??? 75W80 GL-4 czy 75W90 GL-4 ???

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
hyper74
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: sob kwie 02, 2005 21:51
Lokalizacja: Bukowiec

Post autor: hyper74 » czw cze 18, 2009 22:34

Miałem kiedyś w trasie problem z wyrzuceniem biegu.... V utkwiła i nic jej nie chciało ruszyć... jak ostygło pojechał dalej ale już jechałem ostrożniej... w domu a właściwie u kolegi w garażu sprawdziłem poziom oleju w skrzyni ( V biegowa EUH ) i okazało się że jest mało... dla świętego spokoju zdjąłem dekiel ze skrzyni i wizualnie ocenił kolega że jest ok... tylko że oleju ze skrzyni to wyleciało oże ze 250ml czarnego oleju. ( przy wymianie sprzęgła i dwumasa w komorze gdzie pracuje sprzęgło było sucho i czysto a wycieków nie było nigdzie widać ) Wjęc przykręciłem dekiel i dawaj zalewać olejem . Otworzyłem dwa litrowe oleje i leje... leje... i lejje a tu po wlaniu około 800ml jiż z korka lecieć zaczęło.... Po tygodniu inspekcja się odbyło i ok .. olej równo z otworem. Teraz też robiłem Gumy Stabilizatora i wachacze z tyłu więc zajrzałem i w tą dziórkę.... palucha włożyłem i .... jest ok.... więc jakie 1.9 litra .... chyba przy pierwszym fabrycznym zalaniu ... ale jak rozejdzie się po ścianach, trybach , łozyskach i sprężynach to chyba niewiele więcej zleci.. pozdrawiam was.
Ostatnio zmieniony czw cze 18, 2009 22:36 przez hyper74, łącznie zmieniany 1 raz.


...Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać...

lwlw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1171
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI

Post autor: lwlw » czw cze 18, 2009 22:36

Ja wlałem jakiegoś Agipa (nie pamiętam czy 75W80 czy &5W90) i biegi wchodzą gorzej niż na starym oleju... Mam skrzynię ATC. Btw, wie ktoś co to za skrzynia? Nigdzie nie mogę nic o niej znaleźć :kac:



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » czw cze 18, 2009 22:40

Te 2 litry to wchodzą przy suchej skrzyni (po remoncie). Przy zmianie wchodzi trochę mniej.
Mi weszło ok. 1,5 litra. Ale i tak 2L trzeba kupić bo literek to za mało.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
hyper74
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: sob kwie 02, 2005 21:51
Lokalizacja: Bukowiec

Post autor: hyper74 » czw cze 18, 2009 22:49

No może moja EUH ma mały korpus... ale wlałem 800ml i koniec.


...Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać...

krzykoz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: czw mar 12, 2009 21:37
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: krzykoz » pt cze 19, 2009 20:06

Dobra. Kupiłem Castrol TAF-X 75W90 GL-4+ (VW 501 50), jutro wymiana.
Niestety w ASO chcieli 80zł za litr, powaliło ich...
Dzięki pewnym znajomościom dostałem go za 23,50zł za pół litra :-)

Po wymianie napiszę, jakie są odczucia...

Pozdro!



Awatar użytkownika
rross
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: śr mar 22, 2006 22:47
Lokalizacja: Kraków/Tarnobrzeg
Kontakt:

BP Energear EP 80W90 GL4.

Post autor: rross » pt cze 19, 2009 23:14

BP Energear EP 80W90 GL4 ???? a ten olej można wlać???

co o tym sadzicie???
dlaczego leje się syntetyk?? i jakie to ma znaczenie???


[url=http://www.maluchy.pl][img]http://suwaczki.maluchy.pl/li-8988.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
hyper74
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: sob kwie 02, 2005 21:51
Lokalizacja: Bukowiec

Post autor: hyper74 » sob cze 20, 2009 17:11

Przy 80W90 zimą może być ciężej....przy zimnej skrzyni... jak było 75 to niech będzie 75... niestety...


...Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać...

Awatar użytkownika
rross
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: śr mar 22, 2006 22:47
Lokalizacja: Kraków/Tarnobrzeg
Kontakt:

Post autor: rross » wt cze 23, 2009 21:49

ludzie jakie wy teraz macie zimy -10 przez tydzień i to wszystko :bigok:


[url=http://www.maluchy.pl][img]http://suwaczki.maluchy.pl/li-8988.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » wt cze 23, 2009 22:16

krzykoz pisze: Niestety w ASO chcieli 80zł za litr, powaliło ich...
No to kurde 100% drożej niż ja płaciłem na jesieni jakoś.
Kupowałem w ASO Skody (bo mam blisko) i 40zł litr kosztował.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » wt cze 23, 2009 23:46

krzykoz pisze:Dobra. Kupiłem Castrol TAF-X 75W90 GL-4+ (VW 501 50), jutro wymiana.
Niestety w ASO chcieli 80zł za litr, powaliło ich...
Dzięki pewnym znajomościom dostałem go za 23,50zł za pół litra :-)

Po wymianie napiszę, jakie są odczucia...

Pozdro!
dobry wybór , tez mam jakis rok taki olej w skrzyni jakie odczucia ? biegi jednym palcem, prawie sobie reke zwichnalem jak wrzucalem bieg po wymianie oleju, wszystko chodzi lekko i miekko, u mnie weszło cos kolo , 1,8 litra. w zime nie ma najmniejszego problemu z wrzucaniem biegów. wszystko plynnie i tak ma byc !


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » wt cze 23, 2009 23:52

krzykoz pisze:Dobra. Kupiłem Castrol TAF-X 75W90 GL-4+ (VW 501 50),
Bo to dokładnie to samo co oryginał w ASO :D


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

krzykoz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: czw mar 12, 2009 21:37
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: krzykoz » pt lip 03, 2009 22:46

No witam!

Nie chciałem tak od razu po wymianie pisać, bo wiecie, przeważnie zawsze zauważa się zmianę na lepsze z nową częścią czy po wymianie czegoś na nowe :-P

Ale tak jest też po dwóch czy trzech tygodniach, a można powiedzieć, że coraz lepiej. Biegi na prawdę lżej wchodzą, choć nie jest to jak w nowych autach, to już do niczego nie można się doczepić.
Jeszcze przed wymianą oleju wymieniłem także cięgna wybieraka (te z plastikowymi łącznikami przy skrzyni). To pomogło, ale dopiero olej sprawił, że biegi wchodzą na prawdę komfortowo...

Niektórzy pewnie pomyślą, że oszalałem, że taki drogi olej kupiłem, ale przynajmniej mam pewność, że jest on właściwy, a przecież nie wymienia się go co roku.

Pozdrawiam wszystkich i dzięki za zainteresowanie postem.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 345 gości