Dość duży ubytek oleju. Proszę o pomoc!

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

michal167
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: pt mar 20, 2009 23:17
Lokalizacja: WLKP

Dość duży ubytek oleju. Proszę o pomoc!

Post autor: michal167 » śr cze 17, 2009 22:12

Witam!
Mam kolejny problem z moim golfikiem, już mnie szlag trafia... Problem polega na tym, że w aucie wystąpił dość spory ubytek oleju.
Kupiłem go jakieś 3,5 miesiąca temu. Wymieniłem wszystkie podstawowe rzeczy, filtry olej (15w40 Mobil1) rozrząd, zimeringi, uszczelke pod pokrywą zaworów, uszczelke pod miską olejową, dosłownie wszystkie podstawowe rzeczy. Przejechałem przez ten okres jakieś 6-7tys km, dziś z ciekawości sprawdziłem stan oleju w silniku i się przeraźiłem. Bagnet wskazywał stan pod "kreską" minimum.
Silnik jest suchy bez żadnych wycieków, nie dymi, pali nie więcej jak 7l/100 bezyny.

Co może być powodem tej sytuacji???
Proszę o pomoc!
Pozdrawiam



Przemek
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2357
Rejestracja: śr lut 28, 2007 20:22
Lokalizacja: CENTRUM DOWODZENIA OSSY
Kontakt:

Post autor: Przemek » śr cze 17, 2009 22:16

michal167, wtej sytuacji możesz wymienić pierścienie lub sie tym nieprzejmować ponieważ twoje auto i nietylko twoje mają przejechane doś dóżo kilomertów i już biorą olej normalnie przeważnie biorą 1litr na 1000km


LEŚNY PRZYTULAS

michal167
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: pt mar 20, 2009 23:17
Lokalizacja: WLKP

Post autor: michal167 » śr cze 17, 2009 22:28

hmm... a jaki jest koszt wymiany takich pierścieni?? Może lepiej zrobić od razu kapitalny remont??



Przemek
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2357
Rejestracja: śr lut 28, 2007 20:22
Lokalizacja: CENTRUM DOWODZENIA OSSY
Kontakt:

Post autor: Przemek » śr cze 17, 2009 22:35

michal167, tak dokładnie ja robić to dopożądku i jak już wszystko będziesz miał na wieżchu to pape zrobić w cenach sie nie oriętujeja zapłaciłem do 1,9 MTDI 70 na tłok


LEŚNY PRZYTULAS

michal167
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: pt mar 20, 2009 23:17
Lokalizacja: WLKP

Post autor: michal167 » śr cze 17, 2009 22:42

Pape?? a co to takiego? Sorry ale z mechaniki to nie jestem zbyt dobry...



jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: jeryk10 » śr cze 17, 2009 22:52

sprawdz czy na walku posrednim od rorzadu nie wysunol sie uszczelniacz tam morze uciekac olej ale muwisz ze silnik suchy



michal167
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: pt mar 20, 2009 23:17
Lokalizacja: WLKP

Post autor: michal167 » śr cze 17, 2009 22:58

Silnik na pewno jest suchy i nie widać żadnych plam w garażu. Jak się sprawdza ten uszczelniacz??



haps
Forum Master
Forum Master
Posty: 1292
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 17:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: haps » śr cze 17, 2009 23:00

Przemek pisze:michal167, tak dokładnie ja robić to dopożądku i jak już wszystko będziesz miał na wieżchu to pape zrobić w cenach sie nie oriętujeja zapłaciłem do 1,9 MTDI 70 na tłok
mam rozumiec ze zaplaciles za wymiane pierscieni 70zl/tlok?? 4x70=280zl za wymiane pierscieni?? rozebranie wszystkiego i zlozenie itp??? nie wierze... tyle to moga uszczelniacze zaworow kosztowac..



jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: jeryk10 » śr cze 17, 2009 23:08

sciagni oslone rozrzadu i po prawej stronie masz kolko na dole od walka posredniego Przyjrzy sie uwarznie za kolkiem jest uszczelniacz sprawdz czy nie jest wysuniety



michal167
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: pt mar 20, 2009 23:17
Lokalizacja: WLKP

Post autor: michal167 » śr cze 17, 2009 23:11

a jeśli tam też będzie sucho to co może być jeszcze tego przyczyną?? Rzeczywiście może zużywać tak dużo oleju po przejechaniu niespełna 7tys km ??



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » śr cze 17, 2009 23:18

michal167 pisze:Przejechałem przez ten okres jakieś 6-7tys km, dziś z ciekawości sprawdziłem stan oleju w silniku i się przeraźiłem. Bagnet wskazywał stan pod "kreską" minimum.
Źródła podają że miedzy MIN a MAX na bagnecie różnica jest jeden litr,a pewnie po wymianie było na środku,to po przejechaniu 7000km Twoje auto spaliło w granicach pół litra oleju...Dla mnie bomba :chytry:



michal167
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: pt mar 20, 2009 23:17
Lokalizacja: WLKP

Post autor: michal167 » czw cze 18, 2009 07:50

Skoro tak mówisz, z tego co pamiętam bagnet wskazywał jakieś 3/4 na tej skali.
Analizując Wasze wypowiedzi wynika z tego, że musi spalać ten olej i raz na 7 tys dolewka. Słyszałem jeszcze, że jakieś ceramizery wiara leje i podobno uszczelnia motor i wycisza, nawet spalanie spada hehe choć nie wiem czy to dobry pomysł...



Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » czw cze 18, 2009 09:36

michal167, skoro to dopiero pierwsza zmiana oleju i jak pisałeś zmieniłeś uszczelkę pod miską olejową, to pewnie z silnika dokładnie wszystko spłynęło. Po zalaniu, zanim olej dotrze w te wszystkie zakamarki z powrotem, to trzeba kawałek przejechać i potem uzupełnić poziom. Poczekaj jeszcze kilka wymian przed ładowaniem kasy w silnik (być może niepotrzebnie), będziesz miał dokładniejszy obraz tego co się w silniku dzieje.
Poza tym, tak jak napisał bongo, jak od wymiany do wymiany zmieścisz się w okolicy litra zużycia oleju, to nie ma się czym martwić.
michal167 pisze:15w40 Mobil1
Nie ma takiego oleju, Mobil 1 to tylko syntetyk. A swoją drogą to może zainwestuj chociaż w 10W40, różnica w cenie niewielka, a różnica w pracy motoru może być zauważalna.
Ostatnio zmieniony czw cze 18, 2009 09:36 przez piori, łącznie zmieniany 1 raz.



michal167
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: pt mar 20, 2009 23:17
Lokalizacja: WLKP

Post autor: michal167 » czw cze 18, 2009 14:17

Racja pomyliłem sie z tym olejem. A można przejsc z 15w40 na ten 10w40?? po ilu km najlepiej zmienic taki mineralny jak mam teraz??



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 75 gości