Ratunku przegub mi się odkręca notorycznie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Ratunku przegub mi się odkręca notorycznie

Post autor: grandi » śr cze 17, 2009 00:30

A więc zacznę od tego że pewnego dnia zaczęło mi wyć coś w aucie ale to tak wyło i miałem wibracje na budzie , wjechałem na kabał prawy przegub zewnętrzny się odkręcił na śrubach tych 12-katnych (wymieniane w listopadzie maxger) dokręciłem wycie nie ustało tylko .
Mysławem że to skrzynia (układ talerzowy poleciał przez odkręcony przegub) wymieniłem skrzynie kompletne sprzęgło nowy olej wymieniłem prawy wewnętrzny przegub bo też miał luz minimalny (ruvila) i okazało się że te szumienie to było łożysko w kole wymieniłem ucichło .Poskręcałem przeguby dałem podkładki sprężynujące przejechałem może z 5 tys byłem dziś u mechanika na wywaleniu kata patrze że śruby się poluzowały , proszę o pomoc co jest nie teges .


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

maniek128
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 198
Rejestracja: śr gru 01, 2004 17:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: maniek128 » śr cze 17, 2009 07:10

Witam, to odkręcanie moze byc spowodowane zbyt małym momentem z jakim dokrecasz sruby, albo trzeba zastosować klej do zabezpieczania gwintów np. loctite



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » śr cze 17, 2009 10:40

Je dokręca się z odpowiednim momentem?


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » śr cze 17, 2009 11:23

grandilodz pisze:Je dokręca się z odpowiednim momentem?
kluczem dynamometrycznym



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » śr cze 17, 2009 11:24

A wiecie jaki moment? może ktoś sprawdzić?


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Beszczyk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 313
Rejestracja: wt gru 23, 2008 12:30
Lokalizacja: NNM
Kontakt:

Post autor: Beszczyk » śr cze 17, 2009 11:31

Skręcić na klej anaborowy.Ja w 2 maiłem podobnie i chyba tan jest trochę gwintu żeby dać 2 nakrętkę żeby za kontrować 1



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » śr cze 17, 2009 11:33

grandilodz pisze:A wiecie jaki moment? może ktoś sprawdzić?
45 Nm
a śrubę zaciskową zew. przegubu z momentem 260 Nm i z takim momentem dokręca się gdy auto stoi już na kołach
Ostatnio zmieniony śr cze 17, 2009 11:33 przez misiek, łącznie zmieniany 1 raz.


:-k ...

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » śr cze 17, 2009 12:39

A wewnętrzny 260 nm?
Ostatnio zmieniony śr cze 17, 2009 12:39 przez grandi, łącznie zmieniany 1 raz.


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
thesperado
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 87
Rejestracja: śr kwie 09, 2008 13:54
Lokalizacja: okolice Krosna
Kontakt:

Post autor: thesperado » śr cze 17, 2009 13:49

A wewnętrzny 260 nm?
Nie wewnętrzny przegub tylko tą nakrętkę którą przykręcasz przegub do piasty ;-) .


[img]http://pawel.sniezek.w.interia.pl/podpis2.jpg[/img]

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » śr cze 17, 2009 14:42

Jakim cudem mogą mi się luzować imbusy na zew przecież piszę że na wewn przegubie imbusy się rozkręcają


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr cze 17, 2009 15:30

grandilodz pisze:dałem podkładki sprężynujące
chyba dlatego, reszta to ,odpowiedni moment, klej, i takie blaszane podkładki, ale nie sprężynujące zwykłe.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » śr cze 17, 2009 15:37

misiek10111 pisze:45 Nm
a śrubę zaciskową zew. przegubu z momentem 260 Nm i z takim momentem dokręca się gdy auto stoi już na kołach
grandilodz pisze:A wewnętrzny 260 nm?
- przecież misiek10111 wyraźnie napisał, że śruby wewnętrzenego przegubu momentem 45Nm. Moim zdaiem do takich tematów warto tez dawać nowe śruby.



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » śr cze 17, 2009 15:57

Problem w tym że śruby w zestawie były ale nie miały cech wytrzymałościowych o org miały


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » śr cze 17, 2009 16:00

Beszczyk pisze:Skręcić na klej anaborowy.
A jeszcze lepiej na klej anaerobowy ;)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 267 gości