Układ chłodzenia
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
dalsze testy. Sterownik odpowiqda za wlączenie wentylatorów od razu na drugim biegu po załączeniu klimy, albo po włączeniu drugiego biegu przez włącznik w chłodnicy. Pierwszy bieg wentylatorów powinien chodzić nawet z uszkodzonym sterownikiem. Zwieraj więc piny we włączniku chłodnicy. Wypinaj mniejszą wtyczkę ze sterownika czy to zatrzyma wentylatory (powinno).
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
drugi powinien się załączyć przy zwieraniu pinów tylko przy włączonym zapłonie, tak sprawdzałeś? Jeśli tak to wiele wskazuje na padnięty sterownik, ponieważ pierwszy bieg załącza się bez jego pośrednictwa, dlatego działa. Jeśli wizualnie niema przy nim potarganych kabelków, sprawdziłeś bezpieczniki wszystkie (również dodatkowe nad skrzynką) to chyba podmiana wyjaśni sprawę najszybciej, ale nie kupuj od razu bo to jest dość skomplikowany układ i być może jednak usterka jest gdzieś na kablach, pożyczBolo GTI pisze:Zwierałem piny we wtyczce czujnika i działa tylko 1 bieg wentylatora
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- hepos
- GT Owner
- Posty: 294
- Rejestracja: czw paź 23, 2008 09:18
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Golf VII
- Silnik: CJZA
Kolego wcale nie musi widocznie kopcic Jest jeszcze mala szansa ze kapie gdzies na gorący element np kolektor i od razu paruje .
Ja tez mam golfa 1.8 GT z silnikiem ABS i mi plynu gram anie ubywa. Pozatym przeciek moze byc naprawde znikomu i w takim miejscu, ze np skapnie na podluznice a tam rowkiem plynie na tyl auta. Scenariusze są różne. A jesli chodzi o masło - to jak na korku jest masło to jest juz całkowicie ostatnie stadium uszczelki pod głowicą.
Można odpalić auto otworzyć korek od zbiorniczka i patrzyć czy nie pojawiają się babelki powietrza. Powiedz ile Ci ubywa płynu
Ja tez mam golfa 1.8 GT z silnikiem ABS i mi plynu gram anie ubywa. Pozatym przeciek moze byc naprawde znikomu i w takim miejscu, ze np skapnie na podluznice a tam rowkiem plynie na tyl auta. Scenariusze są różne. A jesli chodzi o masło - to jak na korku jest masło to jest juz całkowicie ostatnie stadium uszczelki pod głowicą.
Można odpalić auto otworzyć korek od zbiorniczka i patrzyć czy nie pojawiają się babelki powietrza. Powiedz ile Ci ubywa płynu
Paweł Marek, testowałem na wyłączonym zapłonie. Dzisiaj sprawdziłem na włączonym i jak zwieram piny to włącza mi się wentylator zarówno na 1 jak i na 2 biegu. Dzisiaj po dość długiej przejażdżce temp. silnika na wskaźniku 90 stopni i na postoju się nie włączył wentylator. Sprawdzę po pracy czy włączy się po przejechaniu krótkiej trasy do domu.
[b][url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=121365&postdays=0&postorder=asc&start=0]VW Golf GTI Edition '95[/url][/b]
[img]http://forum.vwgolf.pl/images/photos/50379c8249a6912743533.jpg[/img]
[img]http://forum.vwgolf.pl/images/photos/50379c8249a6912743533.jpg[/img]
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
sprawdź na postoju, zostaw uruchomiony silnik i poczekaj tak do 110 stopni. Ale skoro ziweranie pinów we wtyczce włącznika uruchomiło wiatrak to nie widzę innej możliwości tylko włącznik ten nie działa. Albo za krótko poczekałeś (ok 95 pierwszy i ok 105 stopni drugi bieg.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Paweł Marek, sprawdzę, ale tu nie to było dla mnie dziwne. Uruchamiam samochód, gaszę i wyłączam zapłon. Temp. praktycznie nie wzrosła wcale, na blacie wskazówka leży wiatrak się włącza i chodzi na 1 biegu. Włączam zapłon i się wyłącza. Czemu on się włącza przy tak niskiej temperaturze. 95 stopni sprawdzę na postoju..
[b][url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=121365&postdays=0&postorder=asc&start=0]VW Golf GTI Edition '95[/url][/b]
[img]http://forum.vwgolf.pl/images/photos/50379c8249a6912743533.jpg[/img]
[img]http://forum.vwgolf.pl/images/photos/50379c8249a6912743533.jpg[/img]
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
moim zdaniem sterownik wentylatorów albo jest uwalony, albo dostaje jakieś nieprawidłowe sygnały od któregoś czujnika. Ciężko więcej mi wymyślić. U mnie do tego sterownika dostała sie woda i niezłe chece były ale nie takie jak u ciebie. Po prostu wiatrak chodził non stop, ale niezależnie od położenia kluczyka
Ostatnio zmieniony wt cze 16, 2009 11:36 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Sprawa ma się tak.. Włączyłem auto na postoju, wentylator się załączył. Przyłożyłem miernik do czujnika na króćcu wodnym - na pinach 1 i 3 = 108 omów, na pinach 2 i 4 - 210 omów. Wtedy pracował wentylator. Wszystko teraz dobrze?
[b][url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=121365&postdays=0&postorder=asc&start=0]VW Golf GTI Edition '95[/url][/b]
[img]http://forum.vwgolf.pl/images/photos/50379c8249a6912743533.jpg[/img]
[img]http://forum.vwgolf.pl/images/photos/50379c8249a6912743533.jpg[/img]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 54 gości