mam licznik z obrotomierzem jak go zamontowac

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

mam licznik z obrotomierzem jak go zamontowac

Post autor: Krzylu » pn gru 27, 2004 15:42

jak w temacie chodzi mi glownie o obrotomierz czy trzeba ciagnac kabel od alternatora dodatkowy czy nie czy wszystko znajduje sie w kostce
licznik jest na 2 wtyki a alternator mam Valeo oryginal
a tak poza konkursem to udalo mi sie wyrwac go za 100 :grin:
dzieki z gory za info



Awatar użytkownika
AREKCT
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: śr wrz 15, 2004 18:36
Lokalizacja: wawa
Kontakt:

Post autor: AREKCT » pn gru 27, 2004 15:49

luknij tu
http://vwgolf.pl/forum/viewtopic.php?t=1329

ja tez jeszcze wszstkiego nie wiem niemm pojecia ktory pzrzewod to od obrotomierza do cewki????

taksamo niemm pojecia ka dziala wajcha MFA prelacniki ktore z 4 prewodow dzilaja i jk sie zwieraja?


>>>DO SPRZEDANIA GRATY sterownik do GX1.8 8V<<
sq5haw@poczta.onet.pl
gg5087815

Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » pn gru 27, 2004 16:05

zapomnialem dopisac ze chodzi o licznik z obrotomierzem do diesla



Pan Japuk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 217
Rejestracja: sob lis 20, 2004 20:49
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Pan Japuk » pn gru 27, 2004 19:58

No właśnie. Też mam Diesla i chcę zmienić zegary na wersję z obrotomierzem tylko chciałbym się dowiedzieć czy trzeba ciągnąć jakiś dodatkowy kabel i czy ma jakieś znaczenie że mój obecny prędkościomierz jest wyskalowany do 220 km/h a ten który chcę założyć jest do 200. No i mam zegary na jedną wtyczkę. Niech się odezwie ktoś kompetentny. Przeczytałem o tym już masę postów ale w sumie tych informacji nie znalazłem.



czabu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: ndz gru 05, 2004 20:24
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: czabu » pn gru 27, 2004 20:12

Najwazniejszy jest tzw. indeks predkosci - jest na tarczy na dole, w dieslach na ogol 950. Jesli ten nowy licznik ma taki sam to nie ma problemu. Jesli inny to bedzie przeklamywal. W alternatorze jest specjalny odczep oznaczony litera W. Jesli idzie od niego kabel do budy to raczej juz masz podlaczenie w desce...



Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » wt gru 28, 2004 04:36

no wlasnie podlaczyle zegary i obrotomierz nie dziala czyli trzeba ciagnac kabel tak?
a licznik mam wyskalowany do 200 tak jak poprzedni a indeks jest 950 raczej tym sie powinienes sugerowac
wsztstko dziala oprucz obrotka
i jeszcze jedno czy trzeba cos lutowac we wtyczce chodzi mi o kabel od alternatora



czabu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: ndz gru 05, 2004 20:24
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: czabu » wt gru 28, 2004 14:32

Przede wszystkim musisz miec alternator przystosowany do dzialania z obrotomierzem! Musisz miec odczep na nim oznaczony litera W. Patrzyles czy masz taki???



Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » wt gru 28, 2004 18:35

mam taki bo mechanik mowil ze jest przystosowany
i mozna bezproblemu podlaczac
tylko jak:
-jaka to wtyczka wchodzi do alternatora normalna czy jakas specjalna
-jak kabel przeciagnac czy potrzeba podlaczac (+)i(-)
-jak to wyglada przy podlaczeniu do bialej wtyczki jeden kabel czy trzeba cos jeszcze



czabu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: ndz gru 05, 2004 20:24
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: czabu » wt gru 28, 2004 23:29

Co do wtyczek to nie wiem... A co do kabla to wystarczy jeden +... Generalnie w 99% przypadkow minusa mozesz pociagnac gdzies blizej spod skrzynki bezpiecznikow...



Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » wt gru 28, 2004 23:52

o.k dzieki za info



Pan Japuk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 217
Rejestracja: sob lis 20, 2004 20:49
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Pan Japuk » czw gru 30, 2004 00:31

No dobra. A jak na alternatorze nie ma odpowiedniego wyjścia? Nie można wtedy podłączyć obrotomierza? Z tego co oglądałem swój alternator to są oznaczone wtyki B i D i jest między nimi wolny wtyk nie oznaczony żadną literą. Jeżeli nie ma wyraźnie oznaczonego wtyku W to nie da się podłączyć obrotomierza? Jakieś to dziwne.



czabu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: ndz gru 05, 2004 20:24
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: czabu » czw gru 30, 2004 01:09

Wiem na pewno, ze nie do kazdego alternatora mozna podlaczyc obrotomierz w dieslu. Wszedzie mi mowiono, ze musi byc odpowiednie wyjscie w alternatorze i jest oznaczone litera W... I nie kazdy alternator je ma...



Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » czw gru 30, 2004 17:25

no i dzisiaj sie zabralem za podlaczenie obrotka i co sie stalo:
spojrzalem jest wtyk z litera W w alternatorze podlaczylem wszystko jak powinno iiiiii niedziala
sprawdzilem jeszcze raz czy wszystko jest o.k no jest
rozkrecam obudowe od alternatora patrze a tam niema zadnych kabli do wtyku W i lipa nie moglem podlaczyc obrotka
ale:
znalazlem schemat jak podlaczyc obrotomierz gdy alternator nie jest wyposazony we wtyczke W poprstu trzeba wlutowac miedzy tzw.DIODY kabel i pociagnac go do wtyczki bede sie bawil z tym po nowym roku narazie zostawie to tak jak jest.
chyba ze znajde w garazu jakis alternator z wyjsciem W.
a tak poza marginesem alternatory Valeo jak dla mnie sa *#cenzura#* i jak mi sie trafi Bosch to wymienie to kupa na jakis przyzwoity alternator



czabu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: ndz gru 05, 2004 20:24
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: czabu » czw gru 30, 2004 20:22

Jak rozumiem tym schematem chetnie sie podzielisz... :grin: :jezor:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 351 gości