Tylna wycieraczka sama się włącza przy odpaleniu auta.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Tylna wycieraczka sama się włącza przy odpaleniu auta.
Witam,
MK4 drzwi 2002 rok.
Moj problem wyglada nastepujaco, czasami moze raz na 10 odpalen samochodu tylna wycieraczka w momencie odpalania auta przejezdza 1 raz po tylniej szybie. Po za tym wszystko ok spryskiwacz i sama wycieraczka normalnie dziala. Myslalem ze to moze przetarty przewod na laczeniu klapa-karoseria ale wyglada ze sa ok. Tylko jeden (chyba bialy) mial w jednym miejscu lekko peknieta izolacje. Mowie o wiazce ktora jest po mojej lewej stronie - stojac z tylu auta. Bo ta z prawej z tego co widze idzie do zamka i tam ( w prawej) przetarc izolacji jest wiecej ale sa w tunelu i nie mam sie jak do nich dostac, pewnie musialbym rozbierac tylny slupek od srodka a to pewnie skomplikowane . A moze przyczyna lezy w manetce? Poratujcie bo juz nie mam do tego sily. Poki co wyciagnalem bezpiecznik bo szkoda szyby. I z przewodami mam racje? Od wycieraczki ida w slupku od strony kierowcy?
MK4 drzwi 2002 rok.
Moj problem wyglada nastepujaco, czasami moze raz na 10 odpalen samochodu tylna wycieraczka w momencie odpalania auta przejezdza 1 raz po tylniej szybie. Po za tym wszystko ok spryskiwacz i sama wycieraczka normalnie dziala. Myslalem ze to moze przetarty przewod na laczeniu klapa-karoseria ale wyglada ze sa ok. Tylko jeden (chyba bialy) mial w jednym miejscu lekko peknieta izolacje. Mowie o wiazce ktora jest po mojej lewej stronie - stojac z tylu auta. Bo ta z prawej z tego co widze idzie do zamka i tam ( w prawej) przetarc izolacji jest wiecej ale sa w tunelu i nie mam sie jak do nich dostac, pewnie musialbym rozbierac tylny slupek od srodka a to pewnie skomplikowane . A moze przyczyna lezy w manetce? Poratujcie bo juz nie mam do tego sily. Poki co wyciagnalem bezpiecznik bo szkoda szyby. I z przewodami mam racje? Od wycieraczki ida w slupku od strony kierowcy?
odnawiam temat i ponawiam pytanie, kable od wycieraczki ida w slupku od strony kierowcy czy od strony pasazera?
edit:
czy możliwe ze przy zapaleniu silnika od drgan manetka zalapuje? ale znowu nie ma takiego trybu do tylnej wycieraczki ze raz przejezdza i finito:/
edit:
czy możliwe ze przy zapaleniu silnika od drgan manetka zalapuje? ale znowu nie ma takiego trybu do tylnej wycieraczki ze raz przejezdza i finito:/
Ostatnio zmieniony czw lis 06, 2008 00:29 przez damiannn, łącznie zmieniany 1 raz.
damiannn, u mnie było tak samo z tą różnicą, że mi przejeżdżały przednie wycieraczki jeden raz i koniec. Dodatkowo działo się tak gdy zamykałem tylnią klapę. Też myślałem, że to od drgania ale co się okazało miałem przerwany przewód od masy, który idzie w lewym peszlu i on był przyczyną włączania się wycieraczek i tego że nie świeciła mi lampka w bagażniku. Po połączeniu wszystko było ok.
Ostatnio zmieniony czw lis 06, 2008 12:17 przez looki8329, łącznie zmieniany 1 raz.
Lepiej stracić sekundę z życia, niż życie w ciągu sekundy...
damiannn, nie wiem czy dobrze pamiętam ale chyba brązowy jak poszukam i będzie inaczej to poprawię. Na 100% to cienki brązowy przewód bez żądnego koloru na nim.
Ostatnio zmieniony czw lis 06, 2008 12:40 przez looki8329, łącznie zmieniany 1 raz.
Lepiej stracić sekundę z życia, niż życie w ciągu sekundy...
Dzięki. Odnawiam temat. Czy dysponuję ktos szczegółową rozpiska kolorów przewodów dochodzących do silnika tylnej wycieraczki i ich rolą. Czy masa z lewego peszla idzie do masy za lewym światłem? I z tego co widze do lewego przewodu masowego idacego z lewego slupka w miejscu jego mocowania za lewym swiatlme podlaczony jest kabel jak przypuszczam masowy z instalacji audio ktora ktos kiedy podlaczyl. Akutualnie druga czesc tego kabla audio nie jest nigdzie podlaczona. Czy to moze powodowac jakies anomalie?:) Mam nadzieje ze ktokolwiek zrozumial ten opis:D
Aha i jak sprawdzić przekaźnik (i ktory to jest:) ) nie dysponująć drugim identycznym przekaźnikiem.
Pogoda jaka jest kazdy widzi i musialem wlozyc ten bezpiecznik teraz bo bez wycieraczki ciezko. Wlaczam zaplon nie wlacza sie. Odpalam silnik i pupa przejedzie raz po szybie ;/. Poki co na parenascie odpalen zdarzylo sie to 3 razy.
Aha i jak sprawdzić przekaźnik (i ktory to jest:) ) nie dysponująć drugim identycznym przekaźnikiem.
Pogoda jaka jest kazdy widzi i musialem wlozyc ten bezpiecznik teraz bo bez wycieraczki ciezko. Wlaczam zaplon nie wlacza sie. Odpalam silnik i pupa przejedzie raz po szybie ;/. Poki co na parenascie odpalen zdarzylo sie to 3 razy.
- mariuszwodzu
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: czw lis 15, 2007 16:21
- Lokalizacja: Srokowo
Ja też się przyłączam do tematu, mój mk4 z 98roku ma te same objawy. Tyle tylko, że przy włączeniu zapłonu tylna wycieraczka "żyje swoim życiem. Rozebrałem przełącznik przy kierownicy (był czysty) następnie wyjąłem przekaźnik 377 pod kierownicą, jeden z elektromagnesów miał przysmalone styki. wyczyściłem i pilniczkiem ładnie przetarłem i gitara. Złożyłem z powrotem i niestety bez efektów, zdenerwowałem się i wyjąłem całkiem ten przekaźnik odpowiada za działanie wycieraczek przednich, po włączeniu zapłonu wycieraczką tylna dalej działa. POMOCY
- mariuszwodzu
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: czw lis 15, 2007 16:21
- Lokalizacja: Srokowo
jestem na takim etapie:
1 sprawdziłem przełącznik przy kierownicy (ok)
2 sprawdzałem przekaźniki (niestety żadnych nie ma od tylnej wycieraczki) po wyjęciu przekaźnika 377 dalej działała tylna po włączeniu zapłonu.
3 rozebrałem mechanizm tylnej wycieraczki (przemyłem preparatem oczyszczającym z wilgoci elementy elektryczne) Całe sterowanie tylnej wcieraczki jest w tylnej wycieraczce.
Doszedłem do wniosku, że w moim przypadku na kole obracającym ramię wycieraczki znajduje się magnes wielkości 1x1x1cm po oględzinach i sprawdzeniu doszedłem do wniosku że jest on rozmagnesowany i nie działa prawidłowo . Przyłożyłem magnes od silniczka z zabawek i wszystko działało jak należy.
Teraz interesuje mnie skąd mogę dorwać takiej wielkości mocny magnes , który wejdzie w miejsce oryginalnego......
[ Dodano: 20 Cze 2009 10:10 ]
Witam
Jeden problem rozwiązany!!!
silniczek działa, nie było przejścia na płytce z jednej strony na drugą
(mój silniczek ma obudowę aluminiową)
ścieżka od czujnika magnesowego łącząca czujnik magnesowy ze scalakiem.
Mam teraz drugi silnik ale w obudowie plastikowej potrzebuje symbol triaka , który znajduje się na płytce, mały czarny kwadrat na samym dole odczytuję kod 7(jakaś cyfra)8A
niestety nikt z elektroników mi nie może pomóc ponieważ nie zna całego kodu. HELP Może ktoś ma rozebrany lub ma możliwość sprawdzenia to byłbym bardzo wdzięczny ...
1 sprawdziłem przełącznik przy kierownicy (ok)
2 sprawdzałem przekaźniki (niestety żadnych nie ma od tylnej wycieraczki) po wyjęciu przekaźnika 377 dalej działała tylna po włączeniu zapłonu.
3 rozebrałem mechanizm tylnej wycieraczki (przemyłem preparatem oczyszczającym z wilgoci elementy elektryczne) Całe sterowanie tylnej wcieraczki jest w tylnej wycieraczce.
Doszedłem do wniosku, że w moim przypadku na kole obracającym ramię wycieraczki znajduje się magnes wielkości 1x1x1cm po oględzinach i sprawdzeniu doszedłem do wniosku że jest on rozmagnesowany i nie działa prawidłowo . Przyłożyłem magnes od silniczka z zabawek i wszystko działało jak należy.
Teraz interesuje mnie skąd mogę dorwać takiej wielkości mocny magnes , który wejdzie w miejsce oryginalnego......
[ Dodano: 20 Cze 2009 10:10 ]
Witam
Jeden problem rozwiązany!!!
silniczek działa, nie było przejścia na płytce z jednej strony na drugą
(mój silniczek ma obudowę aluminiową)
ścieżka od czujnika magnesowego łącząca czujnik magnesowy ze scalakiem.
Mam teraz drugi silnik ale w obudowie plastikowej potrzebuje symbol triaka , który znajduje się na płytce, mały czarny kwadrat na samym dole odczytuję kod 7(jakaś cyfra)8A
niestety nikt z elektroników mi nie może pomóc ponieważ nie zna całego kodu. HELP Może ktoś ma rozebrany lub ma możliwość sprawdzenia to byłbym bardzo wdzięczny ...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 392 gości