Golf III 1.4 -co można z Tym zrobić?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

huskylipa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt sty 06, 2009 18:23
Lokalizacja: brać kase na paliwo?
Kontakt:

Golf III 1.4 -co można z Tym zrobić?

Post autor: huskylipa » wt cze 16, 2009 19:40

Witam. Jestem nowy na forum i mam podstawowe pytanie.
Posiadam Golfa 3 generacji 1,4 8v na wtrysku (44kw)
chciałbym powiększyć jego moc niezbyt dużym kosztem. Wymieniłem świece, olej, filtry rozrząd etc.
silnik jest dość rzwawy jak na swoją pojemność. nie ma wycieków, stuków i innych problemów.
Ale chciałbym podnieść jego moc. myśle że 70-75KM gdyby uzyskał to byłby to zadowalający wynik...
Tak więc moje pytanie do reszty forumowiczów. Jakie kroki mógłbym poczynić w tym kierunku?
Jest sens zakładać np wtryskiwacze od 1,6? http://www.allegro.pl/item648695456_vw_ ... trysk.html
dało by to coś? musiałbym też zmieniac oprogramowanie, pompe paliwa?

Prosze o wyrozumiałość i czekam na jakiekolwiek odpowiedzi.
Pozdrawiam cały zespół VW!



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt cze 16, 2009 19:52

niezbyt dużym kosztem nic odczuwalnego nie zrobisz w tym silniczku. A ponoszenie dużych kosztów jest tu bez sensu, bo taniej zmienić silnik lub samochód. A jeśli już się uprzesz, to pytaj na dziale tuningowym.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
wojteo CK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 16:14
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: wojteo CK » wt cze 16, 2009 21:21

Paweł Marek, ma rację. Ja również tak uważam najpewniejszym, najtańszym i najszybszym sposobem jest SWAP silnika czyli wymiana na mocniejszy. Tak na mój rozum( być może się nie znam :) to po wymianie wtrysków samochód uzyska trochę mocy ale i spalanie się zwiększy. No i pozostaje kwestia czy to będzie pasować :) A tego to ja nie wiem.

Podsumowując nie opłaca się za bardzo grzebać przy Twoim silniku-----> tylko SWAP na mocniejszy ( 75 KM ma bodajże silnik AAM)


Mój Variant Yachting ;) viewtopic.php?f=88&t=375516" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
jablonski89
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: sob gru 27, 2008 14:30
Lokalizacja: Konstantynów łódzki
Kontakt:

Post autor: jablonski89 » wt cze 16, 2009 21:23

zalej do pelna shel v-power racing i dodaj srodek do czyszcenia wtrysków. bedzie szedl jak rakieta. :bigok:


VAG-COM oraz Poski VAG; sluze pomoca

Awatar użytkownika
przemek130
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: pt sie 29, 2008 13:05
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: przemek130 » wt cze 16, 2009 21:31

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... hlight=abd
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... hlight=abd
Polecam poczytać. W skrócie: albo swap albo przyzwyczaj sie do tych osiągów (tak jak ja :helm: )



huskylipa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt sty 06, 2009 18:23
Lokalizacja: brać kase na paliwo?
Kontakt:

Post autor: huskylipa » śr cze 17, 2009 11:03

Dziękuje za odpowiedzi. w tym temacie http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... hlight=abd znalazłem coś takiego: "wsadz monowtrysk->wtrysk jednopunktowy montowany np.w silniku RP,ABS 1.8 8V 90KM"

Czyli co? można zainwestować w wtrysk od 1.8 i da to jakąś różnice poza wiekszym spalaniem? :D komputer steryjący wtryskiem itd może wtedy zostac od 1.4?
Prosze o odpowiedz. Miłego dnia!



Awatar użytkownika
thesperado
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 87
Rejestracja: śr kwie 09, 2008 13:54
Lokalizacja: okolice Krosna
Kontakt:

Post autor: thesperado » śr cze 17, 2009 11:37

Zmiana wtrysku Ci nic nie da :-P . Sprzedaj tego ABD i wstaw na jego miejsce 1.6 ABU ;-) , to jest takie rozwiercone 1.4. Chyba wszystko podejdzie od ABD tylko nie wiem jak ze skrzynią i pewnie ECU trzeba będzie zmienić.

-------------

Z tego co udało mi się ustalić to w 1.4 ABD i 1.6 ABU jest Mono Motronic także pewnie ECU to samo będzie.
Ostatnio zmieniony śr cze 17, 2009 11:45 przez thesperado, łącznie zmieniany 2 razy.


[img]http://pawel.sniezek.w.interia.pl/podpis2.jpg[/img]

huskylipa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt sty 06, 2009 18:23
Lokalizacja: brać kase na paliwo?
Kontakt:

Post autor: huskylipa » śr cze 17, 2009 13:42

no. ok:)
więc dziękuje wszystkim którzy się wypowiedzieli. tak więc będe myślał co z tym fantem teraz zrobić... jesli faktycznie wtrysk od 1.6 lub 1.8 nic nie da to temat możemy zamknąć :)
pozdrawiam!



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 400 gości