Central na pilota-jak podlaczyc kierunki
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- marekos
- Mały gagatek
- Posty: 124
- Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 11:48
- Lokalizacja: Lubelskie
- Kontakt:
W moim zestawie do zdalnego sterowania centralnym zamkiem były dwa przewody do kierunków więc nie miałem problemu. W przypadku jednego kabelka do kierunków należy koniecznie połączyć obie strony przez te diody tak jak napisałem wcześniej. Według mnie nie ma takiej możliwości aby połączyć to bez tych diod, bo tym punkcie połączeniowym połączą się obwody lewego kierunku i prawego i wtedy jak włączysz którykolwiek kierunek to zaświecą się obie strony czyli tak jak świecą awaryjne.
[img]http://img113.imageshack.us/img113/6610/img23312uz2.jpg[/img]
bzdury piszesz ja nie mam diód i nlormalnie działają kierunkimarekos pisze:Według mnie nie ma takiej możliwości aby połączyć to bez tych diod, bo tym punkcie połączeniowym połączą się obwody lewego kierunku i prawego i wtedy jak włączysz którykolwiek kierunek to zaświecą się obie strony czyli tak jak świecą awaryjne.
...
- marekos
- Mały gagatek
- Posty: 124
- Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 11:48
- Lokalizacja: Lubelskie
- Kontakt:
Nie porzecze że Ci nie działają, po prostu miałeś szczęście i podłączyłeś w takie miejsce w którym to akurat tak działa, bo instalacja elektryczna w samochodzie to bardzo skomplikowany twór i czasami bardzo dziwnie się zachowuje. Ja dalej się upieram że jak podłączać to tylko przez te diody to dla bezpieczeństwa instalacji, a koszt niewielki dwie diody to chyba 50gr kosztują. Podłączenie tego w taki sposób jak Ty opisujesz uważam za druciarstwo, i jestem zdecydowanym przeciwnikiem takich samoróbek.misiek10111 pisze:bzdury piszesz ja nie mam diód i nlormalnie działają kierunkimarekos pisze:Według mnie nie ma takiej możliwości aby połączyć to bez tych diod, bo tym punkcie połączeniowym połączą się obwody lewego kierunku i prawego i wtedy jak włączysz którykolwiek kierunek to zaświecą się obie strony czyli tak jak świecą awaryjne.
Diody sa po to zeby zabezpieczac centralke przed podawaniem napiecia oraz przed ingerencja jednego kierunku na drugi...ogolnie trzeba je montowac zeby byl porzadek i zeby nie bylo watpliwosci...moga byc tez centralki ktore maja wbudowane diody i wtedy faktycznie na przewodach ich nie ma...ale w instalacji sa...moze misiek10111 wlasnie taka ma i nawet nie wie ze ma diody...
Do kierunkow mozna sie podpiac bezposrednio pod maska do przewodow idacych do zarowek (do kazdej strony osobno), albo tak jak ja to zrobilem- do przelacznika awaryjnych...pod spodem trzeba znalezc przewody odpowiedzialne za kazda ze stron i tam sie podpiac...w tej chwili nie pamietam ktore to przewody ale jak sie wezmie miernik to sprawdzenie trwa minute- ja wyjalem przelacznik najpierw miernikiem sprawdzilem na kostce gdzie jest zasilanie...i potem majac przelacznik w reku wlaczylem go i sprawdzilem z ktorymi pinami zwierana jest noga +12...o ile dobrze pamietam takich pinow jest tylko dwa i wlasnie one sa odpowiedzialne za kierunkowskazy- mozna to sprawdzic wkladajac w kostke kawalek druta miedzy zasilaniem a jednym z tych przewodow- wtedy ktoras ze stron bedzie sie swiecic non stop...
Dalej to juz tylko kwesia podpiecia sie do tych przewodow...
Do kierunkow mozna sie podpiac bezposrednio pod maska do przewodow idacych do zarowek (do kazdej strony osobno), albo tak jak ja to zrobilem- do przelacznika awaryjnych...pod spodem trzeba znalezc przewody odpowiedzialne za kazda ze stron i tam sie podpiac...w tej chwili nie pamietam ktore to przewody ale jak sie wezmie miernik to sprawdzenie trwa minute- ja wyjalem przelacznik najpierw miernikiem sprawdzilem na kostce gdzie jest zasilanie...i potem majac przelacznik w reku wlaczylem go i sprawdzilem z ktorymi pinami zwierana jest noga +12...o ile dobrze pamietam takich pinow jest tylko dwa i wlasnie one sa odpowiedzialne za kierunkowskazy- mozna to sprawdzic wkladajac w kostke kawalek druta miedzy zasilaniem a jednym z tych przewodow- wtedy ktoras ze stron bedzie sie swiecic non stop...
Dalej to juz tylko kwesia podpiecia sie do tych przewodow...
ty chyba nie wiesz co piszesz, w instrukcji montazu tak było napisane to tak podłączyłem, aco do diód to powtarzam jeszcze raz to są diody zaporowe, montuje je się po to ze gdyby poszło jakieś zwarcie ze str. kierunkowskazów to dioda ma za zadanie zatrymać prąd zwarcia żeby nie spaliło centralki, a skoro ty masz burdel w instalacji że możesz dostać zwarcia w instalacji na kierunkach, to jest dopiero druciarstwo i samoróbkamarekos pisze:Podłączenie tego w taki sposób jak Ty opisujesz uważam za druciarstwo, i jestem zdecydowanym przeciwnikiem takich samoróbek.
...
- marekos
- Mały gagatek
- Posty: 124
- Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 11:48
- Lokalizacja: Lubelskie
- Kontakt:
Bo te diody nie sa po to żeby zabezpieczyć centrlake przed zwarciem tylko po to aby oddzielić obwód lewego kierunku od prawego, tak jak pisąłem już dwa razy i tak jak pisał dukem. Taka dioda nic nie pomoże jak będzie zwarcie do masy ponieważ pracuje w kierunku przewodzwenia a nie w kierunku zaporowym. Nie wiem co za centralke ma misiek10111, bo ostanio takich centralek wysypało jak grzybów po deszczu i jeden sa bardziej doskonalsze od innych, ale moge powiedzieć że w każdym przypadku musi być separacja obwodu prawego kierunku od lewego i tu nie ma dyskusji. I właśnie tą separację wprowadząją te diody. Dodatkowo moge napisać jak jest w mojej centralce, wychodzą dwa przewody na kierunki jeden na lewy drugi na prawy i nie są ze sobą w zaden sposób połączone, nie ma przejści, konstruktor tej centralki zastosował dwusekcyjny przekaźnik aby obie strony kierunkowskazów były od siebie odzielone jedna sekcja steruje prawym druga lewym. Gdyby można było połączyć tak sobie obwódy obydwu kierunkowskazów nie zadawał by sobie tyle trudu tylko wstawił mniejszy pojedynczy przekaźnik. Można również podłaczyć tak jak napisał frytek43 przez dwa przekaźniki lub przez jeden dwusekcyjny.
[img]http://img113.imageshack.us/img113/6610/img23312uz2.jpg[/img]
Przerabiałem to niedawno http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=33264
z ta różnicą że w mk II. Jeśli masz jeden kabelek wyprowadzony z centralki to powinieneś zamontować te diody gdyż przy włączeniu lewgo kierunku bedzi ci tez mrygał prawy i popali sie wszystko w holere (jeśli podłączysz sie pod kierownicą w przewdy o kolorach czarno-białym i czarno-zielonym) polutuj diodki podepnij sie pod kierownicą i po sprawie.
Pozdro 1600
z ta różnicą że w mk II. Jeśli masz jeden kabelek wyprowadzony z centralki to powinieneś zamontować te diody gdyż przy włączeniu lewgo kierunku bedzi ci tez mrygał prawy i popali sie wszystko w holere (jeśli podłączysz sie pod kierownicą w przewdy o kolorach czarno-białym i czarno-zielonym) polutuj diodki podepnij sie pod kierownicą i po sprawie.
Pozdro 1600
[url=http://imageshack.us][img]http://img514.imageshack.us/img514/7067/lubuskamj2wr1.jpg[/img][/url]
póżniej wstawię zdjęcie z mojej instrukcjiMaciosław pisze:Prosze bardzo. Jak ktos chce to poczyta. powinno wiele ułatwić
[ Dodano: 06-01-23, 12:34 ]
ja mam już 4 lata tą centralkęmarekos pisze:Nie wiem co za centralke ma misiek10111, bo ostanio takich centralek wysypało jak grzybów po deszczu i jeden sa bardziej doskonalsze od innych
...
Mozliwe ze ma wbudowane diody albo dwusekcyjny przekaznik...na 100% musi byc jakies oddzielenie...tego jestem pewien...
U mnie jest tak ze z centralki wychodzi jeden przewod...i jest trojnik z dwoch diod...i dalej sa juz dwa oddzielne przewody do kierunkow...
Czekam bo sam jestem ciekaw...podaj moze jeszcze dokladnie typ centralki albo chociaz producenta...moze mi sie uda jakis schemat wygrzebac...misiek10111 pisze:póżniej wstawię zdjęcie z mojej instrukcji
U mnie jest tak ze z centralki wychodzi jeden przewod...i jest trojnik z dwoch diod...i dalej sa juz dwa oddzielne przewody do kierunkow...
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Na tym obrazku od misiek10111 jest alarm z dwoma kablami na kierunki, diody niepotrzebne.
rafi1985 masz jeden kabel. Bierzesz dwie diody. Jak nie wiesz które ich końce sa które to sprawdzasz jakims próbnikiem w która stronę prąd puszczają. Maja puszczać od alarmu do kierunków a nie w druga stronę. Od strony alarmu obie diody łączysz i podłączasz do kabla alarmu. Drugie końce dołączasz do kabli kierunków jak masz na tym schemacie od Maciosława. Nie wiem jak to mozna łatwiej wyklarować.
rafi1985 masz jeden kabel. Bierzesz dwie diody. Jak nie wiesz które ich końce sa które to sprawdzasz jakims próbnikiem w która stronę prąd puszczają. Maja puszczać od alarmu do kierunków a nie w druga stronę. Od strony alarmu obie diody łączysz i podłączasz do kabla alarmu. Drugie końce dołączasz do kabli kierunków jak masz na tym schemacie od Maciosława. Nie wiem jak to mozna łatwiej wyklarować.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 284 gości