odcięcie prądu elektrozaworu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
miras82
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: sob mar 18, 2006 16:00
Lokalizacja: kraśnik
Kontakt:

odcięcie prądu elektrozaworu

Post autor: miras82 » czw cze 25, 2009 11:20

noszę się z zamiarem odcięcia prądu na elektrozawór przy pompie wtryskowej (PASSAT B5 AFN)(cel antykradzieżowy)
moje pytanie brzmi: czy w przypadku kiedy ukrytym przyciskiem nie włączę prądu na elektrozawór nie wywali mi błędów?
czy ktoś takie coś experymentował?
znacie jakieś ciekawsze rozwiązania dotyczące zabezpieczenia TDI przed kradzieżą? jeśli tak to proszę info na email mirek82@op.pl

z góry wielkie dzięki


mirek

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » czw cze 25, 2009 14:02

Też mam zamiar zrobić coś takiego ale w golfie mkIV TDI. Moim zdaniem wywali błędy na 90%. Dlatego robię odciącie w dwóch miejscach - tego zaworu i odcięcie sygnału +12V po stacyjce do komputera silnika. Wtedy błędów nie wywali. Dość dobrym rozwiązaniem byłoby takie podłaczenie tego odcięcia, aby jednocześnie odłączając zawór podłączało go do masy - tylko ta blokada musi mieś wtedy styk przełączny.
Nie wiem dokładnie, jak jest w pasku, ale podejrzewam, że podobnie jak w golfie - tam jest jeszcze taki przekaźnik który sterowany jest przez ECU - podaje zasilanie na wiele czujników i elementów wykonaczych. Dobrze by było też tam zrobić blokadę - na wyjściu tego przekaźnika - i podobnie, jak z zaworem, żeby zwierało to do masy. Jeżeli takie odcięcie byłoby zrobione gdzieś "w głębi" - niewidoczne na pierwszy rzut oka, to odpalenie takiego samochodu zajeło by trochę czasu....



jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: jeryk10 » czw cze 25, 2009 16:24

Odlaczysz zawor na popie i co to da Zlodziej przychodzi kawalek kabelka bierze laczy z plusem akumulatora drugi do zaworku i odjezdza Te cwaniaki wszystko wiedza jakie sa odciecia Jak kolega pisze sterownik odetni jego zasilanie po stacyjce



Awatar użytkownika
miras82
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: sob mar 18, 2006 16:00
Lokalizacja: kraśnik
Kontakt:

Post autor: miras82 » czw cze 25, 2009 16:43

tak, zgadza się ale podłaczenie + do pompy nie zajmie złodziejowi 1 s. tylko wydaje mi się, że co namniej 10sek. a chyba o to chodzi.
jak bedzię miał czas to nic nie pomoże - i tak weźmie co by nie było porobione
ale zauważ, że nie o to pytam- co to da? tylko przeczytaj dokładnie post: czy nie wywali błędów....???? a bicie piany? czy ja wiem? pomoże???? chyba nie!!!


mirek

jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: jeryk10 » czw cze 25, 2009 17:00

Nie bije piany odbieram to normalnie Na 100% nie wywali bledu jak odetniesz sterownik jego zasilanie po stacyjce



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » czw cze 25, 2009 17:46

to ja coś wtrącę do tematu
błąd wywali na 100%
a jeżeli chodzi o odcięcie zasilania ECU ... podłączasz + pod n109 i zasilasz ECU od d.py strony
to tyle :P



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » czw cze 25, 2009 17:50

Dlatego pisałem o styku przełacznym i zwarciu do masy - wtedy popali bezpeczniki :) - i nie odjedzie.
Ostatnio zmieniony czw cze 25, 2009 17:51 przez Lipek81, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » czw cze 25, 2009 17:54

Lipek81 pisze:Dlatego pisałem o styku przełacznym i zwarciu do masy - wtedy popali bezpeczniki :) - i nie odjedzie.
ECU jest zabezpieczony na zwarcia ...



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » czw cze 25, 2009 18:06

damcio151, nie rozumiesz - co z tego, że jest zabezpieczone? ECU się nic nie stanie.

Po pierwsze - odcięcie się robi na przewodzie idącym do danego, konkretnego urządzenia - np. +12V po stacyjce, które zasila ECU. Ważne jest, żeby ten przewód dalej, za blokada już się nie rozgałęział - tylko szedł prosto np. do ECU. Ten sposób polączenia eliminuje zasilenie czegoś "od tyłu". Gdyby jednak ktoś był bardzo waleczny i uparty i chciał zasilić ECU bezpośrednio z aku - to ma nastepny problem, bo styk przełaczny, o którym piszę łączy pin na któy normalnie podaje się zasilanie ECU - z masą. Natomiast przewód od stacyjki pozostaje odłączony. No i jest problem wtedy z zasileniem czegoś "od tyłu" - bo jak podłączysz +12V pod linię, która zasila ECU, to masz zwarcie - bo ta linia jest połączona z masą.

A co do robiania różnego typu odcięć - dużym błędem jest np. robienie odcięcia na przewodzie idącym ze stacyjki - wystarczy zewrzeć odpowiednie bezpieczniki w skrzynce i po temacie. Natomiast, jeżeli odcięcie robi się na przewodzie idącym do danego urządzenia - jest juz trudniej - po drodze nie ma żadnych elementów, pinów, wtyczek, na które można podać +12V - nie ma gdzie się podłaczyć. Można co prawda szukać przewodu w wiązce, odciąć go i podłaczyć do +12V - ale ile to czasu... Już kiedyś z reszta pisałem na ten temat w innych postach. Wydaje mi się, że ta metoda jest dość skuteczna, w prawidłowo zrobionej instalacji jakoś nie widzę metody na szybkie obejście tego. Przynajmniej ja nie mam na to pomysłu.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 455 gości