JAk zmienic gumki od zaworów w RPeku

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
xXzulikXx
V.A.G KORPS T-KA
V.A.G KORPS T-KA
Posty: 152
Rejestracja: pt sty 02, 2009 21:41
Lokalizacja: Trzcianka

JAk zmienic gumki od zaworów w RPeku

Post autor: xXzulikXx » wt cze 16, 2009 14:08

TAk jak w temacie, ogólnie chodzi mi o to czy muszę ściągać głowice czy też wystarczy odkręcić wałek rozrządu jeśli chcę zmienić gumki . a wogole od tych gumek może mi brać olej bo kiedy kupiłem auto to był już komplet nowych gumek w schowku (pewnie poprzedni właściciel nie zdarzył zamontować. ślinik trochę mi kopci i bierze olej ale wydaje mi sie ze pierścienie są dobre bo silnik jest silny i dobrze chodzi tylko martwi mnie ten dym i branie oleju...
Z gory dzieki za pomoc :pub:


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2912221&sid=0226b10758733a6b82e200ad04ef422f#2912221]FIRE AND ICE by Żulik[/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=276750]Moje obecne mk1[/url] Tak jak wyszedł z fabryki z drobnymi dodatkami.

Awatar użytkownika
kedzior
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 351
Rejestracja: ndz lut 18, 2007 12:10
Lokalizacja: wlpk
Kontakt:

Post autor: kedzior » wt cze 16, 2009 14:13

może to być przyczyna

'sprawny' mechanik Ci to zrobi ale nie kazdy sie tego podejmuje bez zdejmowania glowicy bo robota jest żmudna a zysk niewielki. u mnie pod Poznaniem za wymiane tych uszczelniaczy mechanik wola 150zl z materialem w cenie

a ile Ci bierze tego oleju?



Awatar użytkownika
krzycho85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 820
Rejestracja: pt lis 11, 2005 22:13
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: krzycho85 » wt cze 16, 2009 14:14

Nie ma potrzeby zdejmowania głowicy jeśli dysponuje się narzędziami, które zatrzymają zawór aby nie wpadł do cylindra :grin:
Jeśli bierze dużo oleju to same uszczelniacze nie na długo mogą pomóc, możesz mieś prowadnice zużyte.
Sam wymieniałem kilka razy uszczelniacze w takich silnikach bez ściągania głowicy i roboty jest na 2-3godz :hmm:
Ostatnio zmieniony wt cze 16, 2009 14:15 przez krzycho85, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
kedzior
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 351
Rejestracja: ndz lut 18, 2007 12:10
Lokalizacja: wlpk
Kontakt:

Post autor: kedzior » wt cze 16, 2009 14:15

podaj ile ci chlapie tego oleju 1l na 1tys czy 10tys km?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt cze 16, 2009 14:19

Narzędzie które trzyma zawór to sznurek włożony do cylindra przez dziurę po świecy (albo sprężarka). Problem to narzedzie do naciskania sprężyn przez zdjęciam zamków ( do zrobienia raczej samodzielnie) i dobre szczypce do wyjecia starych gumek. Zresztą opisy są.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
krzycho85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 820
Rejestracja: pt lis 11, 2005 22:13
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: krzycho85 » wt cze 16, 2009 14:23

Problem to narzedzie do naciskania sprężyn przez zdjęciam zamków
też fakt, ale potrzebne jest ono bez względu na to czy czapka zdjęta czy nie :bigok:



haps
Forum Master
Forum Master
Posty: 1292
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 17:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: haps » wt cze 16, 2009 15:23

Paweł Marek pisze:Narzędzie które trzyma zawór to sznurek włożony do cylindra przez dziurę po świecy (albo sprężarka).
a najbezpieczniej to krecic walem tak aby rozbierane zawory byly podpierane przez tlok w jego GMP..



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt cze 16, 2009 15:30

najpierw sznurek, potem kręcenie wałem tak żeby sznurek ścinął się i podparł zawory. Bez sznurka i tak nawet w najwyższym położeniu tłoka zawór trochę opadnie co powoduje że założenie zamków jest bardzo trudne


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 352 gości