. Tylt tylko że ja nie mam "typowych" objawów - babelki w zbiorniczku, olej w płynie i odwrotnie. Nagrzewnica nie grzeje bo przypuszczam że jest zapowietrzona, po drugie zawsze mam ubytek płynu ze względu na wylewy no i według diagnozy powietrze (spaliny) zapowietrzają układ. Co o tym myslisz to jest uszczelka czy nie Ten problem pojawił się po niedzieli i po nocy -27 stopni



Awatar użytkownika
mr_simon
..::INTRUDER::..
..::INTRUDER::..
Posty: 509
Rejestracja: pn lut 07, 2005 13:52
Lokalizacja: Dębno
Kontakt:

Post autor: mr_simon » wt sty 24, 2006 15:40

horian pisze:Przez zbiorniczek wyrównawczy ucieka mi płyn chłodniczy. Jest to możliwe że termostat mi zamarzł i się nie otwiera - temperatura płynu wynosi 110 stopni. Cały układ jest "pod ciśnieniem" - węże są twarde.
A masz instalację gazową?


Volskwagen - Das Auto.

horian
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: pt gru 30, 2005 00:53
Lokalizacja: Poznań

Post autor: horian » wt sty 24, 2006 20:11

tak ale obecnie jezdżę tylko na benzynie zer wzgl na brak grzania kolektora - to ma coś do rzeczy ?????



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 467 gości