[Passat B3] Wymiana silnika - wyjmować skrzynie czy nie?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

[Passat B3] Wymiana silnika - wyjmować skrzynie czy nie?

Post autor: Amanda » pn cze 15, 2009 21:32

Passat B3 - przymierzam się do wymiany silnika.
Nie wiem czy wyjmować silnik ze skrzynią czy można sam silnik, a poskładać toto już w samochodzie.
Jak lepiej, prościej?
Nowy (używka) silnik jest ze sprzęgłem, więc nie ma problemu z wycentrowaniem tarczy

Dotyczy silnika ABS
Ostatnio zmieniony pn cze 15, 2009 21:32 przez Amanda, łącznie zmieniany 1 raz.


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

Awatar użytkownika
speeder
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: sob lut 12, 2005 21:02
Lokalizacja: powiedzmy Krakow:-)
Kontakt:

Post autor: speeder » pn cze 15, 2009 21:53

moim zdaniem w calosci, bo po co sie potem pitolic z wcisnieciem skrzyni i przykreceniem jej, jak bedziesz mial silniczek jak na talerzu? mysle, ze lepiej ci bedzie poodkrecac przeguby i wyciagnac silnik ze skrzynia, niz odkrecac skrzynie od bloku i zostawiac w aucie. a gdybys tak robil, to musisz miec miejsce zeby odsunac skrzynie od silnika na szerokosc kola zamachowego i docisku, a mysle, ze tyle miejsca w komorze nie bedzie, wiec chyba opcja 1
Ostatnio zmieniony pn cze 15, 2009 22:01 przez speeder, łącznie zmieniany 2 razy.


moj mk3 GTI 20 jahre: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=223042&postdays=0&postorder=asc&start=0 zapraszam do oceny i komentowania :)

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pn cze 15, 2009 21:58

Jak masz wózek do silników to tylko silnik, jedyny warunek to brak klimy lub klima bez czynnika, którą można rozmontować.



Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Post autor: Amanda » pn cze 15, 2009 22:04

Wózka nie mam, klimy nie mam - będę wyciągał silnik górą (wciągarka)
To wyjmować skrzynię czy nie :kac: ?

W wielu informacjach/postach przewija się info, że są problemy z odkręceniem śrub od półosi - prawda czy fałsz (mam kpl kluczy z gwiazdkami)?
Ostatnio zmieniony pn cze 15, 2009 22:06 przez Amanda, łącznie zmieniany 1 raz.


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

Awatar użytkownika
speeder
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: sob lut 12, 2005 21:02
Lokalizacja: powiedzmy Krakow:-)
Kontakt:

Post autor: speeder » pn cze 15, 2009 22:10

no mozesz miec problem, szczegolnie, jesli dawno nie bylo nic robione, ale jak sie chce to sie wszystko da ;) podstawa to bardzo dobre torxy, i mlotek ;) zeby je nabic. ale przed tym wydlubac caly syf ze srodka jaki jest, zeby klucz gleboko siadl.
przekonasz sie, czy zestawjest solidny czy nie :bajer:
Ostatnio zmieniony pn cze 15, 2009 22:12 przez speeder, łącznie zmieniany 1 raz.


moj mk3 GTI 20 jahre: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=223042&postdays=0&postorder=asc&start=0 zapraszam do oceny i komentowania :)

Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Post autor: Amanda » pn cze 15, 2009 22:36

Czyli najpierw najlepiej do kanału i spróbować jakość troxów oraz ew. "odporność" śrub :grin:


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » pn cze 15, 2009 23:12

Ja też uważam że razem ze skrzynią będzie o wiele wygodniej i nie trzeba manewrować aby potem zmontować skrzynie z silnikiem, a uwierz mi to nie jest tak prosto. piszesz że jest wyciągarka więc będzie miodzio prosto silniczek ze skrzynią. Najważniejsza rzecz przy odkręcaniu przegubów to dobrze przywalić kilkakrotnie w torx i wydłubać smar i błoto z śruby. Musi się odkręcić.

Obrazek


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » wt cze 16, 2009 00:24

odezwij sie do kolegi changer , na dniach wyciagał silnik , w b3 jest akurat tyle miesca pod macha, ze mozna biegac dookoła :) w kazdym badz razie da sie wyciagnac bez skrzyni , ze skrzynia to albo bedziesz mial problemy z odreceniem przegubów, ogolnym manewrowaniem caloscią, moim zdaniem sam silnik bedzie poreczniejszy w manewrowaniu no i mniej z tym roboty.


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Post autor: Amanda » wt cze 16, 2009 08:07

Dzięki wzystkim za uwagi - to już teraz wiem że wyciągać ze skrzynią (albo i bez) :green_fuck:

[ Dodano: Sro Lip 22, 2009 11:36 am ]
Silniczek już zamontowany - zero problemów z wyjęciem/włożeniem.
Gdybym miał komuś radzić - to wyjęcie silnika bez skrzyni biegów - żaden problem (należy tylko odkręcić koła pasowe od wału)


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 166 gości