Jak sprawdzić pobór prądu ???bo ako mi coś wyładowuję

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

rogra
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: sob lis 06, 2004 00:15
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Kontakt:

Jak sprawdzić pobór prądu ???bo ako mi coś wyładowuję

Post autor: rogra » pt sty 20, 2006 21:00

witam,a więc jak auto stoi kilka dni nie odpalany to nie mogę go odpalić ,ako mam nowe,ale wydaję mi się że coś pobiera non stop prąd jak to sprawdzić i ile powinno być?????



Awatar użytkownika
maverik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: sob wrz 10, 2005 18:56
Lokalizacja: Whitestock

Post autor: maverik » pt sty 20, 2006 21:24

Wypnij jedna kleme miedzy kabel ktory wypieles a kleme na akumulatorze wlacz AMPEROMIERZ i sprawdzisz ile ci bierze pradu (pamietaj zeby zgasic lampke w kabinie i zamknac klape od bagaznika bo to tez pobiera) , jesli bedziesz mial cos kolo 0,03A to wartosc ksiazkowa , jesli bedzie nawet 0,05 A to nie ma sie czym martwic ale jesli cyferka pokaze sie juz na pierwszym miejscu za przecinkiem(np 0,5A) to cos ci ciagnie wiecej niz powinno
jesli okaze ze se zyzycie masz ok na postoju to podsune druga metode sprawdzenia ladowania
pamietaj zeby nie zapalac silnika na wlaczonym amperomierzu i aby amperomierz mial zakres przynajmniej kilka amper bo jak bedziasz mial maly to go mozesz uszkodzic



Awatar użytkownika
Przemo440
Forum Master
Forum Master
Posty: 1971
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 20:08
Lokalizacja: Śvwiebodzinejro FSW
Kontakt:

Post autor: Przemo440 » pt sty 20, 2006 23:15

moze byc to amperomierz w mierniku cyfrowym tam srednio jest do 20 A wystarczajaco wystarczy



rogra
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: sob lis 06, 2004 00:15
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Kontakt:

Post autor: rogra » pt sty 20, 2006 23:20

jedni mówią amperomierz a inny omomierz to czym to wreszcie sprawdzić??????



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » pt sty 20, 2006 23:23

rogra pisze:jedni mówią amperomierz a inny omomierz to czym to wreszcie sprawdzić??????
Prąd - jednostka amper - do pomiaru amperomierz
Rezystancja- jednostka om - do pomiaru omomierz
Więc czeka Cie amperomierz



Awatar użytkownika
maverik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: sob wrz 10, 2005 18:56
Lokalizacja: Whitestock

Post autor: maverik » pt sty 20, 2006 23:31

czytaj co napisalem wczesniej
zakres najlepiej (najbezpieczniej bo widze ze nie masz ze specjalnie pojecia- jak najwiecej czyli np 10A)
poprawny wynik to 0,03-0,05A



rogra
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: sob lis 06, 2004 00:15
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Kontakt:

Post autor: rogra » pt sty 20, 2006 23:46

AKO jest nowe



Kosior
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: pn gru 05, 2005 19:33
Lokalizacja: łowicz/głowno
Kontakt:

Post autor: Kosior » pt sty 20, 2006 23:53

Taka temperatura i tyle dni bez ruchu to i nowe aku padają



Awatar użytkownika
maverik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: sob wrz 10, 2005 18:56
Lokalizacja: Whitestock

Post autor: maverik » pt sty 20, 2006 23:53

Sprawa pierwsza nie AKO tylko AKU od akumulator
Sprawa druga to nie ma nic do rzeczy czy jest nowy skoro sam piszesz ze mozesz nie miec ladowania, ewentualnie zbyt szybkie rozladowanie
sprawdz to o czym piszemy czyli prad napisz co i jak i cos bedziemy kombinowac



rogra
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: sob lis 06, 2004 00:15
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Kontakt:

Post autor: rogra » pt sty 20, 2006 23:57

ŁADOWANIE jest około 13-14 votl bo nie było wcześniej wymieniłem regulator i jest a aku ma dopiero 1 miesiąc,czyli mam amperomierzem sprawdzić prąd ?????jeden przewód do klemy a drugi do aku i zakres ustawić na 2000 ?????????



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » sob sty 21, 2006 00:02

Rogra - a jak nie jesteś elektrykiem to nie lepiej nawiedzić fachowca? Bo wiesz 13-14 wolt to u Ciebie jest napięcie w instalacji, a co nie jest prądem ładowania i wcale nie oznacza, że to ładowanie jest prawidłowe - oznacza tylko, że masz dobre napięcie


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
maverik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: sob wrz 10, 2005 18:56
Lokalizacja: Whitestock

Post autor: maverik » sob sty 21, 2006 00:03

Zrob to co pisalem na samym poczatku
odlacz jeden kabel od akum ulatora w samochodzie
miedzy ten kabel co go odlaczyles i kleme aku od ktorej wwlasnie odlaczyles kabel wlacz AMPEROMIERZ
zakres ustaw maxymalnie duzy czyli okolo 10A lub jesli jest taki 20A i wtedy mierz jaki masz prad
napisz ile zmierzyles i narazie nic wiecej nie kombinuj bo zapedzasz sie



greg

Post autor: greg » sob sty 21, 2006 00:04

no dobra panowie - wszyscy z was powiedzieli ze amperomierz więc zgodnie z waszą sugestią poszedłem na dwór i podpiąłem - wskazało zero - przestawiłem na omomierz i podpiąłem pod obie klemy (aku wypiete). Wyszło mi 370 Ohm przy załozeniu że prąd jest 12V to zamieniając na Ampery mam 0,0324A. Skoro tak to czy faktycznie musi podpinać amperomierz jak się da omomierzem? A co jeśli jego Aku nie ma 12V?
Ostatnio zmieniony sob sty 21, 2006 00:08 przez greg, łącznie zmieniany 1 raz.



zbycho
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: czw lis 24, 2005 11:43
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: zbycho » sob sty 21, 2006 00:04

dokładnie tak podłącz odpal autko i stopniowo zmniejszaj zakres amperomierza aż uzyskasz odpowied godzinnym tzn. pojemnosc akum



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 403 gości