Jak naładować akumulator prostownikiem od ciągnika ;)

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

raptorr
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: czw wrz 29, 2005 19:53
Lokalizacja: bialystok

Jak naładować akumulator prostownikiem od ciągnika ;)

Post autor: raptorr » pt sty 20, 2006 23:37

Hey

Przynioslem przed chwilą do domku mój aku 64A z golfa 3 1.9td bo mróz mu niesłuży już.

Myślę sobie, żeby go trochę podładować i mam do dyspozycjji prostownik co mój ojciec ładuje ciągnik ursus, popularna "60" :D (są tam 2x12Vaku)

Skąd mam wiedzieć kiedy już przestać ładować? Mam elektroniczny miernik, można nim sprawdzić, kiedy już wystarczy ładowania?
CZekać aż aku się trochę nagrzeje i ładować czy można odrazu takiego zimnego podłączać?

Pozdrawiam



Kosior
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: pn gru 05, 2005 19:33
Lokalizacja: łowicz/głowno
Kontakt:

Post autor: Kosior » pt sty 20, 2006 23:48

do ciągnika pewnie terz jest 12, jak maz regulacje prądu ładowania ustaw na 1/10 czyli około 6,5 A i tak przez 10 godzinek i powinno być ok



Awatar użytkownika
maverik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: sob wrz 10, 2005 18:56
Lokalizacja: Whitestock

Post autor: maverik » pt sty 20, 2006 23:50

Podstawowe pytanie rozumiem ze prostownik jest 12V?
jesli tak to skoro masz miernik to najletwiej bedzie mierzyc prad ladowania akumulatora, podlacz normalnie jak do ladowania aku do prostownika odkrec zaslepki kazdej z celi zeby ci nie wybuchl:) i zacznij go ladowac tak okolo godziny, pozniej sprawdz jaki jest prad ladowania(odczepiasz jeden kabel prostownika od aku i miedzy ten kabel a zacisk akumulatora wlaczasz miernik-amperomierz, jesli prad bedzie rzedu kilku Amperow to ciagle mu malo, jesli spadnie do okolo 1-2A to mozesz przyjac ze aku jest juz prawie naladowany i proponuje odlaczenie ewentualnie czestsze sprawdzanie pradu
wazne jest tez zebys sprawdzil jakie napiecie jest podczas ladowania na akumulatorze
podlaczasz sie pod + i - akum ukumulatora tak samo miernikiem i prostownikiem i mierzysz napiecie, na poczatku ladowania bedzie prawdopodobnie kolo 17V jesli aku jest pusty a pozniej zacznie powoli malec do okolo 13-14V to tez jakis znak ze cos sie dzieje i laduje sie aku



zbycho
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: czw lis 24, 2005 11:43
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: zbycho » pt sty 20, 2006 23:51

witam!! prostownik napewno jest na 12V ponieważ w ciągniku są 2 akumulatory ale połączone równolegle a więc 12V. Jeśłi multimetr posiada zakres pomiaru prądu wepnij go szeregowo do układu. czyli podłącz masy prostownika do masy aku. a plus prostownika do jednego bieguna miernika a drubi biegun miernika do + aku. W ten sposób będziesz mógł kontrolować wartość pobieranego prądu . nie powinien byc zbyt duży ok. 2-3 amperów. Ładowanie zakończ jak prąd na wyświetlaczu multimetru znacząco spadnie do wartości prawie 0. wtedy aku. jest naładowany. pOWODZENIA!!!



raptorr
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: czw wrz 29, 2005 19:53
Lokalizacja: bialystok

Post autor: raptorr » pt sty 20, 2006 23:53

stonalodz pisze:amperomierzem - im bardziej naladowany, tym prad pobierania jest mniejszy. wlacz go w szereg, i obserwuj. na poczatek mozesz ladowac go pradem 10-cio godzinnym tzn. pojemnosc akumulatora dzielisz przez dziesiec, przez dziesiec godzin. chyb aze aku jest baaardzo slaby, to dolewasz wody i ladujesz pradem 20-sto godzinnym.

w twoim przypadku wychodzi prad ladowania 6.4 Amp, przez 10 godz., lub 3.2 Amp przez 20 godz.

Ten prostownik jest na 12V ale jest już stary, oznaczenia są starte i nie wiadomo jakim on prądem ładuje.... Regulacji też żadnej nie ma...
[edit]

BTW nie za maly jest ten aku ?? ja mam w 1.6 TD wiekszy.
Nie wiem... kupiłem auto z niemiec 3miesiące temu z takim aku :)

[ Dodano: Pią Sty 20, 2006 22:56 ]
Ten prostownik jest na 12V ale jest już stary, oznaczenia są starte i nie wiadomo jakim on prądem ładuje.... Regulacji też żadnej nie ma...



zbycho
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: czw lis 24, 2005 11:43
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: zbycho » sob sty 21, 2006 00:00

aku jest odpowiedni a co do braku regulacji to tak jak wszyscy pisali wepnij amperomierz w szereg i obserwuj prąd w miarwe ładowania będzie spadał. w okolicach ponizej ampera możesz przyjąć ze jest ok.



Awatar użytkownika
vorlog
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 300
Rejestracja: czw sty 27, 2005 00:17
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: vorlog » ndz sty 22, 2006 15:43

Witam.
Najlepiej skocz na najbliższą stację paliw, kup areometr, przeczytaj istrukcję obsługi i nim kontroluj stopień naładowania.
Inne pomiary są raczej tylko dla orientacji, zwłaszcza gdy aku ma parę lat.
Na starym aku, nawet gdy elektrolit będzie miał odpowiednią gęstość, po jednym odpaleniu auta połowa ładunku aku pójdzie w ...., bo połowa płyt leży na dnie w postaci mułu i pojemność aku też :)
Zdolność rozruchową, czyli najlepszy punkt oceny stanu aku, można zbadać specjalnym amperomierzem z obciążnikiem dobranym do pojemności aku, ale taki sprzęt kosztuje sporo, mają go w serwisach zajmujących się akumulatorami.


Golf i Kałasznikow powstały na bazie tej samej filozofii-prostota, niezawodność i swoista elegancja...

Awatar użytkownika
Marihuana Man
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 867
Rejestracja: czw lut 03, 2005 22:54
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Kontakt:

Post autor: Marihuana Man » ndz sty 22, 2006 15:49

Zasada jest taka... ładujesz aku prądem równym 0,1 pojemności aku... Jak masz 64 Ah to ładujesz prądem ok 6A ... Zostaw tak aku na noc i rano bedzie git...


[img]http://dvprogram.pl/vw.jpg[/img]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 388 gości