Zapłon a wentylatory

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
DDR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 351
Rejestracja: śr kwie 05, 2006 00:38
Lokalizacja: Pyskowice koło Gliwic/Śląsk
Kontakt:

Zapłon a wentylatory

Post autor: DDR » śr cze 24, 2009 07:26

Wyłanczam zapłon,to wentylatory sie włączają,zawsze jak jest zagrzany,czasami jak jest całkiem zimny silnik,który przekaznik odpowiada za to ???

Znajomy miał teraz w vectrze tak samo i okazał sie właśnie któryś z przekazników spalony.
Ostatnio zmieniony śr cze 24, 2009 08:41 przez DDR, łącznie zmieniany 1 raz.


VR6
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1252547#1252547
Polo
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=4118201#4118201
Serwer cs 1.6
[url=http://www.gametracker.com/server_info/83.1.164.120:27015/][img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/83.1.164.120:27015/b_560x95.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » śr cze 24, 2009 07:37

Na początek sprawdź włącznik cieplny (wentylatora) w chłodnicy. Jak okaże się ok. to może świrować sterownik wentylatorów (znajduje się niedaleko zbionika wywównawczego płynu chłodzącego).


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » śr cze 24, 2009 07:46

piszesz że wentylatory , czyli masz dwa , jeśli tak to pewno masz klime , więc tak jak pisze kolega sprawdź sterownik wentylatorów



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr cze 24, 2009 08:18

A może po prostu zapominasz wyłączyć klimę po skończeniu jazdy? Jeśli nie to gdzieś tam jeszcze masz (nie wiem gdzie w VR, u mnie przy śróbie pokrywy zaworów) dodatkowy czujnik temperatury podpięty pod sterownik (brązowy pojedyńczy kabel) jeśli na przkład wypiął się z czujnika i dotyka masy to też będą się włączać.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
DDR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 351
Rejestracja: śr kwie 05, 2006 00:38
Lokalizacja: Pyskowice koło Gliwic/Śląsk
Kontakt:

Post autor: DDR » śr cze 24, 2009 08:34

Kilma nie jest sprawna,po wypadku nie zdążyłem jeszcze jej doprowadzić do porządku,mam dwa wentylatory zgadza sie.Zachciało mi sie kopać po nocce przy przekaznikach wszystkie wyciągłem i wsadziłem spowrotem,mało mam o tym pojęcia i to było niepotrzebne,mogłem was wcześniej zapytać.Pózniej dopiero napisałem tego posta z pytaniem o wentylator,przychodze 10min temu do auta chce je do garażu zaparkować i co sie stało silnik nie pali,wszystkie przekazniki tam gdzie były co teraz mam zrobić ???

możliwe jest że odpaliłem wcześniej silnik bez jednego przekaznika i teraz nałapał aż takich błędów że nie dycha ??

pomocy,ja chce autem do pracy
Ostatnio zmieniony śr cze 24, 2009 08:37 przez DDR, łącznie zmieniany 2 razy.


VR6
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1252547#1252547
Polo
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=4118201#4118201
Serwer cs 1.6
[url=http://www.gametracker.com/server_info/83.1.164.120:27015/][img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/83.1.164.120:27015/b_560x95.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr cze 24, 2009 08:41

nie tu nie chodzi o błędy. Odszukaj sterownik wentylatorów i spróbuj wyjąc mu mniejszą wtyczkę z dużą ilością cienkich kabli, a tą z grubymi zostaw. Wówczas (o ile niema zwarcia w samym sterowniku) wentylatory powinny przestać się włączać po zapłonie, powinien nadal działać pierwszy bieg wentylatora normalnie włączany włącznikiem w chłodnicy, ale drugi bieg stracisz - więc to półśrodewk na chwilę żebyś nie przegrazł auta.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
DDR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 351
Rejestracja: śr kwie 05, 2006 00:38
Lokalizacja: Pyskowice koło Gliwic/Śląsk
Kontakt:

Post autor: DDR » śr cze 24, 2009 08:49

Napewno to zobacze,póki co chce silnik uruchomić w ogóle,co sie mogło stać ????

Chodzi o błędy jakie mógł nałapać komputer przez bawienie sie przekaznikami.
Ostatnio zmieniony śr cze 24, 2009 08:58 przez DDR, łącznie zmieniany 1 raz.


VR6
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1252547#1252547
Polo
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=4118201#4118201
Serwer cs 1.6
[url=http://www.gametracker.com/server_info/83.1.164.120:27015/][img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/83.1.164.120:27015/b_560x95.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr cze 24, 2009 09:25

Błędami się na razie nie martw, po wszystkim go przeskanujesz Vagiem i sprawdzisz chociaż nie sadze żeby była taka potrzeba. Bo błędy to informacje o usterkach a nie koniecznie muszą mieć wplyw na pracę silnika i zwykle nie mają same w sobie.
DDR pisze:,póki co chce silnik uruchomić w ogóle
znaczy co?, nie pali wcale czy chodzi o te wentylatory? Możesz tak trochę przecież pojeździć z pracującym nawet niepotrzebnie wentylatorami. Nie będzie się nagrzewał.
Masz chyba w VR pompe elektryczną wody o ile sie nie mylę? Działa to wszystko?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
DDR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 351
Rejestracja: śr kwie 05, 2006 00:38
Lokalizacja: Pyskowice koło Gliwic/Śląsk
Kontakt:

Post autor: DDR » śr cze 24, 2009 09:30

Nie pali wogóle... od jakis 30 minut

cyt:
Pózniej dopiero napisałem tego posta z pytaniem o wentylator,przychodze 10min temu do auta chce je do garażu zaparkować i co sie stało silnik nie pali,wszystkie przekazniki tam gdzie były co teraz mam zrobić ???

tak wszystko działa...........ło
Ostatnio zmieniony śr cze 24, 2009 09:30 przez DDR, łącznie zmieniany 1 raz.


VR6
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1252547#1252547
Polo
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=4118201#4118201
Serwer cs 1.6
[url=http://www.gametracker.com/server_info/83.1.164.120:27015/][img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/83.1.164.120:27015/b_560x95.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr cze 24, 2009 09:48

No to się narobiło już teraz. Zobacz jeszcze raz spokojnie te przekaźniki oraz bezpieczniki czy dobrze powkładane a potem to już nie wiem, szukanie po kolei czy iskra jest, czy pompa działa itd.
Może przekaźnik któryś włożyłeś nie tam gdzie trzeba, niektóre pasują w różne miejsca, możesz zrobić fotki albo sam porównać z rysunkami i zdjęciami ktore sa na forum


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
DDR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 351
Rejestracja: śr kwie 05, 2006 00:38
Lokalizacja: Pyskowice koło Gliwic/Śląsk
Kontakt:

Post autor: DDR » czw cze 25, 2009 12:41

Paweł Marek,wyczytałem w jednym z twoich postów że miałeś takie same problemy przez to że zalany był sterownik płynem chłodniczym,zaraz sie tym zajme,bo mój pewnie pływa w tym cały :)

a silnik nie palił przez to że przekaznik nr 67 był uszkodzony.

[ Dodano: 14 Lip 2009 00:47 ]
Sterownik wporządku,włącznik cieplny w fatalnym stanie(pokruszony),czujnik temp wody podobnie.(wymieniłem oba czujniki i wszystko chodzi należycie) na koń naprawa licznika (wskazówka przegwałcona max w prawo przez uszkodzony czujnik temp wody - trza było ją ulokować na miejscu pierwotnym i przykleić :))


Wszystko gra jak należy

Dodam że czujnik kupiłem nie oryginał do vr6 (z żółtą wtyczką) tylko czarny z małym żółtym klipsem ale oczywiście na 4 piny tak samo jak oryginał (podobno do wszystkich standartowych golfów)


Chodzi wszystko jak należy temp wody w normie,wentyle nie szaleją tylko chodzą wtedy kiedy trza :okej:
Ostatnio zmieniony wt lip 14, 2009 00:51 przez DDR, łącznie zmieniany 2 razy.


VR6
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1252547#1252547
Polo
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=4118201#4118201
Serwer cs 1.6
[url=http://www.gametracker.com/server_info/83.1.164.120:27015/][img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/83.1.164.120:27015/b_560x95.png[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot], Voofilmase i 286 gości