odłączanie akumulatora

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
xiyal
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 101
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 12:04
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Kontakt:

odłączanie akumulatora

Post autor: xiyal » ndz sty 22, 2006 23:26

Witam,
mam takie pytanko, czy w g3 1.8 75KM można bezpiecznie, bez problemu wyjąć akumulator? Nie bardzo się na tym znam, a kiedyś słyszałem, że wyjęciem akumulatora można trochę narozrabiać, tzn. że wykasuja się jakieś dane odnośnie pracy silnika itd. Generalnie, że nie można odłączać źródła zasilania. A niestety takie przyszły mrozy, auto stoi pod chmurką to i akumulator padł... radia se można posłuchać, ale nic więcej.
Będę wdzięczny za szybką pomoc... bo rano do roboty nie pojadę :)

Pozdro
xiyal



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz sty 22, 2006 23:28

To jeszcze nie ta technika. Można wyciągnąć. Dzienny licznik przebiegu i zegarek pewnie się skasują.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

fibolek

Post autor: fibolek » ndz sty 22, 2006 23:44

Mozna a jaki masz silnik.Czyli wtrysk mono czy wielopunkt czy też mechaniczny?



Awatar użytkownika
xiyal
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 101
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 12:04
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: xiyal » ndz sty 22, 2006 23:49

to jest AAM 55kW 1.8(kat) na monowstrysku, autko z roku '95

dodam jeszcze, że kolega (zasięgając rady u jakiegoś znajomego) podpowiedział, że owszem mogę go wyjąć, ale później po włożeniu, należało by go 40-60 sekund przytrzymać na włączonym zapłonie, bez odpalania



Awatar użytkownika
metju
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 368
Rejestracja: czw mar 24, 2005 10:49
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: metju » ndz sty 22, 2006 23:57

Możesz śmiało wyjąć! Pamiętaj, że najpierw zdejmujemy klemę minusową, a następnie plusową. Zakładamy odwrotnie, czyli najpierw plusową, potem minusową.
Wiąże się to z tym, że jak ściągniesz najpierw plusową to można niechcący dotknąć nią do masy (czyli minus), której jest sporo dookoła :)
Ze skutków odpięcia akumulatora odczujesz właściwie tylko wyzerowanie licznika przebiegu dziennego kilometrów (trip) i ew. zresetowanie ustawień radia (stacje, EQ, itp).


ex BvLin3K
Obrazek

fibolek

Post autor: fibolek » ndz sty 22, 2006 23:58

Możesz i nic strasznego nie powinno się stać jest to mono-motronic czyly chyba jednopunkt elektroniczny ale poprawdźcie mnie jak się mylę.



Awatar użytkownika
xiyal
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 101
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 12:04
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: xiyal » pn sty 23, 2006 00:24

Dzięki panowie!
Wolałem się jednak upewnić bo wyjąć akumulator i narozrabiać to nie problem :) Tylko co później, jesli robić tego nie można...

Pozdro
xiyal



pakob
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 238
Rejestracja: śr cze 01, 2005 14:10

Post autor: pakob » pn sty 23, 2006 00:37

hej panowie a jak tam w przypadku wielopunktowego wtrysku typu SIMOS w silniku AGG/2.0 W/g mnie tez nic sie nie powinno stac po wyjeciu aku ale moze sie myle?



Awatar użytkownika
metju
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 368
Rejestracja: czw mar 24, 2005 10:49
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: metju » pn sty 23, 2006 01:00

Każdy akumulator można odpiąć od każdego silnika bez efektów ubocznych szkodliwych dla normalnego silnika w samochodzie przeciętnego Kowalskiego. Po prostu odpinamy i już :)


ex BvLin3K
Obrazek

Awatar użytkownika
Arcturus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 473
Rejestracja: śr sie 03, 2005 14:06
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: Arcturus » pn sty 23, 2006 09:07

Tyle ze tylko radio zegar i licznik dzienny sie skasują ale cóz to jest na przeciw sprawnego aku ;-))



Awatar użytkownika
plur
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: sob gru 25, 2004 16:59
Lokalizacja: Żory
Kontakt:

Post autor: plur » pn sty 23, 2006 09:27

Jakl sprawa wyglada z wyciaganiem akumulatora na noc w tdi ???


mietek

Awatar użytkownika
metju
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 368
Rejestracja: czw mar 24, 2005 10:49
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: metju » pn sty 23, 2006 10:12

plur pisze:Jakl sprawa wyglada z wyciaganiem akumulatora na noc w tdi ???
Identycznie... :)


ex BvLin3K
Obrazek

Awatar użytkownika
plur
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: sob gru 25, 2004 16:59
Lokalizacja: Żory
Kontakt:

Post autor: plur » pn sty 23, 2006 12:24

z czego się już dowiedziałem nie ma problemu z odłaczeniem , tylko central trzeba zamknąć po odłączeniu akumulatora tzn. na cypelki.


mietek

kkasper
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: pt wrz 02, 2005 10:53
Lokalizacja: SB
Kontakt:

Post autor: kkasper » pn sty 23, 2006 22:47

A jaki wpływ ma odłączenie akumulatora na sterownik od instalacji gazowej? Czy można spokojnie odłączyć na noc i zabrać akumulator??



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 395 gości