wymiana oslony w przekladni kierowniczej

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

pietka_86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr gru 31, 2008 17:05
Lokalizacja: jasło

wymiana oslony w przekladni kierowniczej

Post autor: pietka_86 » sob cze 20, 2009 15:20

no wlasnie zeby to zrobic trzeba odkrecac przekladnie od kolyski????czy normalnie to sie jakos naklada i na to opaska zaciskowa?????????????????
aktualnie mam poszarpana i widac w srodku listwe z zabkami a to nie dobrze bo jak mi sie syf dostanie to przekladnia do wymiany...



Awatar użytkownika
krisgolf
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: śr kwie 29, 2009 20:31
Lokalizacja: Mazury NPI

Post autor: krisgolf » sob cze 20, 2009 15:31

pietka_86, jeśli to ta osłona o której myślę to trzeba odkręcić drążek kierowniczy od przekładni, albo końcówkę drążka i wsunąć osłonę. Tam chyba nie ma opasek



Awatar użytkownika
sadzyk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 254
Rejestracja: wt maja 23, 2006 16:39
Lokalizacja: szydłovwiec
Kontakt:

Post autor: sadzyk » sob cze 20, 2009 16:16

Przekładni nie trzeba ruszac, wykręcasz koncówke drązka, i zdejmujesz oslone, zakładasz nową, opaski są dwie, na maglownice i na drązek zeby sie osłona nie zsunęła, zakładasz koncówke, na upartego i z fartem jak dobrze zaznaczysz to nie musisz zbierznosci robie, ale ja polecam ustawic bo cięzko utrafic i nie masz pewnosci ze zbierznosc bedzie dokłądnie jak była wiec lepiej nie ryzykowac bo oponki kosztują iwęcej niz ustawienie:) Pozdro


Dej mu Sywek!! EE ni ma czym...
Tjunink musi byc!!!!
aaaale urwał!!!! musialo cos byc!!

pietka_86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr gru 31, 2008 17:05
Lokalizacja: jasło

Post autor: pietka_86 » sob cze 20, 2009 16:53

no wlasnie chodzilo mi tylko od strony maglownicy bo juz raz chcialem wymienic i jakos nie moglem wcisnac tej oslony na maglownice....
a jest moze kilka typow tych gum w zaleznosci od silnika czy rocznika?????mam 89 1.3 NZ bez wspomagania



Awatar użytkownika
sadzyk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 254
Rejestracja: wt maja 23, 2006 16:39
Lokalizacja: szydłovwiec
Kontakt:

Post autor: sadzyk » ndz cze 21, 2009 01:51

to juz musisz pytac w sklepie, ale jeśli podasz dane auta to sprzedawca powinien znaleść prawidłowoą gume z katalogów, Pozdro


Dej mu Sywek!! EE ni ma czym...
Tjunink musi byc!!!!
aaaale urwał!!!! musialo cos byc!!

Przemek
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2348
Rejestracja: śr lut 28, 2007 20:22
Lokalizacja: CENTRUM DOWODZENIA OSSY
Kontakt:

Post autor: Przemek » pn cze 22, 2009 22:04

pietka_86, tak jak koledzy piszą odkręcasz końcówke drążka i nakładasz osłone ipotem zakręcasz cybanty żeby niespadła z obudowy


LEŚNY PRZYTULAS

pietka_86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr gru 31, 2008 17:05
Lokalizacja: jasło

Post autor: pietka_86 » wt cze 23, 2009 16:13

dzieki dzieki
to ja wiem ze trzeba koncowke odkrecic tylko chodzilo mi o to czy moze ta guma gdzies tam pod mocowanie maglownicy sie wklada czy normalnie sie ja naklada ,bo jak kiedys probowalem nalozyc to za hu.. nie moglem jej tam zmiescic przy maglownicy



Awatar użytkownika
$layer
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 222
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 21:12
Lokalizacja: OSTROŁĘKA

Post autor: $layer » wt cze 23, 2009 18:33

Wszystko jak w sexie. Jak posmarujesz to lepiej wchodzi!



Przemek
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2348
Rejestracja: śr lut 28, 2007 20:22
Lokalizacja: CENTRUM DOWODZENIA OSSY
Kontakt:

Post autor: Przemek » wt cze 23, 2009 22:28

pietka_86, wszystko wchodzi na maglownicy jest rowek i tam sie osadza góme a potem cybant i ra gitara


LEŚNY PRZYTULAS

Awatar użytkownika
emiloss
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 87
Rejestracja: wt wrz 18, 2007 22:30
Lokalizacja: Bronisławów

Post autor: emiloss » wt cze 23, 2009 23:17

Niedawno to przerabiałem.
!. odkręcasz drążek od końcówki (najpierw zaznacz sobie czymś jak to potem ustawić +- )
2. ściągasz starą osłonę (ciężko zchodzi z maglownicy, ale skoro jest popękana to nie szkoda użyć kombinerek;) )
3. Zakładasz nową i tu zaczyna się ostra walka :) . Przyjżyj się zakończeniu osłony starej i nowej (muszą być takie same, jak nie są to zmodyfikuj jak się da. Mi sprzedali do jetty I i miała inne zakończenie ale dało się przyciąć). Wywiń na lewą stronę ten koniec nowej osłony który wchodzi na maglownicę a następnie załuż osłonę na drążek. Dociśnij i wywiń spowrotem na prawą stronę tak żeby naszła ma maglownicę (ciężko ale się da :) ) Można wg mnie nakitować tam jeszcze smaru przed założeniem osłony.
4. Cybanty nie są konieczne. Wystarczy opaska zaciskowa, terkotka czy jak to tam jeszcze zwał
5. Skręcasz wszystko do kupy i jedziesz ustawić zbieżność



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » wt cze 23, 2009 23:33

emiloss pisze:Można wg mnie nakitować tam jeszcze smaru przed założeniem osłony
nie za duzo :) bop jak to bedzie wszystko szczelne , to przy sciskaniu osłony smar w najlepszym wypadku wyleci jakos bokiem a w najgorszym moze rozwalic osłone :) choidz mi o cisnienie :) nie wiem czy tam nie powinny byc takie polaczone z naprzeciwległą osłona rurki, w sensie ze jak jedna sie sciska , to druga rozpiera i na odwrót, tak zeby cisnienia wyrownywalo :) tak przynajmniej jest w passku b3 , a jak to w golfie jest , bo jeszcze nie mialem przyjemnosci wymieniac u siebie :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
emiloss
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 87
Rejestracja: wt wrz 18, 2007 22:30
Lokalizacja: Bronisławów

Post autor: emiloss » wt cze 23, 2009 23:45

Z tym smarem to kolego guti, trochę przesadziłeś. Nie miałem na myśli żeby do osłony zapakować wiadro smaru, tylko trochę nasmarować tą kulkę od drążka. Żadnych rurek wyrównujących ciśnienie nie zaobserwowałem a co do szczelności tego wszystkiego to bym nie przesadzał.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » wt cze 23, 2009 23:54

emiloss pisze:Nie miałem na myśli żeby do osłony zapakować wiadro smaru, tylko trochę nasmarować tą kulkę od drążka.
ok , to tak no niektorzy laduja w osłony przegubów nawet smar a pozniej sie dziwia ze cale nadkole w smarze :)
emiloss pisze:a co do szczelności tego wszystkiego to bym nie przesadzał.
ano zdziwiłbys sie :p tak samo z wyzej wspomnianymi manzetami , tam jak napakujesz smaru za duzo na przegub, zepniesz to wszystko opaskami , to gwrantuje Ci ze gdzies pusci :) no za duze cisnienie jest i lubi puscic bąka :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
emiloss
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 87
Rejestracja: wt wrz 18, 2007 22:30
Lokalizacja: Bronisławów

Post autor: emiloss » śr cze 24, 2009 00:09

Może i masz rację co do szczelności tej gumy. Nie wiem, nie testowałem, szkoda smaru (oczczędny jestem :grin: ).



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 460 gości