Gotuje się.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

rodzyn7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: wt lut 19, 2008 16:30
Lokalizacja: Warszawa

Gotuje się.

Post autor: rodzyn7 » pn cze 15, 2009 13:47

Wiem że było kilka wątków na ten temat ale może mój przypadek jest prostszy.
W marcu br czyściłemw MK4 układ chłodzenia(straszny brązowawy muł). W zakładzie przeczyścili, wymienili zbiornik wyrównawczy, termostat i ... od tego momentu zaczął się przegrzewać. Wymieniłem jeszcze raz termostat, sprawdzono pompę wody. Po przegotowaniu kiedy brak wody w zbiorniczku na dnie są drobinki czarnawo- brązowe.Wyczyszczę zbiornik i znów się pojawiają. Nadmieniam iż potrafię przejechać 1200 km( do zagotowania) a czasami 300km i mniej.
Może te drobinki przytykają tą dyszę od zbiorniczka? Nie wiem czy wymienić zbiornik czy może to coś innego.
Wentylator się załącza.


rodzyn

Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » pn cze 15, 2009 17:33

A ja sądzę że tu leży wina termostatu oraz nie otwierającego się dużego obiegu chłodzenia ( czyli układ jest zapowietrzony).
Zrób tak korek na zbiorniku zakręcony , silnik na chodzie bez zbędnego gazowania , czekaj aż wentylator się załączy3-4 razy jednocześnie obserwuj zbiornik jeżeli ubędzie płynu wówczas będzie to oznaka iż otworzył się duży obieg , jeśli tak to pozostaw silnik do ostygnięcia i później uzupełnisz brakującą ilość płynu



rodzyn7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: wt lut 19, 2008 16:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rodzyn7 » wt cze 16, 2009 07:39

Dzięki, ale obawiam się że bez gazowania to sobie troszeczkę poczekam. Przy przeczyszczaniu układu gazowałem go jakieś 4 minut (2000obr) zanim wentylator się załączył.
Spróbuję.

[ Dodano: 27 Cze 2009 10:16 ]
Sprawdziłem. Po odkręceniu korka poziom podnosi się(syczenie).
Wymieniłem zbiorniczek, korek. Nie wiem juz o co chodzi.
1. Nagrzewnica grzeje.
2. Wentylator się załącza.
3. Termostat wymieniony.
4.Zbiornik z korkiem wymieniony.
5.Grzeje się przy większych prędkościach.
6. Nie ma żadnych oleistych plam w zbiorniczku wyrównawczym.
7. Brak zanieczyszczeń na korku wlewu oleju.
Może to jednak głowica?


rodzyn

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 230 gości