przy odpaleniu kopci na biało

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

miskov
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: wt cze 16, 2009 00:56
Lokalizacja: Tychy

przy odpaleniu kopci na biało

Post autor: miskov » czw cze 18, 2009 08:36

ogladalem trojke w benzynie 1.8 która przy odpaleniu przez chwile kopci na bialo, wg osoby sprzedajacej to wina zlamanego bagnetu do sprawdania poziomu oleju - bagnet jako taki jest cały, jedynie ten plastik na ktorym sie on trzyma jest pekniety w wyniku czego luzno sobie lata... co o tym myslicie ?

jaka moze byc przyczyna tego kopcenia i ew. naprawy ?

z gory dzieki za pomoc, pzdr :)



Awatar użytkownika
Bemo26
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 246
Rejestracja: ndz lut 15, 2009 09:00
Lokalizacja: Płońsk WPN

Post autor: Bemo26 » czw cze 18, 2009 09:45

miskov, z rana go sprawdzałes ?? moze dostawac sie woda do oleju i go spala. a co do bagnetu to pierwze słysze koles gada od rzeczy


Nie mówię szeptem gdy mówię skąd jestem (L)

Awatar użytkownika
Lukasz_mk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Lukasz_mk2 » czw cze 18, 2009 09:49

z tym bagnetem to gościu ładnie wymyślił, co ma piernik do wiatraka??jak go całkiem wyjmiesz to niby też ma kopcić?? :chytry:


Obrazek

miskov
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: wt cze 16, 2009 00:56
Lokalizacja: Tychy

Post autor: miskov » czw cze 18, 2009 10:17

Bemo26 sprawdzałem go po poludniu, niestety zawsze na cieplym silniku. I za kazdym razem po przekreceniu kluczyka leci ten bialy dym. a co do bagnetu - kazdy pomysl jest dobry jak to sie mawia ;)

zastanawiam sie czy to cos powaznego ^^ silnik generalnie wyglada i brzmi ok, jedynie martwi mnie ten dym



Awatar użytkownika
Lukasz_mk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Lukasz_mk2 » czw cze 18, 2009 10:30

najlepiej poproś gościa żeby się przejechał a ty jedź za nim innym autem, zobserwujesz wtedy czy podczas jazdy nie kopci na biało. Jak kopci to uszczelka pod głowicą poszła i dostaje się gdzieś woda z układu chłodzenia. Jeżeli autko jest zdrowe i była by to tylko ta uszczelka to ja bym mu się dokładnie przyglądnął i ewentualnie kupił. Pogadaj ze sprzedającym żeby ci spuścił na wymiane uszczelki i może będzie dobrze :grin:


Obrazek

miskov
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: wt cze 16, 2009 00:56
Lokalizacja: Tychy

Post autor: miskov » czw cze 18, 2009 10:51

sprawdzałem i nie kopci przy normalnej jezdzie - ale mam klina teraz ;/ :)

ale chyba się zdecyduje, poniewaz jak sie okazalo sprzedaje go moj znajomy za smieszne pieniadze - blacharka w nienajlepszym stanie - poprzedni wlasciciel na wlasna reke probowal sie pozbyc 'baboli' do czego uzyl ... spreju z puszki :| nie wyglada to najlepiej jak sie przyjzec + tylna klapa z pieknymi osrodkami korozji w okolicy tablicy :) ... ale ... jest mi to na reke - klapa i tak pojdzie do zaspawania, klamki w drzwiach zamienie na te z golfa IV i przy okazji zostanie polozony nowy kolor :) ( to tak po krotce hryhryhry :D )

przypomniala mi sie jeszcze jedna rzecz ... jak nim jechałem dalo sie wyczuc delikatne drgania na kierownicy ( nie to nie sa dziury w jezdni :P ) sprawdzalem wczesniej luzy na kierze i ku mojemu zdziwieniu byly znikome :O :) po puszczeniu kiery samochod jechal po prostej - wiec podejzewam ze te drgania to nic powaznego ^^ :chytry:
- ale tylko tak podejrzewam :grin:

no nic... ry[d]zyk - fizy :goof:

dzisiaj po niego jade :bajer:



Awatar użytkownika
Lukasz_mk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Lukasz_mk2 » czw cze 18, 2009 11:03

te drgania na kierownicy to pewnie nie wyważone koła, albo ciężarek odpadł. W najgorszym wypadku felgi krzywe


Obrazek

pablodesign
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: pt mar 28, 2008 11:26
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: pablodesign » czw cze 18, 2009 12:15

A nie był to bardziej taki szaro-niebieski dymek? Bo jeśli tak to pewnie uszczelniacze do wymiany, po jakichs 200-300tys to normalne w tych silnikach ze przyda sie ich wymiana.



miskov
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: wt cze 16, 2009 00:56
Lokalizacja: Tychy

Post autor: miskov » pt cze 19, 2009 10:36

dokładnie nie sprawdzałem barwy :) biało - szary napewno, cyz z odcieniem niebieskiego - ciezko mi powiedziec.

jesli to sa te uszczelniacze, ile mniej wiecej moglaby kosztowac naprawa/wymiana?
wczoraj wieczorem zauwazylem ze zaczela mrugac kontrolka oleju :/ zaczynam sie martwic... :grrr:



haps
Forum Master
Forum Master
Posty: 1292
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 17:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: haps » pt cze 19, 2009 10:43

miskov pisze:jesli to sa te uszczelniacze, ile mniej wiecej moglaby kosztowac naprawa/wymiana?
zalezy gdzie..ale za robote mysle ze minimum to 150zl + uszczelniacze -15-18zl, uszczelka pod dekiel - 20-30zl..

ale nie powinno to kosztowac wszystko wiecej jak 250zl ( mowie o silniku 8zaworowym)

powyzsze ceny sa oczywiscie bez zdejmowania glowicy ( trzeba sie troche naszukac, zeby znalesc kompetenego mechaniora ktory to zrobi w ten sposob)

wiekszosc chce zrzucac glowice i wtedy koszta rosna ponad dwukrotnie..



miskov
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: wt cze 16, 2009 00:56
Lokalizacja: Tychy

Post autor: miskov » pt cze 19, 2009 11:06

haps gadałem telefonicznie wlasnie z dwoma goscmi, ktorzy 'nie maja czasu' i mowili wlasnie o zrzucaniu glowicy i z usmiechem w gloscie, ze to sporo bedzie kosztować ^^ :goof:

ok z racji ze jestem laik ktory zna nazwijmy to 'podstawy' mechaniki ... czy to moze isc jak reakcja lancuchowa ... tj. uszczelniacze do wymiany i ... + ... przydaloby sie ... o tym nie wspominajac ... = pareset jak nie tysiac pare naszych kochanych PLN :grrr:

btw. mowa o silniku 1.8

edit:

ok, jestem na jutro na 8.30 ustawiony z mechanikiem ... gosc po rozmowie telefonicznej wydaje sie bardzo rzeczowy ... zobaczymy co mi powie ;>

po wizycie opisze jego diagnoze, i ew poprosze o diagnoze jego diagnozy :P a raczej ceny jego uslug :D

poki co dzieki za pomoc :)
Ostatnio zmieniony pt cze 19, 2009 11:27 przez miskov, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Lukasz_mk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Lukasz_mk2 » pt cze 19, 2009 11:38

co do kontrolki oleju to się nie martw jak zrobisz uszczelniacze wymień olej i zmień filtr oleju na MANN'a i wszystko będzie dobrze, głowa do góry :bigok:


Obrazek

haps
Forum Master
Forum Master
Posty: 1292
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 17:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: haps » pt cze 19, 2009 22:53

miskov, a no widzisz...jest z tym duzy problem zeby zrobic na zalozonej glowicy, a robota jest banalna, wystarczy miec odpowiednie narzedzia i poltorej godzinki dla kogos z doswiadczeniem i po robocie.. ale jak mowie, ktos bez narzedzi nic nie zdziala..

najlepiej znalesc warsztat ktory prowadzi starszy gosc, ktory uczyl sie zawodu na nysach, syrenach itp... bo u takiego to najpredzej, kiedys taksowkarze to na postojach wymieniali sobie uszczelniacze :helm: a teraz nagle przestalo sie to oplacac...hehe..

co do reakcji lancuchowej o ktorej wspominasz... robiac uszczelniacze mozna poruszac zaworem w prowadnicy i sprawdzic jego luz osiowy, ktos z doswiadczeniem spokojnie Ci okresli czy ten luz jest ok, czy moze jest juz za duzy i wtedy taka wymiana uszczelniaczy to tylko chwilowy zabieg, bo olej i tak bedzie sie lal i wtedy zeby to zrobic trzeba zrzucic glowice i wymienic prowadnice, wyszlifowac gniazda zaworowe, planowac glowice i tak to mniej wiecej wyglada.. ale korzystajac z doswiadczenia pewnego mechanika, to kazdy mk3 1.8 puszcza dymek przy rozpalce i w kazdym pomaga wymiana uszczelniaczy, no chyba ze byl tak katowany...

przy okazji robienia uszczelniaczy, warto zrobic rozrzad, bo trzeba go rozpiac, a takze niech sprawdza Ci szklanki czy sa ok...



theSAINT
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: śr cze 17, 2009 10:07
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: theSAINT » sob cze 20, 2009 09:53

Ja miałem podobną sytuację. Bialy dymek z wydechu przy zapalaniu + szaro bialy jak ze starego diesla podczas jazdy i okazalo sie ze to nie tyle uszczelka co glowica;/.Auto sprowadzone ze słonecznej Italii i poprzedni wlasciciel(wloch) jezdzil najwyrazniej na wodzie bo w glowicy byly widoczne wżery i niestety po znajomosci wymiana uszczelki pod glowica + uszczelniacze+wszelkie plyny+uszczelka na klawiaturze+renowacja glowicy kosztowala mnie 850zl. Nie wiem czy to duzo czy malo ale teraz autko chodzi jak nowe ;]



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 240 gości