MK III 1.8ABS Odma?!

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

maryjan112
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 08:40
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

MK III 1.8ABS Odma?!

Post autor: maryjan112 » ndz sty 22, 2006 17:06

Siemanko!
Dziś mam trudny dzień.
Rano zawiozłem żonke do szkoły (bryczka zapaliła jak ta lala) i z powrotem odstawiłem na parking. Po dwóch godzinach miałem już ruszać do kolesia gdy parkingowy zapytał "ta ścieżka oleju to pana?". No i faktycznie okazało się że moja. Sprawdziłem bagnet i sucho jak pieprz! (wczoraj rano sprawdzałem i stan był podręcznikowy).

Tak się wku...łem że nawet nie zaglądałem nigdzie pod spód tylko do prosto do Netto po browara. Pewny jestem że patrząc na silnik z góry wszystko pozornie jest ok.

Na razie fura bedzie stała (wyjazd z parkingu pod góre taki że sam ledwo wyjeżdżałem a co tu mówić o holowaniu) aż pogoda nie znormalnieje.

Myślicie, że to odma?
Nie dokońca kumam na czym to polega ale nie zauważyłem postów o niej w motorach ABS (z reguły MKII mniejszych pojemnosci).

Orientujecie się jak może wyglądać pesymistyczny wariant naprawy?

A może to nie odma? (nie przypominam sobie abym przydzwonił miską ale jeżdząc w tym śniegu niczego nie wykluczam)

Ktoś pomoże?
Pozdrowionka



Awatar użytkownika
Bondas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 842
Rejestracja: pt gru 30, 2005 16:52
Lokalizacja: okolice warszawy

Post autor: Bondas » ndz sty 22, 2006 17:58




Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » ndz sty 22, 2006 17:59

Jednak wskazane jest abyś zlokalizował miejsce skąd ubyło (wybył) Ci olej i chyba musisz autko od spodu pooglądać. A odmę pewnie masz bo odpowietrzenie skrzyni korbowej powinno miec każde autko i ją też Ci moglo wyrwać jak się zarkała, ale wcale nie jest powiedziane - może uszczelka pod filtrem oleju


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

maryjan112
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 08:40
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: maryjan112 » ndz sty 22, 2006 18:28

Dzisiaj to już za wiele nie zwojuje. Zaczynam się nastawiać psychicznie na oględziny w poniedzialek.
Doła złapałem niezłego. Najgorsze jest jednak że im więcej dbam tym zawsze większe kłopoty nadchodzą. I teraz jeszcze to. Inni tylko tankują i jeżdżą (zasada: "jak jeździ to sie nie grzebie"). Żona twierdzi że jest napewno na to jakieś medyczne okreslenie.

Pozdrowionka



Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » ndz sty 22, 2006 18:29

Problem odmy raczej nie wystepuje w tym silniku, poniewaz kolektor wydechowy jest zaraz przy niej, z tylu silnika i ja ciagle ogrzewa..



Awatar użytkownika
tomyart
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 677
Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 16:50
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: tomyart » ndz sty 22, 2006 19:42

SToRM pisze:Problem odmy raczej nie wystepuje w tym silniku, poniewaz kolektor wydechowy jest zaraz przy niej, z tylu silnika i ja ciagle ogrzewa..
A ta rurka metalowa z przodu silnika to nie jest element odmy?



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » ndz sty 22, 2006 20:11

W ABSie odpowietrzenie silnika jest przez dekiel głowicy. Gumowy wąż z dekla głowicy leci do pokrywy wtrysku. To raczej nie to. Problemy z odmą i wywalanie oleju to 1.3 NZ w Mk2

Niestety musisz nagiąć karku i zajrzeć pod spód.
Przychodzą mi do głowy:
- nie dokręcony korek miski albo wywalona uszczelka miedziana (podkładka)
- na mrozie strzeliło kompletnie któreś uszczelnienie wału (zwł. od strony kół pasowych - jak dostała się woda {lub śnieg, który potem się stopił} i zamarzła, to przy rozruchu mogło rozerwać simering)
- raczej nie przydzwoniłeś miską w jakąś bryłę lodu, tak, żeby ją mocno pogiąć?
- wystrzelił oring bagnetu?

Metalowa rurka z przodu silnika leci raczej od pompy wody w kierunku skrzyni, potem przechodzi nad sprzęgłem? Powrót wody z nagrzewnicy, więc to nie odma.


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

fend18
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 295
Rejestracja: pt lis 04, 2005 15:01
Lokalizacja: Gorzów

Post autor: fend18 » ndz sty 22, 2006 20:14

byc moze filtr oleju Ci sie poluzowal, ja tak mialem po wymianie przejechane 1000km zostawilem samochod, rano odpalilem a tu kaluza oleju i okazalo sie ze filtr oleju sie "sam" poluzowal.



Awatar użytkownika
Bondas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 842
Rejestracja: pt gru 30, 2005 16:52
Lokalizacja: okolice warszawy

Post autor: Bondas » ndz sty 22, 2006 20:15

nie odma sprawdz przy filtrze oleju



Awatar użytkownika
tomyart
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 677
Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 16:50
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: tomyart » ndz sty 22, 2006 20:30

A ta rurka to nie jest odma w 1,8 ABS,AAM?
Obrazek



Awatar użytkownika
Bondas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 842
Rejestracja: pt gru 30, 2005 16:52
Lokalizacja: okolice warszawy

Post autor: Bondas » ndz sty 22, 2006 20:34

Tak to odma ale nia nie zrobisz sciezki oleju :bajer:



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » ndz sty 22, 2006 21:14

:prayer: odma. Ale też mi się nie wydaje żeby tędy. Za wysoko jest podpięta do bloku żeby olej tędy aż tak uciekł. Sprawdź tak jak radzą jeszcze filtr.
Kurczę, mrozy robią swoje.


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

maryjan112
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 08:40
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: maryjan112 » ndz sty 22, 2006 21:16

Wydaje mi się że mogło cieknąć jak ruszałem z samego rana. Potem jak się przyjrzałem po południu to były dwie ścieżki (w tą i z powrotem).
Jedyna (choć też nie wielka) pociecha to to że do samego miejsca parkowania prowadzą też dwa olejowe ślady (tzn. że jak wróciłem z powrotem to miało jeszcze co ciec).
Jestem tak wkórw...y że nie da rady opisać.

Ciekawe czy przy tej okazji nie narobiło się jeszcze więcej rabanu który wyjdzie u mechaniora?

Pozdowionka



Awatar użytkownika
ćwikła
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 977
Rejestracja: pt gru 24, 2004 10:58
Kontakt:

Post autor: ćwikła » czw sty 26, 2006 16:43

u mnie tez nagle zeczeło ubywac oleju nie wiem skad.....juz sie zmatwiłem ze zaczał mi brac olej...ale pojechałem na kompresje i tam wyszlo ze silnik w stanie idealnym....hmmm wiec mówie sobie pjezdze troche i zobacze co sie bedzie działo...pewnego ranka zapalam sobie autko(było ok 30 stopni mrozu a stał na dworzu)...cofam i jakos tak mie cos tkneło zeby zobaczyc czy nie mam rzadnej plamy pod autkiem skro ubywa olej a kompresja bdb...i patrze a tam kałuza.......schyliłem sie pod samochód a tam kap kap kap....nieraz curkiem porafiło leciec...nieraz przestawało...biegiem do mechaniora i na kanał....co sie okazało semering wału sie wysunał....jak juz rozebralem rozrzad to wymieniłem wszystkie trzy...pompe wody oraz pasek ja napedzajacy...wlałem takze nowy płyn do chłodnicy (na -44:))i narazie mam spokój...autko az ciszej chopdzi ze silnika praktycznienie słychac.....taka pszczółka sie z niego zrobiła:)


ALPINE CDA-7894RB
RAINBOW SAC 465.20
STEG K4.02
RF P3D410
DLS A6

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 415 gości