Nie zapalają się kontrolki po przekręceniu zapłonu-POMOCY!!
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
No, tu mnie Kolega zaskoczył: "czarnego nie ma"... Golf trójeczka, powinien być i teraz rada Kolegi Edzio jest jedyna i bezcenna, bo ktoś coś tu działał.
Inaczej na odleglość nie da sie pomóc.
Wycieraczka: prawdopodobnie przetarte kable w harmonijkowej gumie między nadwoziem a tylną klapą powodują zwarcie - do czasu sprawdzenia i usunięcia usterki , wyjmij bezpiecznik.
Inaczej na odleglość nie da sie pomóc.
Wycieraczka: prawdopodobnie przetarte kable w harmonijkowej gumie między nadwoziem a tylną klapą powodują zwarcie - do czasu sprawdzenia i usunięcia usterki , wyjmij bezpiecznik.
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Nie, oczywiście. To jest tylko zasilanie wycieraczki, zresztą z czarno-żółtego czyli innej "gałęzi". Tak sobie myślę czy komuś się oryginalny czarny nie spalił i dał inny, może ten czarno-niebieski, jeśli idzie do kostki. Chodzi mi o kabel dochodzący do styku oznaczonego jako "15" bo tu musi dochodzić jakiś kabel.
[ Dodano: 14 Cze 2009 22:04 ]
Ta "bitwa" o czarny kabel ze styku 15 jest dlatego tak ważna, że jest to linia zasilająca nie tylko kontrolki ale też wszystkie urządzenia konieczne do pracy silnika: przekaźnik pompy paliwa, elektronikę sterowania, zapłon, wtryski itd.
Po opuszczeniu w dół skrzynki bezpieczników ukaże się następujący widok:
Ze stacyjki prościutko powinien iść gruby czarny do czerwonego wtyku H1 na pin 4. H1 to w ogóle wtyk idący od stacyjki, nawiasem. Gdy do kabla który tam jest (a jest, bo nie wierzę że nic tam nie ma...) - dochodzi napięcie - auto "ożyje". To właśnie robi kostka stacyjki, a dokładnie styk 15 w niej i tak musimy zrobić by dochodził; choćby nowym kablem.
[ Dodano: 14 Cze 2009 22:04 ]
Ta "bitwa" o czarny kabel ze styku 15 jest dlatego tak ważna, że jest to linia zasilająca nie tylko kontrolki ale też wszystkie urządzenia konieczne do pracy silnika: przekaźnik pompy paliwa, elektronikę sterowania, zapłon, wtryski itd.
Po opuszczeniu w dół skrzynki bezpieczników ukaże się następujący widok:
Ze stacyjki prościutko powinien iść gruby czarny do czerwonego wtyku H1 na pin 4. H1 to w ogóle wtyk idący od stacyjki, nawiasem. Gdy do kabla który tam jest (a jest, bo nie wierzę że nic tam nie ma...) - dochodzi napięcie - auto "ożyje". To właśnie robi kostka stacyjki, a dokładnie styk 15 w niej i tak musimy zrobić by dochodził; choćby nowym kablem.
Ostatnio zmieniony ndz cze 14, 2009 22:12 przez Zico63b, łącznie zmieniany 2 razy.
Byłem i spróbowałem czerwony zewrzeć z każdym po kolei i nic. Tylko "cyka" i załacza sie dmuchawa i np. żaróweczka włącznika świateł. Co sie nie załącza to np. szyberdach nie działa, nie gaśnie lampka nocna(bo normalnie bo przekręceniu kluczyka gaśnie).
Bezpieczniki sprawdzone -OK.
[ Dodano: 14 Cze 2009 22:30 ]
Mam jeszcze jakieś fotki kostki. Zaraz dam.
[ Dodano: 14 Cze 2009 22:34 ]
Bezpieczniki sprawdzone -OK.
[ Dodano: 14 Cze 2009 22:30 ]
Mam jeszcze jakieś fotki kostki. Zaraz dam.
[ Dodano: 14 Cze 2009 22:34 ]
A jak opuścić skrzynkę bezpieczników ?? Wolę zapytać niż niepotrzebnie rozwalić
[ Dodano: 14 Cze 2009 22:43 ]
Ale te kable w kostce wyglądają mi na orginały. Nie widać, żeby było tam coś grzebane.
[ Dodano: 14 Cze 2009 22:44 ]
Dziwne dla mnie jest, że wczoraj dwa razy sie tak zdarzyło i po chwili było OK...
[ Dodano: 14 Cze 2009 22:43 ]
Ale te kable w kostce wyglądają mi na orginały. Nie widać, żeby było tam coś grzebane.
[ Dodano: 14 Cze 2009 22:44 ]
Dziwne dla mnie jest, że wczoraj dwa razy sie tak zdarzyło i po chwili było OK...
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Oryginalnie jest zawsze czarny ale tu nasuwa sie (słuszna uwaga Kolegi Edzio) podejrzenie fachowego zrobienia zabezpieczenia na linii 15 przez wypięcie czarnego z kostki i wpięcie w, no nie wiem w alarm czy jakiś przekaźnik antykradzieżowy a w jego miejsce dojście ze "swoim", niebiesko-czarnym.
W kostce nasz styk 15 jest widzę dobrze oznakowany, skrzynkę wysuwa się z tych jakby osi znajdujących sie po bokach (oznaczonych zielonymi kółkami) i opuszcza w dół.
Ale w ogóle to należy chyba zdjąć osłony przed kolanami kierowcy i pooglądać co to tam się dzieje.
W kostce nasz styk 15 jest widzę dobrze oznakowany, skrzynkę wysuwa się z tych jakby osi znajdujących sie po bokach (oznaczonych zielonymi kółkami) i opuszcza w dół.
Ale w ogóle to należy chyba zdjąć osłony przed kolanami kierowcy i pooglądać co to tam się dzieje.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
kris166, w sobote będę w Kościerzynie, jakbyś do tego czasu sobie nie poradził, to daj znać na priv, myślę że damy radę Ogólnie można odpalić "po złodziejsku" - zewrzyj ze sobą dwa bezpieczniki - np. 21- tam jest cały czas napięcie i któryś zasilany z linii 15, nie powiem teraz który, bo nie mam schematów przy sobie ale możesz na opisówce zobaczyć, który bezpiecznik jest od silnika, czy tam wtrysków i to będzie ten. Nie trzeba wtedy wyciagać panelu. Druga sprawa, to na panelu masz jakby takie otowory na szpilki - jkabyś sie przyjrzał - tam tez można odpowiednie zewrzeć ze soba i też będzie działało - ale, tak jak piszę - jestem teraz robocie, nie mam shcematów, więc nie mam jak pomóc.
Ostatnio zmieniony pn cze 15, 2009 09:06 przez Lipek81, łącznie zmieniany 2 razy.
PROBLEM ZAŁATWIONY. Dałem auto do dość dobrego zakładu zajmującego się chip'tuningiem i elektroniką aut. Po dwóch godzinach auto było do odbioru. Wziął 100zł. Dał gwarancje, że problem juz nigdy sie nie pojawi.
Nie chciał powiedzieć co zrobił, ale zauważyłem, że kostka stacyjki jest ta sama.
I niewiem dlaczego, ale duże lepiej pracuje silnik, równiej, szybciej sie zbiera.
Dodał też, ze napewno bysmy sobie z tym sami nie poradzili.
Dziekuje za Pomoc. Temat może niech zastanie i sie komuś jeszcze przyda
pozdrawiam
Nie chciał powiedzieć co zrobił, ale zauważyłem, że kostka stacyjki jest ta sama.
I niewiem dlaczego, ale duże lepiej pracuje silnik, równiej, szybciej sie zbiera.
Dodał też, ze napewno bysmy sobie z tym sami nie poradzili.
Dziekuje za Pomoc. Temat może niech zastanie i sie komuś jeszcze przyda
pozdrawiam
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
wiesz co bez tej informacji co zrobiono nie na wiele się ten temat może przydać. Przecież elektryk ma obowiązek ci powiedzieć co było a nie zgrywać mądralękris166 pisze:Dodał też, ze napewno bysmy sobie z tym sami nie poradzili.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 291 gości